Inlägg från: SusannaT |Visa alla inlägg
  • SusannaT

Studenter i eskilstuna??

Karro87: jag köpte med mig en pirog som gick ned. men nu mår man dock illa. :( igen. ska börja ta postafen så kanske det hjälper. annars får jag prata med bm. om J inte kan följa med till ul nästa månad. vill du? han kommer ha den där kursen på af väldigt ofta. tycker det e nervöst att gå dit själv.
    har du börjat tänka om du ska börja med studierna eller tar du dem senare? J har sökt in på undersköterskeutbildningen. den e på gymnasienivå så det e inte lika svårt som Mdh. har kidsen kommit hem än? vad tyckte dom?

• SusannaT
    FamiljenEriksson skrev 2009-05-08 08:30:20 följande:
    Här blir en lugn helg. Maken kom hem från jobbet igår med magknip och innan kvällenvar slut så hade han 40,5 graders feber och kräktes. Så jag kämpade med att få ner febern hans och lyckades till slut... Nu springer julia och pysslar om pappa. Lägger täcket ordentligt, fyller på vattenglaset och sånt Hon tycker det är hur kul som helst.
    aaw. men hur gammal e J nu då? hoppas din make blivit bättre nu. inge vidare att kräkas. OCH ha feber.
  • SusannaT

Karro87: jo jag ska göra det. tog en postafen nyss få se om det släpper. men jag tror det e den där förbaskade slämmet som retar i halsen. måste hitta nå till den. :/ ja det e komvux. läste lite på info häftet jimmy hade varit o hämtat. kom förbi o läs i häftet nån dag. tydligen så räcker det om man har godkänt i grundämnerna eller vad det va. har du passat på o vilat idag nu när kidsen sov borta. :)

• SusannaT
    Karro87 skrev 2009-05-11 09:23:05 följande:
    SusannaT: Jo men det kanske är som du säger att det är slemet slämmet som irriterar illamåendet... Jaja okey, men då får jag komma förbi när jag känner att jag mår bättre... Nja vilade halva dagen sedan kom syrra och hämta mig så åkte vi till barnenshus och babyproffsen och kolla på ny vagn till Ida. Så nu hoppas jag att jag får min såld snart...
    hittade du nått du ville ha då? jag är fortfarande inne om man ska köpa en qunny zapp till Isabelle sen när bäbisen kommer. men vi får se. velar fram och tillbaka.

Nu har man kommit hem från tentan. usch. det gick som det gick. en del frågor va jätte enkla och en del va lite svårare. men nu e ten2 avklarat. nästa vecka på fredag e det Ten1 som gäller. usch.. ser inte framemot det.
  • SusannaT
    FamiljenEriksson skrev 2009-05-11 11:17:43 följande:
    Nu ska jag sätta ner mig med mina böcker. Har hämtat lillans mediciner så nu hoppas vi på att vi slipper göra om morgondagen. Blir så obehagligt när dom små inte får luft...
    Lycka till.. tråkigt det där med din dotter. :( hoppas hon blir bättre snart.
  • SusannaT

karro87: ok. hoppas den e kvar då. eller att du hittar en annan. nej det e en vagn. sulky. googla så får du se bild. jag tycker dom e söta.. :) ja skönt att en tenta e klar iallafall.. nää nu måste jag börja planera våran stackars ekonomi. elräkningen va högre än jag trodde.. eller ja snarare 1000lappen mer än den brukar. :/ yäyä. får leva på nudlar en månad. :P

• SusannaT

karro87:ne jag vet inte. klantarslarna e&m har inte skickat räkning som dom skulle så våran räkning är på 7 månader ist för 3 månader som den skulle. så igentligen så skulle den ha varit billigare. men ska ringa ned o klaga för vi hade ju bestämt kvartalvis och inte halvårsvis. kollade på datumen så står det att dene enda från 1/10. fram till 1/4. sen bytte vi elbolag så det e ungefär samma pris. tack. :)

Xandra86: ok. :) ten2 kändes helt ok. hoppas på o få minst 13p för det va till G. vilket jag tror för jag skrev svar på de flesta. fast jag va kass på att rita så jag fick skriva vad det va för nå. hehe. jag e jätte nervös över ten1. det e ju skit mkt o plugga på. men va e det för företag? va roligt att dom gillar dig. :) alltid ett plus. :)

• SusannaT

Xandra86: matte grejerna finns på blackboard annars. men för att göra saken lättare så e powerpoint presentationen hon gjort sammanfattande av alla hundra papper. du kan få papprena av mig om du vill? slipper man skicka o ha sig. svenska grejerna hittar man på skolverkets hemsida. ska kolla vad han skrev som sökord. mailar över den lite senare om det e ok. jag har inte varit inne själv än. tänkte kopiera ut papprena hos mamma o pappa.. våran bläck håller på o tar slut. så måste spara till cvn och sånt.

