• Anonym

Har får massa gråa hår plötsligt!! snällaaa!

färgade håret i dec.. nu har håret har växt ut lite så upptäckte jag att jag hade fått en massa gra hår strån!!!!!! kanske 30-50 nu på en gång!!! vad fan e det som händer??????? vad ska jag göra åt det???? jag e bara 26 år:( ush vad jag mår dåligt:( gråterr!

• Svar på tråden Har får massa gråa hår plötsligt!! snällaaa!
  • hipponk

Det kanske stannar med de du fått och så kommer det igång igen om 50 år! Man kan inte göra ngt annat än färga över dem eller acceptera dem tyvärr.
    Plus att ibland kan man faktiskt tro att de är grå fast de är bara väldigt väldigt ljusa..

• NiXxI

15 år och upptäcka att hundhåret som stack upp på hjässan inte var ett hundhår utan ett tvättäkta silvergrått hårstrå som faktiskt satt fast var INGEN hit...

Att vara 26 år och få grått hår tycker väl inte jag är så farligt, däremot har jag svårt att tänka mig att de uppstått efter din färgning.

Ändrade du färg markant nu när du färgade det så kanske de grå hår du fått sedan tidigare framkommit än mer markant?

Vilket fall som, du tycks ju redan färga ditt hår, så det är bara att keep on going
    Tänk, en annan har färgat nu i 19 år och jag är bara 34 snart...

Men jag fattar känslan, det är horribelt att upptäcka de grå...fast mina är värre än grå, de är silverfärgade.
    Min pappas farmor var helt silvergrå vid 23-års ålder...så jag vet ju att mitt ligger genetiskt.
    Sen är jag vanligtvis mörkbrun i håert, så det syns ju fatalt mycket när rackarna kommer

Oj, vad långt inlägget blev då...haha...jag brann för ämnet. Ha en skön dag

jahapp
  • Anonym

skönt o veta att jag e inte ensam:)

• lingondripp

Sen har ju alla som färgar mer eller mindre "grå" utväxt jömfört med det färgade. Och eftersom du redan färgar så är det ju inte världens omak, som tur är! Min moster blev förresten gråhårig vid 23års ålder, dock pga graviditet (påstår hon )

• Anonym

Själv har jag blivit jävligt tunnhårig tycker jag?? Också 26 år.. blonderat mej förut men är nu mkt mörk och man ser direkt i hårbotten vid minsta lilla utväxt! jag skulle hellre sett en massa gråa hårstrån än inga alls.. =S

Jaja, gilla läget bara..

• ekke

skönt att läsa om några fler. jag var 23 när jag upptäckte första, nu är jag 27 och har slutat kämpa med pincetten - det är dags att börja färga

• Anonym

Långt silverfärgat hår är sååå vackert!

• Emilie frilans

Hej,
    Jag är frilansjournalist och håller på med ett reportage som handlar om hur det är att få grått hår. Jag skulle hemskt gärna vilja prata med några personer som vill medverka i mitt reportage. För många är det ett tabubelagt, känsligt ämne, men desto viktigare är det att man vågar prata om det för det är fler än man tror som får grått hår vid relativt unga år. Ni får vara anonyma om ni önskar. Skriv till mig på [email protected] så kan vi prata mer.   

• Anonym (less)

Jag är 27 och har massor av gråa hår. Mår skit av det.. ingen annan jag känner har fått grått hår.

Jag tycker de blir fler och fler för varje dag, mest sitter dom i tinningarna..

Är också mörk, så det syns ju skitväl när det dyker upp ett kritvitt hårstrå mitt på skallen.

• Anonym (kille)

Är 28 och fick mitt första gråa hårstrå när jag var 20 typ, sen har det inte kommit så mkt mer gråa, några enstaka. Vilket iof inte gör något eftersom jag rakar huvudet helt. Har även dykt upp 6-7 st gråa könshår, vilket inte heller gör något eftersom jag helrakar. Men vad ska man göra, bara skratta åt det, jag åldras ju faktiskt :)

• Anonym (Jag också)

Skönt att läsa detta, jag har själv funderat på att starta en tråd om det.

