Inlägg från: Mama Law |Visa alla inlägg
  • Mama Law

Allergitråden!

Säger bara att här har vi haft en piss helg.....

Leo -03 Wiking -05 Alvin -06 Towa -07
  • Mama Law
    Alicia05sMamma skrev 2009-05-25 09:15:06 följande:
    Usch vad tråkigt Många många kramar ifrån oss Tänkte precis på er. Håller tummarna för att ni får besked av fk denna vecka nu, så ni får pengarna ngn gång.
    Ja jag hoppas också att jag ska få ett beslut och gärna ett beslut som jag är nöjd med alltså inte under ett helt.... pengar är inget som finns här hemma just nu går på minus varje månad... nog för att nötkött är gott men det är inte billigt även fast det är nedsatt pris på det.....
  • Mama Law
    Kavat skrev 2009-05-25 10:08:11 följande:
    *KRAM*
    Tack. Väntar på att wikings doktor ska ringa för att höra om vi ska höja nån dos för att underlätta för honom att andas vilket har varit väldigt jobbigt för honom under natten och helgen....
  • Mama Law

Än har ingen doktor ringt.... SUCK och åter SUCK

• Mama Law
    mady skrev 2009-05-25 19:52:03 följande:
    Mama Law skrev 2009-05-25 15:35:12 följande: ska vi gråta ihop du och jag? Livet suger solen skiner men ett tungt moln hänger över "lilla" mig just nu. Känner bara för att emigrera eller något.Vilken av männen skulle ringa? JS är på plats nu men reser bort i två veckor sa han till mig idag. Fast är det han som ska ringa kan det bli ganska sent, fler än en gång har han ringt mellan 8-9 på kvällen.Hoppas han inte förlorat tron på Xolair nu Jag fick post från FK, att de mottagit min överklagan för omprövning så har det gått vidare till någon enhet i Jönköping. Direktnumer till handläggare, ska nog ta mig ett snack med henne.
    Nää det är RB som skulle ringa, han är på avd 33 den här veckan men han har då inte ringt..... Nog för att wiking är bättre nu men får ju inte luft på nätterna ligger i brygga nästan för att öppna luftvägarna men ändå snarkar han fruktansvärt. Nää fortfarande är det som kan göra att det inte blir av Wikings ålder.

Ring till handläggaren och hetsa lite sånt gillar jag.....

Jag har fortfarande inte hört nåt från Fk..... iofs har de denna vecka på sig innan maj är slut men är så besviken över att det ska behöva ta sån tid..... vet en person som har fått beslut och hunnit med ansökan om höjning och förlängning innan jag ens fått beslut och då lämndes hennes första ansökan in ca 1 månad efter min. Blääää
  • Mama Law
    Snutten skrev 2009-05-26 15:43:31 följande:
    Jag har nästan skrivit färdigt på vår ansökan om vb. Jag funderar bara på hur ni har gjort med att yrka på någon procentsats? Jag gjorde inte det sist. I princip så har det ju tillkommit fler allergier och Siri är större så egentligen skulle vi ha mer nu men jag tror ju knappast att jag får 50%. Men skulle ni ha yrkat på 50%? Eller är det dumt att göra det? Jag vill ju inte yrka på 25% om jag har en chans på 50% för då "nöjer" dom sig väl med att ge oss 25%. Jag har inte brytt mig om att söka merkostnad denna gången.
    Jag yrkade på 1-1 1/4 Vb den här gången. Skriv bara att du ansöker en höjning samtidigt då merarbetet har ökat och så yrkar du på va du tycker att är lämpligt, har du mer tid för 3/4 VB så yrka på det så kanske du får 1/2 VB. Men yrka det gör du rätt i!
  • Mama Law

Idag har wikings doktor ringt. Vi diskuterade hur vi ska få wiking att kunna andas bättre på nätterna så om vi inte hade nog med jobb så ska han inhaleras em och kväll med ventoline via pariboy också då det har bättre effekt än airomir via nebunetten.... hoppas verkligen att det hjälper, jag lider så med min wiking.....

• Mama Law
    Snutten skrev 2009-05-26 19:29:26 följande:
    Blå myran: det finns något som heter protopic som ska vara lika verksamt som kortison men som inte innehåller det. Men jag är tveksam till om att använder det på spädbarn. Det är segt att utesluta, jag håller med. När Siri var liten och vi uteslöt grej efter grej så fick jag nästan panik ett tag. Kan fortfarande känna så ibland faktiskt... Avslutade just ett samtal med A-C. Siri har väldiga slemproblem, så nu ska vi till SGY och prova ut en PEP mask. Hoppas att det kan hjälpa. Hon satt och skrev på vårt VB läkarintyg nu. Så vi får hem det i slutet av veckan, eller så.Mama law: jag kanske ska ta och göra det ändå. Känns bara som om att jag skriver dom på näsan lite.
    Be henne skriva så utförligt som möjligt att allt tar låååång tid jag kompletterade med flera läkarintyg där det intygades att det jag skrev tidsmässigt intygades av läkaren för då är chansen större att dom beviljar mertiden!
  • Mama Law
    Vi 4 skrev 2009-05-26 20:10:39 följande:
    Hej igen, hinnr inte läsa här hela tiden, men kikar då och då. Nu funderar jag över om någon har latexallergi? Vi var på barnjouren med Edvin (snart 6 mån) för att han kaskadkäktes (tror det var pga fisk) och då kände de honom i rumpan, när vi kom hem var han knallröd och hade som brännblåsor och avskavd hud i en stor ring runt. Jag är själv lite känslig mot latex men tänkte inte alls på att säga något (usch så dåligt jag mår över det, dessutom trodde jag de bara använde vinylhandskar nuförtiden. När jag ringde och frågade var de rätt nonchalanta och sa att de inte visste vilken handske de använt och att det var väldigt ovanligt med sådan allergi. Men han hade inte bajsat mellan och såhar han aldrig sett ut i rumpan förut. Vad tänker ni? Kan det annars vara vinyl? 
    Tål han banan och melon? Det är ofta så att om barn inte tål detta så är de även känsliga/allergiska mot latex. Vilken färg hade handskarna gula, vvita/genomskinliga eller lila. Ofta är latex handskar gula. Det är inte ofta barn är allergiska mot latex, barn som fötts med ryggmärgsbråck och liknande har oftare latex allergi än "friska" barn.

Min Wiking reagerar med stora rodnader där han får latex mot kroppen. Visst kan det va latex. Du kan köpa en latex napp och gnida mot hans hud för att kolla om han tål det eller inte. Annars ber du de ta ett rast prov och där igenom be de testa för latex.
  • Mama Law

Här har vi ännu inte fått nåt svar från fk... suck hoppas det dimper ner ett beslut i nästa vecka.

Svar på tråden Allergitråden!