• Jasusu

Allergitråden!

Kavat.
    Nu är jag lite förvirrad igen. söker du vårdbidrag av TH? går det?
    Jag har nu fått förskolan att plocka bort brödet denna veckan. Vi får se om hon blir bättre på denna korta stund.

Vad menar du med livsmedelshänvisningen? jag har inte fått välja alls vad som ska skickas hem.

• Jasusu

Kavat
    Jag har också TH och ringde dem och de sa precis som du skrev att om allergierna kvarstår så kan man få ut ersättning. Men jag behövde inte anmäla nått nu.
    Men det gör ni alltså endå?
    Jag förstår nog inte riktigt. Vilka är villkoren för er?

Jag missförstod nog dig. Men jag ska mejla en lista till dietisten om vad jag vill ha hem istället för att få sådant som bara blir liggande.
    Jag kan inte förstå vad det är som hon reagerar på om det nu inte är sojalecitinet.

• Jasusu

hur länge har hon fått vänta på beslut?

• Jasusu
    Kavat skrev 2009-03-31 10:22:07 följande:
    Nej, vi har inte anmält till TH att sonen har allergier, vi fick inte heller det. Men vi har däremot skickat in papper om att vi vill ha "ersättning" eftersom vi har fått vårdbidrag beviljat av FK. Läs försäkringsvillkoren från TH.Man kan alltså få ersättning från TH om vissa vilkor är uppfyllda men för att få det så måste du ha fått beviljat vårdbidrag från FK. Är du med nu?
    Aha nu förstår jag. Ska tipsa mina vänner om detta. Jag har precis skickat in mina papper så det lär dröja innan jag själv ens kan begära ersättning om jag får vårt bidrag beviljat.

Hur orkar ni fungera på dagarna när nätterna blir upphackade? Allt kliande och hostan håller oss vakna. Jag funderade på att gå upp till heltid på jobbet,men nu känns det som en omöjlighet.
    Orken finns inte.

Försesten vart finner man mjölkfri chocklad? Såg ett recept i din blogg Kavat som jag vill prova.
  • Jasusu
    EMO 979 skrev 2009-03-31 10:54:35 följande:
    Här i Sundsvall har Ica MAxi en sort som heter Kung Markatta som är mjölkfri...tror den finns på de flesta MAXI..
    Aha okej. På vårt stora coop fanns det inte.
    ska leta på Ica en annan dag då.
  • Jasusu
    Mama Law skrev 2009-03-31 16:34:17 följande:
    skickade in ansökan i oktober så snart ett halvår!
    När min kompis skickade in så sa de rätt ut att man ska räkna med en handläggningstid på 6 månader. Det brukar vara vanligt för tydligen vårdbidrag. Så jag tror tyvärr inte att man får någon ersättning.
    Så jag förväntar mig att det kommer att ta ca 6 månader även för oss.

Jag hade velat baka ett recept ifrån Kavats blogg. Bounty.
    Så det var därför jag letade efter chocklad. men vi överlever väl haha.
    Gör kladdkaka istället...första gången jag använder no Egg.
  • Jasusu

Meh..visst heter det kladdkaka,men så här kladdig ska den ju inte var...smält chocklad typ.
    Gahh..jaja barnen gillar ju det iallafall haha

• Jasusu
    Mama Law skrev 2009-03-31 19:29:27 följande:
    Ni kan väl hålla tummarna för att det blir beslut i morron!!!
    Håller tummar och tår.

Jag är deppig.
    Nu är alla veck fulla med röda irriterande utslag. Jag förstår inte vad det kan vara.
    Nått har jag missat. Jag använder locobase repair som inte hjälper alls.
  • Jasusu

en liten undran.
    Jag skickade iväg ansökan om vb för någon vecka sedan. Nu fick jag brev av fk att de har mottagit min ansökan och jag ska kontakta min handläggare för möte.
    Brukar det gå så här fort?
    Trodde det skulle dröja veckor innan jag ens får svar tillbaka

Svar på tråden Allergitråden!