Jag är 28 och har haft flera gråa hårstrån sen kanske 2 år tillbaka. Mina föräldrar är i 60-årsåldern och inte ens de har grått hår (det börjar komma men). Trodde att sånt var ärftligt och att jag skulle slippa grått hår på många år.

Min sambo påstår att det är min utväxt (är mörkhårig och färgar håret) men jag är säker på att det är gråa hår. Där det börjar bli grått, de hårstråna är tjockare. Är det så för er också? Jag brukar rycka vissa av stråna men det är svårt att ta bort alla.

Jag håller med om att det inte är roligt, man känner sig mycket äldre än vad man är.

• Prisssan

Här är en till med gråahårstrå!
    Jag fyller snart 30 och upptäckte mina för kanske fem år sen? Kommer inte ens ihåg! Är mörk så de vita hårstråna syns tydligt Bara att färga och se glad ut.
    Min pappa var förresten helt grå vid 27 så det är väl ärftligt. Som tur är har det inte gått så långt för mig utan det är mest framme i luggen och något strå här och var...

When you lose something you can`t replace...
  • Anonym

Vill bara säga att grått/vitt hår är så himla snyggt och stiligt! Min pappa var helt vit vid 30 och jag hoppas jag ärvt hans gener!

• Prisssan
    Anonym skrev 2011-03-08 09:11:37 följande:
    Vill bara säga att grått/vitt hår är så himla snyggt och stiligt! Min pappa var helt vit vid 30 och jag hoppas jag ärvt hans gener!
    Tycker du verkligen? På en 30 kvinna? Min mamma dock som är över 50 och har silvergråtthår med vita slingor- det är grymt snyggt på henne! Men jag tycker att jag är för ung.
    When you lose something you can`t replace...
  • Anonym (Jag också)

Finns det ingen hjälp man kan få? Jag har funderat på att rådfråga nån läkare men jag antar att det är lönlöst?

• Anonym (less)

Jag har inte heller JÄÄÄÄTTEmånga, jag har kanske 10-15 stycken på varje sida, men det känns som att det är många.. I början ryckte jag dom, men kom fram till att det syntes ännu mer när de växte ut igen och stod rakt ut istället..

Mina vita hårstrån är också mycket tjockare än de andra, mer sträva.. Min mamma är också nästan helt vit, hon är lite över 50, och på henne är det skitsnyggt. Men vid 28, NEJ TACK..

Hon fick också grått hår tidigt..

• Anonym (f my life)

kul för er att gråahåret kom när ni va runt 25 ! skit kul!. nej men seriöst jag fick gråa hår när jag var 7ÅR! DET ÄR FAN INTE KUL! jag fick panik när jag förstod det första gången. då förstod jag vf alla kallade mig gamling, stackarn, ung gammling ovs..

När jag var runt 13 färgade jag håret jätte ofta för att det gråa håret skulle försvinna. Och nu håller håret på att ramla av för att jag färgar det för mycket.

Ursäkta att jag dampar men ni borde verkligen vara glada. Mitt gråa hår kom när min moster blekte mitt hår, jag var 8  år bara.. innan hadde jag brun/svart vacker rakt långt hår.
    Jag brukade fantisera om att jag kunde ta tillbaks tiden och inte låta min moster färga mitt hår.

Var glada och sluta klaga.     

• donna94

jag har också sjuukt mycket panik!! är nitton har har samma problem har också jätte många gråa hårstrån på bara eena sidan av mitt långa bruna  hår !! vet inte vad jag ska göra har hänt att jag har bara brutit ut av gråt när jag tänker på det...kan inte längre sätta upp mitt hår för då syn de grå hårstråen ...jag har jätte mycket ångest och vet inte vad jag ska göra för vill verkligen inte färga mitt hår!! :'(

Svar på tråden Har får massa gråa hår plötsligt!! snällaaa!