• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Marina

Va skönt mirix med sömnen hoppas allt är bra med lill smurf!!!

Är du ledig idag storasyster??

Misses glömde kommentera om din fika inbjudan men du kan väl säga en dag och tid så anmäler vi oss!!! Får vi hoppas att fler kan nu!!

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Timba

Flingan: om du menar friskis jogging, så kostar det ingenting, men man måste vara medlem.

Bt: Då är det säkert ingenfara, jag fick in en hand, jag menar inte kostigt att magen väller ut som den gör när magmusklerna inte håller in den.

Flurran: härligt med ridning, blir lite sugen, dvs red mycket fram till jag var 20, men sen kom så mycket annat emellan.

• flingansnö

Tip: När ska de börja då? Jag tror att det skulle funka för mig, hur långt springer de?

Marina: Hoppas du klara dig! Ta ipren och vila när du kan!

Syster: Stackars lilla Nilo! Inte roligt alls!!

Mirix: Vad skönt att det funkar bättre med sömnen!

Det blev kort och koncist idag.... ta hand om er!

Kram

• Timba

Mirix: Härligt att hon sover bättre, men läskigt det där med att hon blir så blå. Hoppas det inte är nåt.

Stora syster: Stackars liten, hoppas bara det inte är lunginf.

Marina: Har ni spolat näsan på henne ? dvs jag spolar Elinas näsa styp ikvarten, dvs hon är alltid lite täppt, varför vet jag inte, men så var det för Eliott oxå (men inte längre)...men koksalt och näsfrida har hjälpt mycket, dvs det är ju omöjligt för dem att sova om de inte kan andas.

• Maraja 80

God morgon
    Jaha då var man hemma med sjukt barn igen skickade iväg Max igår till förskolan för han klättrade på väggarna i måndags och verkade frisk. Hostar som en tok idag igen och feber......suck.... hoppas att inte Freja blir ett hostbarn oxå.
    Max får falsk krupp hela tiden trots att han nu är 5,5 år. Någon med större barn som har haft detta? När växer det bort? Trodde det var i den här åldern......
    Ja ja senaste 2 gångerna har vi iaf sluppit att åka in till sjukan så det tyder väl på att det börjar försvinna kan man hoppas

BT: sover han ok på natten nu eller? De ändrar ju sina rutiner hela tiden, det är säkert bara en fas han går igenom nu. Sover han bättre i vagnen? Freja vägrade att sova i sin säng på dagarna ett tag, det var bara vagnen som gällde eller famnen....men nu somnar hon även i sängen. Hon sover fortfarande bra på nätterna, från ca 20:00 på kvällarna till 07:00, ibland hela nätterna ibland en matning. Det känns ganska lyxigt, så var det inte med Max. Hoppas att det håller i sig.

Hoppas att alla får en bra dag, själv ska jag försöka städa lite....sååå kul....not

• flingansnö

Maraja: vad jobbigt! Jag har ingen aning om när det växer bort, vad säger de i sjukvården? Vet man vad det beror på. Hoppas att han blir bättre snart! Lycka till med städningen

• Timba

Flingan: Det är inte klart än, nu kollar de intresset och sen betämmer de sig. Men jag ska maila tillbaks till dem.

• Mirix

Nu ska bebis sova 2h o jag äta , titta klart på days, kolla i pysselböcker, dricka cola, kiss o bara lata mig!

• Stora syster

Mysigt mirix, kissa o allt ;)

Kruppen brukar ju växa bort nån gång runt när de börjar skolan. men min kille som e sex harv det oxo då o då, men det e ju tur att han e så stor att han väcker mig o säger att han behäver hostmedicin, sen lägger det sig direkt. dundermedicin om man tar den direkt!

Ja, jag e ledig (skolkar) o försöker skriva en av hemtentorna till kursen. går dåligt, ska bli åtta sidor, har skrivit två... Har ont i halsen o e jättehängig... ingen bra dag att va kreativ på... (gnäll gnäll)

Ska se om jag smyger ner i sängen när jonta o nilo sticker över till farmor snart...

• Mirix

skönt för jonta att ha sin mamma så nääära ;p

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5