• Jasusu

Allergitråden!

Kavat
    Klara ni av Fazers godis?

• Jasusu

Vad ersätter ni mjölken med?
    Vilka tester har ni gjort för att komma fram till mjölkallergin?
    Jag tycker iaf att benvecken verkligen ser ut som en reaktion på allergi.

Föressten...du bör nog ta bort bilden där hon är helt naken. inte så bra om sådana bilder finns på nätet....man vet aldrig vem som hittar dom och hur dom använder sig av dem

• Jasusu

Men vad bra!!!!
    Det är otroligt bra att ni kollar alla barnen.
    Vill bara säga att det är inte alla allergier som vissar sig på blodprov eller pricktest.
    Fråga i angered om de möjligtiv gör lapptest.

• Jasusu

Jag måste fråga.
    Hur mycket mat har ni fått hem och fått betala 120kr?

Jämför jag med min vännina så får jag löljigt lite,men vår dietist säger att vi får exakt så mycket som man kan få.

Någon som orkar skriva en liste på mat för ett barn?

• Jasusu

två månader i taget ska vi få,men det räckte knappt en månad...

• Jasusu

Under vilken rubrik ska jag titta?
    Du har ju några hehe

• Jasusu

Meehh

Kavat..du verkar ju ha fått minst 2 saker av allt...fattar jag det rätt,fick du 9 paket finmix?
    Då är det precis som min vännina..hon fick också ofantligt många paket!
    Jag fick ett paket av varje sak! men inte alla glutis paket som du utan endast 2 av dem!
    Sammanlagt så fick jag alltså bara 11 varor.

• Jasusu

Hmm..fast min vän fick den stora mängden från början.
    Jag frågade dietisten om det var tänkt att detta skulle räcka i 2 månader och hon sa ja..och att det kanske är barnet som äter för mycket för sin ålder?!

Ah..jag ska försöka byta dietist  och läkare. Vill få dem från NÄL

• Jasusu
    Amulett skrev 2009-04-23 20:39:19 följande:
    Det beror nog på var du bor, kanske. Nya reglerna i Västra Götaland är att man ska få för en månad i taget. Men: de som fått tidigare har visst en "övergångsperiod". Vi som däremot började i somras, när de nya reglerna precis börjat, får snällt finna oss i att behöva betala 120 kronor/månad.
    Vad skumt för till mig så sa hon att detta ska räcka i två månader.
    Nä..jag måste verkligen få bytt.

Hon skickade mig ett paket pasta där det stod att det kunde innehålla spår av mjölk och soja. Enligt henne så vet hon att mitt barn kan äta det för allergin är inte så allvarlig och det kommer inte bli någon reaktion.
    Jag håller inte riktigt med,men tycker ni?
    Hade ni gett era barn sådan pasta när både mjölk och soja blev klassad som reaktion 2 på patch?
  • Jasusu
    Lantani skrev 2009-04-28 16:15:05 följande:
    suck.. idag har vi varit på bvc hos läkaren ytterliggare en gång pga av sonens utslag. Har inte blivit bättre trots mjölkfri ersättning i 1 veckas tid, och läkaren var väldigt osäker på vad det kunde vara, så nu ska vi få remiss till barnkliniken.Men de vill att vi fortfarande ska ge honom den mjölkfria ersättningen, men eftersom det inte är konstaterat att det är mjölken han reagerar på så får vi köpa de själv på apoteket vilket blir lite mer än 2000 kr på en månad... Men vi tror inte själva att det är mjölken som han reagerar på. Sambon tycker vi ska prova ge honom den vanliga ersättningen iaf, men jag tycker ändå vi ska fortsätta med nutramigen.Hur skulle ni gjort?
    Nej en vecka är alldeles för kort tid!
    Ni måste prova i några veckor till.

Kämpa på!
Svar på tråden Allergitråden!