• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Lilla

Tack för tips och råd om sandlåda! Vi ska kika på K-Rauta i morgon kväll.

Flingan: kul med färgglad kyl! Jag hade gärna haft en röd. Skulle passa perfekt i vårt röda, svarta och vita kök. Köpte en röd timer med magnet att ha på kylen häromveckan. Nöjd!

• Lilla
    Barnfri kväll fredagen den 24/4
    Tip
    Lilla T (ev.)

Jag hoppas kunna följa med och äta på fredag. Det hänger på om maken måste jobba eller inte. Ger definitivt besked så fort jag vet.
  • Disan

Åh, på tis firar jag och min karl TRE år tillsammans!!!

Tänk vad tiden går fort!

Är så lycklig med min karl!

{#lang_emotions_heart}

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Matglad

Lilla T: Vad ni är duktiga! Vi fixade en liten sandlåda à la ikea igår men den är så liten att mycket hamnar utanför. Men det är väl bara att köpa mer sand när den tar slut. Sanden lyckades i alla fall roa både sonen och stora dottern ganska länge vilket ju var syftet. Om ni är händiga kan ni ju snickra en själv:

www.jarnia.se/www/live/publik/tips.aspx
    annars verkar de finnas på beijer:
    www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx
    eller kanske:
    www.k-rauta.se/bygg_7031.htm
    (ha, ha, saknar jobbet lite så var tvungen att göra lite infosök!)

Annars har helgen gått i rasande takt, som vanligt. Idag har dagen gått åt till att plocka, plocka, plocka, tvätta, diska etc... Och några kompisar var här och fikade vilket var trevligt förstås. Moa har varit gnällig och svår att få att sova i helgen. Hoppas det går över. Hennes lilla korg börjar bli för trång så hon måste nog snart byta till spjälsäng. Ska försöka låna en av mina föräldrar (som jag hade när jag var liten) så kan Ville behålla sin ett tag till. Vill inte att han ska börja springa upp på kvällar!

Igår var jag ute och joggade (för andra gången i år) med min granne och det gick riktigt bra men idag känner jag av knät lite grand. Skönt att komma igång och hoppas att det blir något av. Är det förresten någon här som ska/vill springa Vårruset eller Blodomloppet? Om man får ihop några stycken kan man ju bilda ett lag och få en picknick-kasse!

Hoppas alla får en bra vecka!

• Marina

Disan vi firar på onsdag fast då blir det 14 år för oss ja tiden springer iväg {#lang_emotions_laughing}

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Disan

marina: Haha, ja där ligger ni i lä

Matglad: Åh så trevligt ni verkar ha det med sandlådor och joggingturer och allt Kan tyvärr inte springa själv, så får passa på vårruset

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Marina

Mina promenad och öppnis planer för imorgon sprack, André har feber och ska va hemma från skolan, man blir lika chockad varje gång hanblir sjuk, det var min syster som tog tempen för han klaga över lite huvudvärk och då hade han feber så det blir till att hålla sig hemma nu,,,Kan va bra för Isa för hon börja låta täppt i näsan och jag vill verkligen inte att hon blir sjuk också...

Vi har inte varit så flitiga som vi skulle denna helg pga av roliga träffar och lite sömn men har iallafall städat ett förråd och ena rummet i tvättstugan..Nästa helg blir det tippen och städa terassen så den kan invigas snart....

Jonny och Christian har vält och dragit upp två träd i trädgården så dom ska också väck nästa helg så vi kan börja göra fint där ute...

Kommer ju ha vårt dop i trädgården om vädret tillåter eller mottagningen efter dopet och då vill vi ju att där är fint annars blir det lokalen mitt emot huset....

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Matglad

Grattis Disan och Marina! Och Marina snart har ni varit ihop mer än halva livet!

Själv brukar vi glömma bort vår bröllopsdag... den är i maj, kanske borde lägga in påminnelse i mobilen. Fast det är lättare att komma ihåg "bli-ihop-dagen", den känns mer speciell. Jag gillar ju eg. inte bröllop.

• Timba

Matglad: kul att du har kommit igång med träningen, jag springer jättegärna lopp, ska ju springa st eriks i september, men kan vara bra att ha något emellan.
    Hur långt sprang ni förresten ? Har oxå varit ute och sprungit imorse, med Eliott i barnvagnen, det var tungt, speciellt i uppförsbacke.

• Matglad

Tip: Det blev nog ca 5 km, det tog 45 min men då varvade vi springa med att gå. 5-6 minuter springa och 4-5 minuter gå. Målet är att springa 5 km i ett sträck.
    Funderar också på något millopp efter sommaren, med en halvmara känns lite mäktigt!

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5