• Jasusu

Allergitråden!

När i gjorde patch testet så tog det nästan 3 veckor innan utslagen på ryggen där maten suttit hade försvunnit.

• Jasusu

Det finns tydligen barn som är så allergiska så att de bara kan äta älgkött

• Jasusu
    Mama Law skrev 2009-04-29 14:45:01 följande:
    Japp vi har inte kommit dit än och hoppas inte hamna där! Nu finns det bara älgkött och nötkött kvar och potatis och lingondricka!
    Tjoho...typ.
    Förstår inte alls hur du pallar!
  • Jasusu

Jag har för mig att det faktiskt är så att lapptestet funkar bäst på barn under 3-4 år!
    *fortsätter att läsa i kapp*

• Jasusu

Sojaallergiker...reagerar era barn eller ni på Fette croccanti?

glutano Macaroni pasta kan innehålla spår av ägg,soja och lupinmjöl...har ni reagerat på den pastan?

• Jasusu

Gahh vad svårt detta är..jag vet inte en om jag vågar testa.
    Vi fick en reaktion på "spår av mjölk förra veckan och det tog 1 vecka innan bajset var normalt igen...och det blöddes näsblod 4 gånger samt det är fortfarande kliande eksem på armarna.

• Jasusu
    Kavat skrev 2009-05-04 17:08:45 följande:
    Vad är det du ska prova?
    Pastan och fette..
  • Jasusu
    AmoreElin skrev 2009-05-11 11:27:28 följande:
    Hoppas alla mår bra, hinner inte läsa allt!Idag var vi på barnmedicin och där gjordes det pricktest på Ebba för HUND; FISK; ÄGG och MJÖLK= Inget utslag för ngt!Så nu efter att ha betalat 1000kr för Nutramigen, och Ebba bara spyr av den så ska vi återgå till NAN och testa.Sen tyckte hon att vi kan testa att ta hem vovven igen, men vi får se hur vi gör där eftersom det var sååå nyss hon reagerade så starkt på honom. Då hade han iofs hudproblem så han luktade väldigt mkt, efter mkt omvårdnad och veterinärbesök mår han ju nu bra!Håll tummarna för oss!!!Å maken e hemma nu i 2v till att börja med så får vi se hur det går!Kram Johanna
    Vi har också gjort pricktest på bland annat mjölk flera gånger men inte heller fått utslag.
    Det var patch-testet som istället visade på mjölkallergi.
    Så jag litar inte helt på pricktest eller blodprov
  • Jasusu
    Kavat skrev 2009-05-11 15:50:47 följande:
    Funderar faktiskt att köpa en Scooba nu.. Men en som skurar eller dammsuger? Behöver ju egentligen både ock... Men samtidigt måste man ju städa golven från grejer för att det ska funka.
    Åh..jaaa...en som skurar hade jag velat ha. Dammsuga orkar jag alltid,men aldrig att sedan skura.

Nu frågar jag igen...om TH..jag är lite trög haha.
    Först har du alltså fått vårdbidrag-mertid från fk,men inte för merkostnader utan det fick du istället i från TH?

Jag ska till fk imorgon och ha möte om vårdbidraget som jag ansökt om.
    Nervöst..
Svar på tråden Allergitråden!