karro87: hehe nee det va inte en liten pratstund. ;) men det förstår man oxå . har man inte pratat på jag vet inte hur länge så blir det lätt så.. vad ska ni göra på lördag? vi tänkte komma över på fika om ni inte har annat för er? vi kan prata mer om det imorgon när vi ska till syrran :) det gick väl hyfsat bra på inskrivningen. jag hade gått ned ist för upp. :( sist jag vägde mig hemma så vidare den 3 kg mer än idag. :( men men. jag går nog upp snart. :) får väl njuta av det nu. :P hehe. sen vart det problem när dom skulle ta blodprov. dom hittade ingen blodkärl som va duglig. så måste upp till blodprovstagningen i veckan. blir nog på fredag morgon eftersom annars edet fullt upp. USCH va jag hatar när det inte funkar. grävde i handen. usch usch. så va jag nära på o svimma oxå.

nä nu ska jag gå o slappa i fotöljen och kolla på greys anatomy. C yah later girls.

• SusannaT

xandra86: ok. hur många sidor vart det? jovars. det duger. har känt mig svimfärdig till och från idag. ska pröva ta en järntablett snart och gå o vila en stund innan Isabelle ska hämtas. i helgen händer det inte så mkt. plugga en del tänkte jag. vill verkligen klara av ten1. ska ta anteckningar och göra som en "hemtenta" du då?

• SusannaT

Xandra86: ok. kanske räcker om man skriver av från nätet ist. det viktigaste. jag e sååå nervös över ten1. ska lämna in kompliteringen på hemtentan oxå samma dag. få se om ove blir nöjd den här gången. men lycka till med din pluggande. hoppas du hinner plugga nått iallafall innan tentorna.

• SusannaT

Karro87: ok vart ska barnen? det gick bra o lämna blodproven igår. :)

Xandra86: ok, dom leder ju nån vart. du får ju upp dom poängen så helt onödigt e det inte. slipper du göra dem sen. vet att matten va lättare. pratade med syrras kompis om dem. men men. när ska du ha bestämt dig?

• SusannaT

xandra86: ok. men om du börjar från början igen, kommer du behöva läsa om ALLT? som om du inte gått på programmet? tänkte ba på dina intjänade poäng du redan har.

karro87: det e lugnt. vi la oss rätt tidigt endå. helgen har varit kanon. riktigt mysig. hoppas ni oxå hade en bra helg.

• SusannaT

Här va det tyst. hur e det med alla? själv e man helt slut. försöker bli klar med ett exa tills på fredag så man kan få lite ledigt. får peppa att det e sista exan innan sommarlovet. :) plus att den här gången e det lite intressant. jag skulle kunna argumentera både emot och med. vi hade världens diskusion på lektionen/seminariet igår. fast som vanligt vågade inte jag säga så mkt ifall jag skulle få hugg tillbax. konflikt rädd kanske. :P hehe. men men. iallafall.

nån som skaffat eller ska skaffa parken zoo kort i år?

• SusannaT

babyf: ok, vi ska oxå få. mamma har köpt till både mig och jimmy genom deras granne. vad sägs som en parkenzoo nån dag när alla skolgrejer är avklarade?

• SusannaT

oj va tyst det e överallt. trots vädret. vad har alla för sig?
    Nån som ska ned till stan i helgen o kolla på allt som händer.?
    jag funderar lite på om jag får tag i sällskap om man kanske skulle gå ned ikväll. eller om kanske mina föräldrar har isabelle så kan jag o J gå ned. känner att fast vädret e kallt vill jag inte sitta inne. vi har möblerat om lite här hemma så blir väl dammsuga och städa lite sen baaara ta det lugnt. Isabelle ska hämtas 2 idag. :) mysigt att få lite mer tid med henne än vad man annars har fått pga att hon varit såå trött när hon kommit hem från dagis. ni som vet om vår situation här hemma så kan jag säga att det börjar ordna sig. :) känns skönt. men har FORTFARANDE skit ont i både magen och ryggen. glömde bort att bm hade kort tele tid idag. :( får ringa dit på måndag o kolla om det finns nå som hjälper. har iallafall börjat känna av bäbisen väääldigt mkt nu. rör sig som en liten fisk där inne. :)

nähe ska börja med städandet. :)

Ha en trevlig helg allesammans.

Svar på tråden Studenter i eskilstuna??