Inlägg från: 2små2stora |Visa alla inlägg
  • 2små2stora

Allergitråden!

Imorgon ska Johanna till astma/allergisköterskan. Hoppas att de gör någon mer allergiundersökning på henne för något är det som hon reagerar på men jag tror inte att det är någon mat som ger astma besvären.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • 2små2stora
    Kavat skrev 2009-04-22 08:21:24 följande:
    Pollen?
    Måste vara det hon har varit snorig sedan ibörjan på april och det var då som astma besvären kom.
  • 2små2stora
    Mady: som jag tippsade i den andra tråden skriv ned tiden det tar för varje inhalation/insmörjning på varje barn gärna med ung klockslag. T ex
    7.00-7:30 insmörjning 2åring
    7:45-8:00 inhalation 2-åring
    8-815 medicin 3.5 åring
    osv tiden för städning
    beskriv tiden för extra matlagning och städning.
    skriv gärna i berättande form och i en fri text så blir det lättare att få dem att förstå.
  • 2små2stora
    Blå Flygare skrev 2009-04-25 12:34:10 följande:
    Noblesse: vi bor i vgr och får: 12 burkar nutra 2 pkt finmix 2 pkt grovmix 1 pkt ströbröd 2 pkt glutis * de 3 sorterna 1 pkt flingor tackade nej till pofiber och bad om att inte få så mkt mjöl för hon äter inte av bröd vi bakar utan det är bara till kakor o mat. Kanske välling också, fast då tar jag hellre rent mjöl av majs/ris ist. Fick iof bara 1 uttag o 2 mån till återbesöket... Dietisten ville bara skriva ut naturligt glutenfritt trots att S får äta vanligt glutenfritt och t.o.m. vanligt bröd i små mängder. Hon skrev inte ut något med spår av mjölk eller ägg trots att S inte visar ngt på prover och provokationen med ägg gått bra hittils. Inte heller soja i något och det tål hon. Men hon vill vara på den säkra sidan - det är ju svårt med allergiutredning när tester inget visar och hon vill väl vi ska kunna fortsätta med samma matvaror även om läk ändrar hit o dit.
    Det är soja olja i Nutra.
  • 2små2stora

Var det här det diskuterade om allergi mot mygg? Det går att testa för allergi mot detta. Jag tror att det faktiskt går att testa mot allt bara man vet vad man ska söka efter. Det går tom att testa för allergi mot afrikansk kackerlacka. Hittade detta när jag satt och grupperade blodprovsbeställningar.

• 2små2stora

Jag har inte börjat med någon ansöka för vb men med sonens ep och merkostnader som kommer på det och sedan dotterns allergier så kommer vi nog upp i bra merkostnader har redan ett fullt vb och den lägsta merkostnadsdelen för sonen.

• 2små2stora

Här har jag missat massor ser jag. Har inte haft tide eller ork att hinna med då min skrutt varit ganska dålig med andningsbesvär av allt pollen som varit.

• 2små2stora
    LabLover skrev 2009-06-05 08:37:13 följande:
    Ni som provat Omega3, smakar Eskimå Kids (tuttifruttismak) bättre än EyeQ Chews?  Tvår doser fick jag i henne, sedan var det stopp
    Eskimåkids smakar inte så mycket den luktar mycket mer än den smakar. Min tjej gillar den. Hon tycker att det är alldeles för lite med 5 ml.
  • 2små2stora

Jag ska fylla i vb ansökan till hösten,just nu håller vi på med en hjärtutredning på tjejen känns bäst att ha allt klart innan.

Finns det några allergisäkra matställen i Göteborg? Vi ska dit 22-24/6

• 2små2stora

Jag har sökt vb 4 gånger för min son och det jag har lärt mig är att skriva ned ett dygn. Så som det kan se ut när det är som värst på ett separat papper. Och hänsvisa i fk's blankett till detta. Jag har fullt vb samt den lägsta merkostnads delen för min son.  Vi fick först 1/4 när han var 4 år när han var 6 fick vi 3/4 och när han var 8 fick vi helt vb.  Dessutom måste man tänka framåt när det gäller vb hur kommer det att se ut om 1 år osv.

Svar på tråden Allergitråden!