• LuPeRo

Pergopinglorna del 17

Pergopinglorna del 17 Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla pluss som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

--------------------------------------------------

LIST TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39736590.html

TEMP TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m40353878.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

När vi fått vårat efterlängtade plus så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

När vi fått våra älskade barn så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m39864754.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 14:02
    Ny list tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 14:05
    När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-12 13:25
    Ny plus tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-18 14:19
    NY TRÅD!!!

Pergopinglorna del 18

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m44930708.html

(bortse från den totalt utflippade texten i TS )

• Svar på tråden Pergopinglorna del 17
  • Vårflickan84

hej tjejer, får jag snälla fråga en sak??

är det verkligen nödvändigt med ovitrellesprutan?? jag har tagit den två månader nu och det verkar inte funka. gör den så att äägget faller eller kan den också göra så att de tillbakabildas? hur funkar det?
    hade ljusrött i trosan imorse...mensen på g?
    usch jag är så ledsen och förvirrad...

• icka76

Vårflickan: Jag har inte under någon av mina 7 kurer tagit Ovitrelle, mina ägg har släppt ändå. Varför ska du ta den, vad säger läkaren?

Idag börjar jag på 8e kuren, den 3e efter ma:t så förhoppningsvis blir det tredje gången gillt. Ska börja på dag 3 istället för dag 5 oxå, någon annan som bytt från dag 5 till 3? Fick ni äl tidigare?

• FallenMadonnaWithTheBigBoobies

Ovitrellesprutan är ju bra om man inte ägglossar av bara Pergotime. Jag ägglossar t.ex. inte om jag bara äter Pergotime, men gör det om jag har tur när jag tar Ovitrelle. Den förstärker ju effekten.

• Vårflickan84
    icka76 skrev 2009-06-12 11:55:24 följande:
    Vårflickan: Jag har inte under någon av mina 7 kurer tagit Ovitrelle, mina ägg har släppt ändå. Varför ska du ta den, vad säger läkaren?Idag börjar jag på 8e kuren, den 3e efter ma:t så förhoppningsvis blir det tredje gången gillt. Ska börja på dag 3 istället för dag 5 oxå, någon annan som bytt från dag 5 till 3? Fick ni äl tidigare?
    min läkare säger bara att jag ska ta den efter att han varje månad gjort ett VUL.
    eftersom det inte tagit sig på två månader och man blir otålig så funderar man på om sprutan gör sitt jobb....?
  • Vårflickan84
    FallenMadonnaWithTheBigBoobies skrev 2009-06-12 12:31:39 följande:
    Ovitrellesprutan är ju bra om man inte ägglossar av bara Pergotime. Jag ägglossar t.ex. inte om jag bara äter Pergotime, men gör det om jag har tur när jag tar Ovitrelle. Den förstärker ju effekten.
    jag har ju aldrig testat att ta en kur pergo utan ovitrelle. har alltid tagit den i samband med tabletterna. så vet ju inte om jag ägglossar utan den.
    kan den göra något dåligt? eller hjälper den bara?
  • icka76

Vårflickan: 2 månader är ingenting. Jag blev gravid på 5e kuren, nu ska jag börja på den 8e. Ha tålamod, jag vet att det är svårt . Kollar du inte upp med prog.prov efter äl? Om det är ok så har ju ägget släppt.

• Vårflickan84
    icka76 skrev 2009-06-12 13:19:29 följande:
    Vårflickan: 2 månader är ingenting. Jag blev gravid på 5e kuren, nu ska jag börja på den 8e. Ha tålamod, jag vet att det är svårt . Kollar du inte upp med prog.prov efter äl? Om det är ok så har ju ägget släppt.
    aha okej! antar att jag är aningen otålig då... känner mig pressad från olika håll också, gör inte saken bättre =/

nej, har inte kollat med sånt prov? är det hos gyn man gör det? han har inte nämnt något sånt för mig.
  • Vårflickan84

tänkte på en annan grej med ovitrelle. är det säkert att den släpper ägget 36timmar senare? kan ägget bestämma sig för att släppa typ 5dagar senare ändå?
    jag och maken brukar ha sex från mensen slut till ca 2dagar efter ÄL. alltså den ÄL vi tror har skett. men man kanske ska fortsätta ha sex några dagar till?

• icka76

Vårflickan: Be att få göra ett sånt test en vecka efter nästa ovitrelle. Progesteron prov heter det. Det är ett blodprov som visar hur högt progesteronvärdet är och utefter det kan man se om man haft äl eller inte. Om ägget inte släppt så har man lågt värde.

• Vårflickan84
    icka76 skrev 2009-06-12 14:13:58 följande:
    Vårflickan: Be att få göra ett sånt test en vecka efter nästa ovitrelle. Progesteron prov heter det. Det är ett blodprov som visar hur högt progesteronvärdet är och utefter det kan man se om man haft äl eller inte. Om ägget inte släppt så har man lågt värde.
    vad händer om ägget inte släppt?
    sista gången jag var på VUL hade jag två ägg på gång, en på 21mm och en på 17mm. slemhinna på 11 tror jag. det var dag 12. han tyckte det såg bra ut och det var goda chanser att släppa. fast det kanske inte vetyder att det skulle släppa. skulle ta sprutan på dag 14 så att de hade växt till sig ännu mer.
    ska fråga om provet nästa gång.
    har inte fått mens än. har BIM i helgen och ljusröd flytning imorse... får se vart detta leder. kanske inte behöver vara mens.
Svar på tråden Pergopinglorna del 17