Inlägg från: grön banan |Visa alla inlägg
  • grön banan

Positivt med islam?

hadhouda skrev 2009-04-03 19:16:17 följande:
    Hon hatar ju religionen och dess karlar.
    Hatar EN karl ska det väl va. Hon nämnde ju bara ett fall. På mitt jobb i förskolan berättade en kollega att hon före min tid, blivit mordhotad av en muslimsk pappa för att hon gett barnet gris. Pappan hade inte sagt ifrån att barnet inte åt gris, för en del muslimer gör det o det är ju ett eget ansvar att säga till. Men jag har bara hört detta i ett enda fall.
  • grön banan
    hadhouda skrev 2009-04-03 19:30:40 följande:
    Vet du vad? Jag kan sitta här och räkna upp massa fall där det är mordhot, misshandel, otrohet osv som är inblandat fast utanför muslimska familjer. Det kommer vi ingen vart med. Jag tänker fortfarande inte dra alla över en kant.
    Bara synd om er andra, när folk som missköter sig säger att de har stöd av islam i sitt beteende.
  • grön banan
    hadhouda skrev 2009-04-03 19:47:41 följande:
    Jag beklagar det. Islam är inte direkt för alkohol! Just pga av dessa anledningar. Det händer tyvärr en massa skit när alkohol är inblandat och inte är det nyttigt heller. Min lycka skrev 2009-04-03 19:43:28 följande:
    Men jag anser inte att de som kan hantera alkhol inte ska få njuta av vin osv.
  • grön banan

Dorian Ertymexx skrev 2009-04-03 19:54:25 följande:

grön banan skrev 2009-04-03 19:52:27 följande: Anser du att de som kan hantera cannabis ska få hantera det då?
    Cannabis är en drog som är farlig vid minsta lilla intag. Det är inte måttligt med alkohol.
  • grön banan
    hadhouda skrev 2009-04-03 20:05:11 följande:
    Jasså, och det har du gått på? Det var ju tråkigt att du inte visste mer om religionen.
    Men många föräldrar tvingar väl barnen att delta i religiösa inslag?
  • grön banan
    hadhouda skrev 2009-04-03 20:11:25 följande:
    Då var vi inne på denna visa igen. Tvingar på barnen! Man föds som muslim och sen kan man faktiskt konvertera som man gör i andra religioner.
    Fast ett spädbarn har ju inget religiöst tänkande.
  • grön banan

Kanske dags att avsluta sidospåret med självmordsbombare.

• grön banan

Min lycka skrev 2009-04-03 22:09:26 följande:

Jaså,så man e feg för att man gick ut med en kissenödig hund.Jesses va många fegisar jag mötte ikväll.
    Jag ogillar också vissa saker inom islam, men just denna tråd startade jag för att få höra positiva saker o fråga om dem. Kan du respektera det? Finns gott om hata-muslim-trådar om du är intresserad.
  • grön banan

Min lycka skrev 2009-04-03 22:15:56 följande:

Ok,men de stod inget i ts att man inte fick ifrågasätta religionen på någe vis. Väldigt respektlöst utav dig att hänvisa mig till hata muslim-trådar. Fy säger jag bara o tackar för mig. rön banan skrev 2009-04-03 22:11:23 följande:
    Jag fattade det som att det var de trådarna som tilltalade dig. Ifrågasätta får man, men vänligt.
  • grön banan
    waally skrev 2009-04-03 23:17:22 följande:
    TS Varför känner du att du måste brinna för islam?
    Det känner jag inte, men jag kan kanske få en mer positiv syn.
Svar på tråden Positivt med islam?