• LuPeRo

Pergopinglorna del 17

Pergopinglorna del 17 Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla pluss som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

--------------------------------------------------

LIST TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39736590.html

TEMP TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m40353878.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

När vi fått vårat efterlängtade plus så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

När vi fått våra älskade barn så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m39864754.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 14:02
    Ny list tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 14:05
    När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-12 13:25
    Ny plus tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-18 14:19
    NY TRÅD!!!

Pergopinglorna del 18

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m44930708.html

(bortse från den totalt utflippade texten i TS )

• Svar på tråden Pergopinglorna del 17
  • Woogie

Nu har jag fått mens och även om det suger... så är det rätt skönt att jag i alla fall har fått den inom rimlig tid. Min fråga är dock: den kom sent igår kväll/natt. Vilken dag är då dag 1, eftersom jag ska börja min andra kur på dag 5. Är jag på dag 1 eller 2 idag? Är dag 1 idag, så fick jag mens på cd 35 vilket känns rätt rimligt med tanke på mina tidigare cykler (innan det började balla ur totalt). Då hade jag ca. 35-36 dagars cykel. Vad säger ni, vilken dag är jag på? Det har föregåtts av ca. 3 dagars smått färgade flytningar, om det kan hjälpa upp tolkningen.

• MarreBus

jag tog ett gravtest bara för att vara på den säkra sidan och det var negativt, men jag trodde inte att jag var gravid med tanke på att jag hade en helt normal mens. Kan ett ältest visa falskt positivt eller tror ni att jag har äl nu??det vore ju super underligt i så fall:)

Woogie: jag skulle nog räknat gårdagen som dag ett i så fall om du haft färgade flytningar och fick mensen sent igårkväll.

• tiamant
    MarreBus skrev 2009-06-14 17:03:26 följande:
    jag tog ett gravtest bara för att vara på den säkra sidan och det var negativt, men jag trodde inte att jag var gravid med tanke på att jag hade en helt normal mens. Kan ett ältest visa falskt positivt eller tror ni att jag har äl nu??det vore ju super underligt i så fall:) Woogie: jag skulle nog räknat gårdagen som dag ett i så fall om du haft färgade flytningar och fick mensen sent igårkväll.
    Kan du ta ett äl-test till?
  • timmisen

Ja, ni tjejer jag tog nyss ett av mina tre äl-test, får väl köpa nya. Det visar svagare streck, men inte långt ifrån lika starka. Är ju bara på dag 11, kan väl lixom inte redan haft äl?

• tiamant

Jaha, då fick man inte vara en prgopingla längre. Jag reagerar inte på pergo och ska få börja med puregon-sprutor i stället. Och jag måste vänta till i augusti då kliniken öppnar igen, buhuäääää....

• Love is everything

woogie: Första cykeldagen är alltid då det kommer färskt rött blod, alltså inte då man har flytningsliknande blödning! Får man mens sent en kväll/natt ska man räkna dag 1 först dagen efter! Hoppas det är svar nog!

Marrebus: Har du PCO? ÄL-test visar oftast fel om man har det... Kan bero på masssa andra saker också kan jag tro. Det är mycket hormoner som virvlar i kroppen!

timmisen: Tror inte det är ÄL... Man ska inte lita sig blind på ÄL-testerna! Det viktigaste är att lyssna och känna igen ett mönster på sin egen kropp. Jag får alltid ont i magen ex. Sen tycker jag det är lättare med de digitala ÄL-testerna än de man måste läsa av själv! Lycka till!

Själv är jag på dag 10 i min provera-kur! Väntar alltså på mens så snart som möjligt... Sen blir det Pergo precis som vanligt! Ska bli skönt efter detta långa uppehåll... Ska prova att sexa var tredje dag innan ÄL och varannan runt ÄL. Innan har vi haft sex som kaniner(!) Och det har ju INTE funkat! Ska köra med kudde under rumpan med! Och samtidigt försöka leva som vanligt... Nu har vi ändå kommit så långt, chocken har lagt sig så att säga! Jag ska försöka njuta av livet tillsammans med min älsklingsgubbe! Skita i alkoholförbud och tvång-sex, det har som sagt inte funkat för mig!

Ha det bra allesammans!! : )

• Vårflickan84

Hej tjejer!

jag behöver er hjälp igen.
    Min andra kur av pergo funkade inte... fick mens idag.
    men ingen vanlig mens. den är vääääääldigt riklig och väldigt stora klumpar i.
    hade BIM igår så den är i tid.
    Grejen är att jag har jäätteont i äggstockarna. är det normalt? har aldrig kännt så innan. imorse ville jag bara skrika, hade så ont.

till frågan nu: ska jag fortsätta med pergo? kan jag ta en paus? det känns som om jag kommer fyllas med hormoner... jag hade två mogna ägg förra månaden. jag är rädd att "överstimuleras" och att det är dåligt för äggstockarna/ägglederna.
    Hur ska jag göra??

• Pumanprinsen

Hej tjejer och välkomna alla nya!!

Nu var man tillbaka... Va helt underbart att träffa min man!!
    Dock inget utslag på älstickan på lördag eller söndag. Sen orkar jag inte testa mer.

Bara hoppas att vi ändå har turen på vår sida annars är det bara försöka nästa månad. Då blir det lättare med får då är gubben hemma

• simonevill

Nu i väntan på BIM går jag bara och känner efter gravid symptom, brösten har ömmat och jag har mått illa helt plötsligt då och då om dagarna... är nog bara sken-gravid som jag är varje månad. Det är verkligen plågsamt att vänta på svar man inte vill höra. jag är så skeptisk att Pegotime ska hjälpa då vi försökt så många ggr utan men aldrig lyckas.

Vet inte hur jag ska orka fortsätta efter detta försök. Hur lyckas ni hålla hoppet vid liv och tappert kämpa vidare?

• Pumanprinsen
    simonevill skrev 2009-06-16 11:12:16 följande:
    Nu i väntan på BIM går jag bara och känner efter gravid symptom, brösten har ömmat och jag har mått illa helt plötsligt då och då om dagarna... är nog bara sken-gravid som jag är varje månad. Det är verkligen plågsamt att vänta på svar man inte vill höra. jag är så skeptisk att Pegotime ska hjälpa då vi försökt så många ggr utan men aldrig lyckas.Vet inte hur jag ska orka fortsätta efter detta försök. Hur lyckas ni hålla hoppet vid liv och tappert kämpa vidare?
    Vi tog en paus på 6 månader... vi behövdes få ny energi för att orka allt som är jobbigt.

Men när man väl är inne i karusellen så får man tänka positivt och stötta varandra.
Svar på tråden Pergopinglorna del 17