Allergitråden!
Provsmakade glassen jag med och den är faktiskt god
Här är det lungt med magen just nu. Men nu är det jobbigt med allt pollen istället. A är tok täppt i näsan & snorig konstant. Blev tillsagd att köpa livostine nässpray till henne som är receptfri, men den funkar inte. Händer inte ett smack
Men vi ska till läkaren på Barn igen på torsdag, så jag ska prata med henne då om vad vi kan ge istället för att underlätta för henne.
Jahapp, denna dagen startade inte som jag tänkt mig. Skulle ha jobbat idag 14-21, men fick hämta A dagis då hon var kokhet och hängig.
Tempade när vi kom hem och den visade lite över 40 graders feber
Turligt nog har vi bara ca 50 meter till dagis. Så vi var snabbt hemma igen. Nu har hon fått alvedon och sover.
Ja är det inte det ena så är det då det andra istället.
Har suttit på läkarjouren med A 3 timmar ikväll då febern steg till 41 grader, och hon började kräkas. De gav ipren och saft för att försöka få ned febern, & sedan fick vi vara kvar en extra stund så de fick bevaka henne under ett tag.
Jäkla feber som inte vill ge sig. Kl 01 inatt fick vi ge en omgång till med den ipren vi fick med oss hem, för då hade hon 40 grader igen. Sov till kl 05 då jag tempade henne igen och då låg hon på 40,5. Fick 2 panodil suppar och nu har hon kräkts igen pga febern. Ska ringa Hc nu kl 8 när dom öppnar, för vi får inte ner febern ju ![]()