• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Maraja 80

Ibland känner man sig som världens elakaste morsa när man säger nej till spelandet, fick han välja skulle han sitta hela dagarna.....

Om han gillar basket har ni gått på lördagssbasketen som Järfälla basket har?

Nej nu ska jag ha lite mys med sambon som kommer hem från Danmark efter 3 dar, vi har för första gången på 8 år kommit ihåg att det är vår förlovningsdag idag

Ha en supernice kväll

• flingansnö

Hej på er!

Välkommen Maria! Kul med fler här! Vi är trevliga mest hela tiden!

Tip: Blodomloppet kan jag eventuellt tänka mig.... när är det? har varit ed och vaktat picniktältet ett par gånger när mange har sprungit med jobbet, men visst är det fem km? Och är det ok om man inte orkar springa hela vägen? Vad kostar det?

Här hemma har vi ätit sushi, druckit lite vin, och skruvat garderober, nu lägger maken sonen (eller maken sitter med sonen i famnen framför tvn.... och snart däckar trötta lillfisen) och jag ska sätta igång med mitt. Trist att jag måste plugga... det suger verkligen.

• flingansnö

Ok, nu är det klart, jag ÄR dum i huvudet!!!!!!!

• Fruisen

Välkommen Maria och grattis på förlovningsdagen!

Här har det varit en riktigt seg dag. Lillkillen har ätit var och varannan timme hela natten och vaknat och vill ha mer så fort jag bändit loss honom från bröstet för att han somnat ifrån. Sen har vi kört ungefär samma race hela dagen. Dvs jag har bara hunnit sova 1 timme på dagen. Har jobbat för att han ska hålla sig vaken på dagen idag då jag tror att den gångna natten beror på att han sovit hela dagen både i söndags och måndags. Så när han nu väl FÅTT somna på e.m.-kvällen har han vaknat så fort jag lagt ner honom. *suck* Hade verkligen behövt städa och sova idag.

Så, ursäkta, nu har jag fått beklaga mig lite. Fast just det, stora tjejen har varit hemma kalaförkyld och febrig idag dessutom. Tur att maken kunde vabba!

Dagens positiva grej då? Vågen visar 1,5kg under inskrivningsvikten. *planerar en promenad ner till chokladglassen framför 24 när och om bebisigeln släpper mig en stund*

ღ ♥ ღ Amanda & Jacob är mina älsklingar! ღ ♥ ღ
  • flingansnö

Fan vad orättvist det där med vikten är! Jag kom ner till min inskrivningsvikt, (som är 10kg över vad jag vill väga) när sonen var 2 år!! och du är redan under din! *morr*

Lägger in denna så du fattar att jag inte är arg på riktigt, utan egentligen är glad för din skull och bara väldigt avundsjuk....

• Misses

När ska ni flickor komma hem till oss då?

• Fruisen

Skönt Snowflake, blev nästan orolig där ett tag. Tycker det är toppen att vi kan glädjas å varandras vägnar och stötta varandra i den här tråden. (Mitt framsteg i det här fallet förklaras med att jag hade "turen" att få en liten mage, endast upp 9 kg.) Men om det blir som förra gången så klättrar jag nog upp nåt kilo igen snart...

Hurra, han sover i sin säng!{#lang_emotions_laughing}

ღ ♥ ღ Amanda & Jacob är mina små älsklingar! ღ ♥ ღ
  • Timba

Flyttar fram

Barnfri kväll fredagen den 24/4
    Tip
    Lilla T (ev.)

Springa eller gå Blodomloppet 10 Juni (dvs sista anmälnings dagen 8/5)

Det kostar 250kr/pers tidtagningsklass, 230kr /pers promenadklass eller 1200kr om vi är 5st och då får vi picknick
    dvs Man kan springa eller gå och det finns både 5 och 10km och inom laget kan man blanda.

Länkar sidan www.blodomloppet.se/stad.aspx

Tip
    Matglad (med granne)

• Timba

Flingan: klart att du inte behöver springa hela vägen fast du anmäler dig till tidtagningsklassen...dvs sprang tjejmilen för nått år sen och kan säga att vid första backen gick ungefär entredjedel, så det finns säkert fler som kommer att gå lite emellan...

fruisen: så orättvist....vill oxå ha glass

• Timba

Så förresten att det är billigare om man har ica kundkort att anmäla sig. läs i länken

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5