• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Timba

Mirix: Det där var en bra ide, jag ska ta och testa det. Det verkar som att hon gillar gröt för det smakar, mest likt ersättningen. Annars har jag hällt i ersättning i maten men det verkar inte hjälpa så värst mycket...
    Nä jag känner mig lite trött på all matning, dvs Eliott kladdar fortfarande hejvillt med maten, så det känns som att det ända jag gör är att utfodra barn.

• Mirix

Dt först¨r jag tip, dt e ett äventyr md bara en. När dt e morötter i så smakar dt ju egentligen inte annorlunda heller. en klick margarn har vi oxå md ibland. Idag testade vi för första gången grönsaker o kalv. Lite grynig mn populärt! Den blandade vi sen ut md lite katrinplommon... vi e lite elaka *L*

• Annelie E

Disan: Du kan ju prova friskis - hoppis och skuttis - även om det är från 3 år. Först är det ju rörelse till musik 20-30 minuter sen kommer redskap, bollar, mattor mm fram. Hampus började inte gillade det förrän han var 3 år, men han är ju kille, nu har han fått sug på "att åka och träna" som han kallar det... Efter träningen så ska man äta frukt tycker Hampus, jobbigt om man glömmer att ta med...

Hampus 060116, Oliwer 080430
  • Annelie E

Åsa med 3: Hur mycket sover Johannes under dagarna?

Kommer någon annan ihåg hur mycket era 1-åringar sov? När Hampus var liten sov han bara en gång om dagen, om man hade tur, Oliwer gör det också, men sover bättre...

• Lilla

Annelie: när Idun var 1 år sov hon 2 ggr om dagen. 2-3 timmar totalt på dagtid och kanske 9-10 timmar på natten.

• Annelie E

Lilla T: Tack! Oliwer sover en gång om dagen och då kan det variera mellan 1 timme upp till 2,5 timme, sen somnar han för natten ca klockan 19 och sover fram till ca 7, kan hända att maken ger honom välling vid 05.45, sen somnar han om.

• Annelie E

Snowflake: Ååh vad roligt att du vill ta ut svängarna ang. färg när det gäller kyl/frys (eller hur det nu var), men vilka priser... Vi var inte lika modiga och kanske lite snåla oxå, köpte ny kyl i måndags. Hade velat ha ny frys oxå, men det blev inte så, går och tittar lite snett på den gamla...

• Marina

Ännu en trevlig men väldigt sen kväll {#lang_emotions_laughing} så nu kallar sängen..

Har precis öppnat mitt paket innehållande min efterlängtade skötväska, längtar till imorgon så jag kan packa den och testa på vagnen..

Bt dina spännen var med kosta 189 kr

Seaflower glömde vi en nappflaska hos er??? Kommer och hämtar så fort vi kan imorgon, eftersom vi bara äger två dr brown flaskor så behövs dom...Hörs imorgon godnatt på er alla

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Disan
    Stora syster skrev 2009-04-18 09:35:59 följande:
    ok, nu ska här inhandlas kuddar o kuddöverdrag till altanen! nån som e sugen på att trängas m alla andra (o oss) på ikea om en timme el två?
    Ahhh... Vi var ju där på em!!

flingan: Kul att ni hittade lite saker iaf!! Du får gärna komma över till mig och titta på alla mina gamla foton om du vill Hahaha!! ...och äta frukt

Jag kan inte vara med i parken idag. Chris fick ledigt! Den enda lediga dagen på hela veckan ända fram till nästa helg då han har en dag till... Inte kul, hoppas verkligen att han får nytt jobb snart. Men vi skall iaf passa på att umgås lite.

Känner inte för att ansa mig, tänkte mig en feministlook nu till sommaren Hår överallt skall jag ha!! Hahaha!!

tip: Härligt med nya brillorna! Hoppas att du känner dig nöjd även i framtiden

annelie: Vilken bra idé! Skall genast kolla upp detta. Kanske de går med på att ronja bara blir två i sommar? Hon är ju så motorisk och vild

Nattningen igår gick ännu bättre: 50 min är vi nere på nu! Det går alltså framåt, huvudsaken!

HAde en heldag med kompisen Maria igår. Sååå trevligt! Fika, lunch, IKEA och massa lek för tjejerna och mys för oss. Ja, inte mys med täcken och film i soffan, men trevligt, som vanligt

Idag är alltså Chris ledig och vi skall nog gå ut och leka på fm så att Ronja får friskluft och sedan kanske lekpalatset på em? Middag hos svärisarna på kvällen. Hurra för lediga dagar!

Men blir ju sugen på att åka till Bokia och kolla rean...
    Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • flingansnö

Godmorgon!

Här har vi haft en bajsig morgon vill ja lova!! Vi vaknade vid halv åtta av att det luktade konstigt i sovrummet. Gustav sover ju i vårt rum, hans säng stårbredvid vår säng på Manges sida. Magnus kämpade sig upp ur sömnen, han jobbade tiill ungefär tre i natt, och får en BAJSIG hand på axeln och ett skratt från Gustav! Han har bajsat hur mycket som helst, och blöjan har gtt upp! Jag skämtar inte, det var BAJS i hela hans säng, och påstora delar av hono!!! ÄCKLIGT!!!

Det blir ingen lekdate idag matglad, jag hinner inte.... måste försöka hinna klart grammatikuppgiften, köpa ett par nya skor, titta på kylar och frysar, köpa en ny locktång, köpa hårfärg, färga håret, plocka ihop, damsuga, tvätta sängkläder, OCH ta hand om Gustav..... Vilken dag.... Men det ska nog gå.... Får dricka mycket kaffe oc dubbla rosenroten så går det nog.... (skygglappar på!! )

Har glömt allt jag skulle kommentera... men hoppas att ni får en bra dag idag!

Kram kram // Elin

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5