Inlägg från: Alicia05sMamma |Visa alla inlägg
  • Alicia05sMamma

Allergitråden!

jag skulle gärna följt med om jag inte bott typ 50 mil ifrån er

(¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Alicia05sMamma

Hade A med ons, tors och fredag i förra veckan. Pendlade mellan 40-41 graders feber. Men hade som sagt vad "bara" feber.

• Alicia05sMamma
    Twixie skrev 2009-06-02 11:14:14 följande:
    Hm, konstigt. Vår yngsta har också "bara" feber. Lite snorig men det är mer pga febern och inte förkylningssnorig (kommer inget när man suger men rosslar i näsan när han sover). Vi är dock inne på 4:e dagen med feber så vi ska till läkaren idag då han äter riktigt dåligt, även när Ipren och Alvedon tagit ned febern. Men annars är det bara feber. Vet någon hur mycket extra vätska ett barn behöver per grad feber? På vuxna säger man ju i grova drag att en liter extra per grad feber men vad är det för barn?
    Har inte hört ngn prata om hur mkt vätska per grad ett barn ska ha.

Där brukar man väl bara säga att man ska ge barnet vad det vill dricka och hålla koll.
  • Alicia05sMamma
    Mama Law skrev 2009-06-02 13:34:33 följande:
    Inget beslut i lådan idag hoppas det kommer i morron. Det är tur vi ska till doktorn med wiking på torsdag för jag tycker att hans allmäntillstånd är sämre, hängigare, grinigare och allmänt missnöjd han som alltid är så glad och go annars.... är något mer svälld i ansiktet med!
    Många många kramar till W från oss.

Hoppas beslutet dimper ned i morgon. Har inte hört ngt själv från fk, men det är kanske lite väl tidigt än Är väl ca 3 veckor sedan de fick in läkarintyget medans övriga papper funnits där sedan 1/4, så vi får nog vänta ett tag till
  • Alicia05sMamma
    Snutten skrev 2009-06-02 16:20:09 följande:
    Siri har öroninflammation! Jag fattar inte varför hon ALLTID får bakteriella infektioner. Vi kan iallafall åka på vår lilla resa eftersom vi har helt underbara föräldrar som ställer upp och passar Siri.
    Stackarn, hoppas hon inte har alltför ont och kryar på sig snabbt igen.

Hoppas ni får en härlig resa nu
  • Alicia05sMamma
    Mama Law: Men visst sjutton får ni väl ersättning tillbaka i tiden nu sedan de fick in era papper i oktober. Skandal vore väl annars...
  • Alicia05sMamma
    Mama Law skrev 2009-06-03 12:14:05 följande:
    Inget i brevlådan i dag heller.....
    Konstigt. Skickar dom inte med A post heller ?
  • Alicia05sMamma
    Mama Law skrev 2009-06-03 12:19:00 följande:
    De skulle ha tagit beslut i fredags enligt enhetschefen och beslutet skulle va på väg hem till mig sa hon, men tydligen inte då. Och min handläggare svarar inte heller på telefonen. Skickade in ansökan i oktober.
    Det börjar ju nu röra sig om en 7,5 månad Det är ju skandal att det tagit så lång tid att komma fram till ett beslut.
  • Alicia05sMamma
    Kavat skrev 2009-06-03 12:20:45 följande:
    Nej, här skickade de med B-post...
    Aha ok, ja då brukar det väl ta 3-5 dagar va ?
  • Alicia05sMamma
    Mama Law skrev 2009-06-03 12:24:17 följande:
    Ja jag vill ju veta ligger efter en hel del med räkningar vill ju kunna säga att ni får pengar i slutet av nästa vecka eller liknande. Men ska väl försöka få tag på min handläggare och se om jag kan få svar för detta är enormt påfrestande.
    Usch så tråkigt Jag lider såå med dig/er. // kram
Svar på tråden Allergitråden!