Inlägg från: Mama Law |Visa alla inlägg
  • Mama Law

Allergitråden!

Tack lägger in det jag skrev sist i gamla tråden här med...

Nuu har jag ringt Fk igen och nu börjar jag bli förbannad... visst människan kan inte rå för att hon blir sjuk men endå. på kundcenter kunde de inte se att beslut blivit taget och är hon nu sjuk lär det ju ta ännu längre tid att få det.{#lang_emotions_demon} Ja de skulle höra av sig inom 48. Hade de inte hört av sig innan onsdag skulle jag ringa igen så skulle det åter tas upp med en chef, tror ju va jag vill på det faktiskt..... Är så arg just nu. Tjejen på kundcenter va iaf snäll och trevlig och vart arg med mig för att inget är gjort som det rä sagt.

Leo -03 Wiking -05 Alvin -06 Towa -07
  • Mama Law

Nu har jag pratat med en trevlig dam på fk igen, och som det lät så skulle hon försöka se till att vår ansökan tas upp på onsdag. Men vill inte hoppas allt för mycket.

• Mama Law
    Alicia05sMamma skrev 2009-03-30 12:27:07 följande:
    det är banne mig helt jäkla otroligt att det får gå till såhär Varför kan ingen annan ta över ert ärende & slutföra det ? Denna människa fixar det ju bevisligen inte.
    Ja jag undrar samma sak. Det skulle ju ha lämnats för flera veckor sen. Nu skulle hon komma tillbaka på onsdag men vi får se va som händer. Måttligt arg blir man iaf. Pengarna behövs ju. Och som det känns nu så hinner vi få tillbaka på skatten innan vi hinner se de här pengarna.....
  • Mama Law
    Alicia05sMamma skrev 2009-03-30 12:59:40 följande:
    Mama law:Jag förmodar att ni har antihistamin tabletter till Wiking ? Vad har ni för några ?
    Wiking får Aerius mixtur 7,5ml uppdelat på 2 ggr om dagen. får 2.5ml på morronen och 5 ml till natten.
  • Mama Law
    Kavat skrev 2009-03-30 13:11:28 följande:
    Säg inte det, här gick det ju riktigt snabbt! Mama Law, håller tummarna om onsdagen. Kan man verkligen inte göra något för att få sina pengar, de kan ju inte bara lova och lova. Ska bli intressant och se vad du får. Med tanke på att vi fick 1/4 så är ju frågan om ni får mer än 1/2. Håller naturligtvis tummarna för mer!
    Jag tror faktiskt att vi får mer iom att vi astma medicinerar både alvin och wiking dagligen. Vi har lite mer speciell kosthållning med, och kan inte få nåt på recept utom neocate på wiking. vet ju inte hur det tänker på fk för er del men jag skulle ha överklagat. vet du va dom har dragit ner på för tid?
  • Mama Law
    Alicia05sMamma skrev 2009-03-30 12:36:26 följande:
    Ja herregud.... Ni måste ju leva oxå precis som alla vi andra Hon skulle banne mig skämmas som inte får tummen ur & slutför detta I TID.Jag ska nu sätta mig ned och fylla i papprerna för våran ansökan. Med tanke på hur lång tid det tagit för er, så lär väl inte vi få svar förrens till hösten
    Du kan ju skicka in första pappret med namn och personnr för att sen komplettera med intyg och själva ansökan som ni skrivit ihop om hur det ser ut för er.
  • Mama Law
    Kavat skrev 2009-03-30 13:31:15 följande:
    Jag har faktiskt ingen aning vad de räknat bort, men de har ju uppenbarligen räknat bort 2/3 av all tid. Vi fick även merkostnad för mjölk, mjöl (eftersom det inte finns något på livsmedelshänvisning), Locobase Repair och lite annat och det får man ju utöver det andra. Jo, det är skönt att slippa astamedicinering, men å andra sidan så är har vi mycket jobb eftersom han är så hyper kontaktkänslig för vete/havre, så vete katten om det tar så mycket mindre tid...
    Sant men tycker du ska överklaga faktiskt. Men förstår ju om du inte gör det tar ju så mycket ork och energi att göra det  så det lilla man har kvar vill man ju gärna lägga på nåt annat. Jag skulle åtminstonde ifråga sätta va dom anser som normalt och va som är utöver det, även maila handläggaren eller ringa och fråga va hon har räknat bort och varför.
  • Mama Law
    Alicia05sMamma skrev 2009-03-30 14:45:51 följande:
    K kavat och Mama Law:När ni skrev brevet om behov av tillsyn och vård för vb:et. Skrev ni då hur dom reagerar på varje allergi ? eller skrev ni bara i stora drag ?
    Jag skrev ner precis allt hur lång tid allt tar att göra, alla moment. Natt springet matlagning,handling extra städning osvosv.
  • Mama Law
    Snutten skrev 2009-03-30 18:46:27 följande:
    K Kavat: de går lite på åldern på barnet när de fattar beslut om vb. Ett litet barn tex 1 år kräver ju mycket mer passning ändå än ett barn som är lite större. Vi fick 1/4 vb när Siri var 15 månader. Nu har det tillkommit allergier och mer astma så när vi gör ny ansökan för att detta går ut i augusti så borde vi få mer. MEN fk behandlar det som en ny ansökan och det är inte alls säkert att vi får något alls. Så knasigt. Igentligen tycker jag att om samma vårdbehov består så borde det bara vara att skicka in ett nytt läkarintyg för att få det förlängt.
    Men va anser dom att en 4 och 3åring behöver för passning då. Ja vi får ju förhoppningsvis veta snart om det nu blir så att det tas  i morron vilket jag håller tummarna för.
  • Mama Law
    Jasusu skrev 2009-03-31 10:35:17 följande:
    hur länge har hon fått vänta på beslut?
    skickade in ansökan i oktober så snart ett halvår!
Svar på tråden Allergitråden!