• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Marina

Godmorgon på er, här sitter en riktigt död sill dock självförvållat {#lang_emotions_laughing}...

Tack för en supertrevlig kväll Karin blev tyvärr lite sent men det var det värt..Somna inte förräns närmre halv två efter lagt alla barn och gjort flaskor till Isa, sen sov Isa till fem så skönt men hon hade problem att somna om så jag fick inte somnat förräns 06.10 och kl 07.00 väckte Liam mig tjohej va pigg man va då!!!!

Hoppas alla andra haft en bra fredag verkar så för inte många har varit här inne och skrivit..

Oh höll på att glömma berätta att under vår trevliga kväll sålde vi vår Volvo så Skönt men lite sorgset {#lang_emotions_cry} vår fina bil...Men som sagt väldigt skönt att inte behöva betala 2500 i månaden  på en bil vi inte kan använda..

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Disan

marina: grattis!! Ja, inte till kvällen då   Hur mkt fick ni för bilen?

Ingen som vill leka idag? Ensam m två barn är tråkigt...

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Marina

Vi fick 100 000 så vi är nöjda tiderna är skit just nu för bilarna, den listar privat mellan 90-94 så vi var nöjda bara det täcker lånet och det gör det med lite därtill....

• Marina

Glömde svara om resten, vi kan tyvärr inte leka idag, ska väcka Jonny vid nio sen vila en timme själv sen ska vi åka och handla, hann inte det igår, för planerna ändrades när Karin bjöd hem oss...Sen ska vi på lek och pizza eftermiddag/kväll hos Sanna och Dagge ska bli trevligt...

Hoppas ni får en bra dag utan pappa ändå!!!

• flingansnö

Godorgon!

Tack för igår tjejer! Det var jättetrevligt, även om jag åt typ all frukt... jag var ganska hungrig..... Karin, det var Jätteroligt att titta på dina bilder! Jag älskar fotografier! Tycker inte ens att det är trist att titta på andras semesterbilder! Jag kommer gärna över ngn dag och tittar på resten!

Här hemma har vi just lämnat G till svärisarna, de ska ha honom hela dagen så jag får plugga och magnus göra alla jäkla deklarataioner!! på lunchen ska vi shoppa en present til hans pappa som fyllde år igår, och ikväll ska vi äta fdelsedagsmiddag hos dem.

Jag ska förska att inte bli distraherad av de platta paketen som står här från shoppingrundadn på Ikea igår. Det bev ingen garderob, för vi lyckades inte ensas om hur vi skulle göra, men väl en massa annat. Igårkväll fick jag upp hyllorna i badrummet! (ja jag är lite gay, älskar min verktygslåda! (utom när mange har rört till i den...))

mirjam: Fan vad drygt!! Är de helt dumma i huvet eller?? Jag blir galen!! en det r klart att det går igenom!! F ÄR ju mamma tillMira!!

Lekdate i lekparken vid Matglad: ??? Eller här,på fjällens eller förskola?

Flingan +1
    Matglad +2
    Disan +2 (eller hur var det?)

Hårbortagningskväll hos flurran:
    Flurran
    Flingan + vin (ngt annat jag behöver ta mig?)

Kram och ha en trevlig lördag!

• Stora syster

ok, nu ska här inhandlas kuddar o kuddöverdrag till altanen! nån som e sugen på att trängas m alla andra (o oss) på ikea om en timme el två?

• flingansnö

just ja, Marina: Vad jobbigt att du inte fick sova inatt heller.... Men skönt att kvällen var bra iaf!

• Timba

Här har vi haft sovmorgon, vi har alla sovit till 10..så skönt...
    dvs jag funkar bra nattetid, men mornar är inte min grej.

Mirix: Lider med er, förstår inte varförde ska ta sån tid på sig, det här är ju viktigt.

Flurran hade gärna velat vara med och ansa hår(hade verkligen behövts), men är fast hemma maken är bortrest över hela dan och kommer hem vid midnatt.

Vad sägs om en barnfri kväll på fredag 24/4 ?
    Gå ut och käka eller så, alternativt sitta på nån uteservering, om det inte är för kallt ???

• Timba

Såg förresten att friskis har ett gäng gratis prova på pass nästa vecka.

• flingansnö

hmmmm, jag får nog ställa in mitt deltagande i lekdaten i morgon..... Jag kommer inte att hinna.... Jag blir tvungen att jobba.... ska shoppa lite nya barnfilmer idag så att G är underhållen en stund, och så får ha leka av sig på skolgrden utanför så att han sover sen.... fan att det ska vara så svårt med grammatik!!!

kram på er iallfall

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5