Inlägg från: 2små2stora |Visa alla inlägg
  • 2små2stora

Allergitråden!

Snutten skrev 2009-06-08 21:15:46 följande:
    Blå myran: tack för tipset. Jag får välja en annan färg. Men blå??? finns det blå karamellfärg??? Och när jag tänker efter så skulle Siri bli överlycklig om hon fick en gul tårta med hello kitty. Kanske ska göra en gul... Och hur får man svart??? Jag tänkte till ögon osv på kitty
    Det finns blå och svart karamellfärg.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • 2små2stora

Försöker mig på en ny fråga. Vi ska till Göteborg om en vecka och kommer att bo på hotell. Är det någon som vet hur det är med allergi anpassad mat på Liseberg.

• 2små2stora
    littlemum skrev 2009-06-13 09:40:11 följande:
    Vi lyckades få mat allihopa på Café Taube. Men någon garanti för att undvika kontaminering går nog inte att få...
    Kontaminering är ok. Hon klarar en liten mängd av både soja och mjölk. Lunchen på tisdagen ska jag inte behöva oroa mig för den får hon på sjukhuset. Ska ringa hotellet och kolla hur de har det med allergimat där.
  • 2små2stora
    Odd: De har Ricedream som är rismjölk. Jag kan rekommendera Ricecream (risglass) den är jättegod
  • 2små2stora
    Blå Flygare skrev 2009-06-13 11:51:38 följande:
    Innehöll soja
    Risdrycken är fri från soja i alla fall.
  • 2små2stora
    Kavat: Det låter kanon.

Någon som har tips på vad man sysselsätter en 2 åring som är allergisk mot gräs, mjölk och soja med när man besöker Göteborg.
  • 2små2stora
    Odetta skrev 2009-06-13 12:23:51 följande:
    Åhhhh Tack tack tack!!!!!!
    Redan för 15 år sedan hade de ett stort mjölkfritt utbud.

Var ska ni bo någonstans?
  • 2små2stora

Har de Nature´s butiker där? De har ett stort utbud, hade i alla fall när jag bodde där

Svar på tråden Allergitråden!