• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Disan

mirix: Heeej! Hoppas att du har det gött där nere! Stor kram till dig!

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Maraja 80

Halloj alla!
    Nu har jag varit duktig och kört mamma/barn gympan på friskis...skönt...iaf efteråt... Jag försöker köra varje torsdag så om det är någon som vill haka på är det bara säga till

Det visar sig att Viktor kommer hem redan ikväll istället för i morgonkväll
    Han tänkte ta ledigt imorgon så vi ska hitta på nåt skoj annars hade jag gärna träffats...får bli en annan gång

Disan: Bra idé med minisemester!

FReja kallar

• Marina

Snowflake kom du, är så välkommen så!!!

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Marina

Mirix hälsa skåneland från mig {#lang_emotions_laughing} speciellt älskade Malmö....

Bt vad vill du göra på fredag???

Snowflake kolla gärna upp det med stugan!!!  Låter skoj sen hoppaas jag bara jag kan lösa det medbarn och bil...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Mirix

Jodå vi har det bra. Mira har charmat morbror Filip så mkt att monster Baba Jaga e grön av avundsjuka *ler* De e annars skrikiga o otrevliga mot varabdra,som vanligt o jag tänker säga till på skarpen snart för vi vill inte att Mira ska höra o känna deras tonfall o elakheter. Vad e det för fel på dem egntligen? Vad e det för fel att vara trevliga o visa respekt?
    Vi e här för länge.. mn det e så billigt att åka på tisdagar av någon annledning o vi måste ju vara här under en helg.. jaja Mira sover iaf kanon bra! 12h 2 nätter nu å då sover vi ändå i samma rum.

Anna ÅK till mamma du o SOV o NJUT! Du har ALL rätt att få lite ledigt, din karl klarar det utan dig nån dag eller två, han behöver åka att du litar på honom. Det han inte fixar får han lära sig, mn det e svårare när du finns hemma.

• Mirix

Sorry Marina men jag åker nog inte till Malmö den här gången! Min vän kommer hit istället o myser. Ska aldrig flytta till Lund, e massa pollen här nu o jag mår inte bra... *L*

• 1975

Hej tejer!
    Vart hemma och vabar i dag. Fick tid nere på nya vårdcentralen för att kolla hur det gick med lilla stackarss Emmas underliv. Det vissade sig att hon hade fått ett litet sår på ena slemmhinnan och det kommer att läka av sig själv, Men om det blöder igen så MÅSTE vi tbx på en gång.
    Det lilla komiska i detta är att när jag står och berättar för den manliga läkaren hur detta hade gått till så ser jag hur hans ben åker ihop och han typ "Skyddar sitt underliv" med benen hahahahha Han led med lilla Emma.

Har lite funderingar om Emmas förskola, Dom har haft ganska stor personal omsättning under dom tre terminerna som emma har gått där, Och nu ska ena pedagogen som allid har funnits där och vart våran klippa sluta. Detta fick jag reda på igår och hon ska sluta på fredag. Retorn har kallat till ett möte nästa torsdag om situationen på avdelningen. Pedagogen ska byta avdelning. Det som förbryllar mig är!!
    Hur kan man placera om nån i slutet på terminen och inte vänta en månad och ta det till hösten??

Varför har man inte gått ut med detta förren i går??

Och vad fan ska rektorn göra åt saken en vecka efter hon har omplacerat pedagogen??

Vad händer på måndag?? Vem ska ta emot våra barn?? Eftersom ena pedagogen är mammaledig och hennes vikarie är sjukskriven och den andra pedagogen jobbar bara fm när inte hennes son e sjuk.???

Har jag rätt att vara orolig????

• Matglad

Har precis varit och gjort av med pengar på bla IKEA igen... farligt att vara hemma hela dagarna ju! Men jag gick förbi Kolgrillsrestaurangen på Outleten och den ligger ju precis vid lekplatsen så att (de större) barnen kan leka medan man själv äter (ute). Kanske kan var något för imorgon. Man kan ju promenera dit från Jakobsberg!

Mirix: Köp gärna lite snedslå i blandade färger. också om det finns billig trikå i fint mönster och/eller mönstrad eller enfärgad plysch. Jag har förresten sytt en till mössa i manchester och matchande byxor, det blev helbra! Det är ett gammalt mönster från 70-t som jag hittade hos mina föräldrar en gång i tiden.

• RedTopaz

Anna: ring till psyk på jakan och bara be attf prata med någon som kan avgöra om det bara är matthet eller om det r allvarligare?

Låter kanon Marina! Har lite dåligt samvete för att alltid stökar runt hemma hos dig dock ;)

Hej Jennie! Just det, jag glömde att du had besök... Hoppas du får jobbet!! Kom tillbaka på träffarna sen! ;)

Elin: uderbart!! Hur många får plats pågårde egentligen då?

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • flingansnö

Judit: Det är klart att du ska vara orolig! Det hade jag med varit! KOnstigt att ni inte fått ngn info! Har ni fått ngn ny granne än föresten? Jag såg på kontraktet när vi lämnade in nycklarana att det skulle bli den där unga tjejen!

BT: Tja, om alla ska sova i sängar och inte vill dela rum med ngn som man inte är typ gift med, så får man plats 2 vuxna och ett barn på nedervåningen, två vuxna och tre barn i ett rum på övervåningen, två vuxna och ett barn i ett rum på övervåningen och två vuxna och typ två-tre barn i ett rum på övervåniongen det är alltså 8 vuxna och ett antal barn. Om man kan tänka sig att bo ihop ngra fler och kanske sova på en madrass på golvet, eller en extrasäng så kan man nog klämma in tre fyra vuxna och ngra barn till. På manges trettioårsfest tältade en hel del folk, det gick bra, men man ska ju gärna gilla och tälta då förstås.

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5