Inlägg från: grön banan |Visa alla inlägg
  • grön banan

Positivt med islam?

kokos skrev 2009-04-04 13:09:46 följande:
    ja han är född muslim och har aldrig sagt det
    Inget du läste när du konverterade heller?
  • grön banan
    VVVeni skrev 2009-04-04 19:37:57 följande:
    precis som med ALLA andra religioner så är svaret. Ingenting.
    Men gud så pessimistiskt. Jag ville ha positiva svar från de som har.
  • grön banan
    VVVeni skrev 2009-04-04 19:52:09 följande:
    Jag gav dig bara det enkla svaret =)
    Just i denna tråd är det inte sånt som efterfrågas.
  • grön banan
    hadhouda skrev 2009-04-05 10:38:35 följande:
    Nej, bröder har ingen speciell rätt till att bestämma över systrar.
    Jag har jobbat mycket inom förskola o skola o tyvärr sett många fall av detta. Vet du varför?
  • grön banan

Dorian Ertymexx skrev 2009-04-05 11:32:15 följande:

grön banan skrev 2009-04-03 19:56:48 följande: Därom tvistar de lärde. Och det vet du.
    Skitsnack.
  • grön banan
    hadhouda skrev 2009-04-05 11:25:08 följande:
    Jag skulle också vilja veta varför. Jag kan tänka mig att förr i tiden så var det ju så lyckat om man fick en son. Långt tillbaks i tiden så dödade de ju sina spädbarn om de fick en dotter. Islam satte stopp på detta i arabländerna och förbjöd det. Sen finns det ju massa macho-killar som gillar att styra och ställa och det går väl ut på systrarna också, tyvärr. Själv har jag aldrig upplevt detta, trots att jag har två bröder. Det finns många som föredrar att få söner eftersom de liksom för vidare efternamnet på familjen då han senare gifter sig. Följden blir att de skämmer bort denna son. Han vänjer sig vid att bestämma, i vissa fall över hela familjen. Men detta har inte med islam att göra alls.
    Man kan ju göra som i Sverige o låta killar ta tjejerna efternamn vid giftermål, om paret vill.
  • grön banan

Dorian Ertymexx skrev 2009-04-05 12:45:36 följande:

grön banan skrev 2009-04-05 12:20:18 följande: Förstå mig rätt - jag är en vild drogmotståndare, men jag är inte dummare än att jag vet hur många ser på droger, och vad forskning säger om det. På många vis är alkohol den värsta drogen, långt värre än cannabis. På vissa plan är cannabis förstås värre, det lagras i kroppen och kan ge psykoser (även om många hävdar att så inte är fallet), men det är trots allt alkohol som toppar som orsak till våld, olyckor och andra problem; inte ens alla andra droger tillsammans gör samma skada.
    Då handlar det om MÄNGDEN alkohol.
  • grön banan

Dorian Ertymexx skrev 2009-04-05 15:38:03 följande:

grön banan skrev 2009-04-05 13:08:35 följande: Det gör det med alla droger.
    1 glas vin o 1 glas cannabis är en himla skillnad.
  • grön banan

mrs Elliott skrev 2009-04-05 17:54:35 följande:

Jag håller med tidigare inlägg om att vi visar våra äldre för lite kärlek omtanke och respekt.Det är så man får skämmas.Äldreboenden är vidriga och hur kan man strunta i att hälsa på sin mor eller far på äldre dar??? Det är många som aldrig får besök av sina nära..de tynar sakta bort av ensamhet och depression.Det är vidrigt. Jag pratar och umgås nästan dagligen med min mormor..så mycket att en av mina kusiner frågade om jag inre hade ett liv??!!! Så jävla tragiskt att det ska ses som bortkastad tid att umgås med sina äldre anhöriga. Min egen mor bor två hus från mig och min förhoppning är att hon och hennes man ska kunna bo hemma så länge som möjligt med vår hjälp.Kan hända att vi tom bor i samma hus när de blir gamla. Jag är stolt över Sverige på många sätt ,men i det här fallet är vi avskyvärda.
    Äldreboenden är i de flesta fall inte vidriga.
  • grön banan

Gelé Hallon skrev 2009-04-05 18:01:50 följande:

jag tycker inte du ska fråga andra för andra kommer med egna åsikter och det är inte det det handlar om. Läs böcker om islam och koranen om du nu känner för det. SNart kommer du kunna urskilja vad som är islam och vad som är kulturellt betingande traditioner som används i islams namn. Lycka till!
    Jag vill veta vad var o en är positiva till.
  • grön banan

mrs Elliott skrev 2009-04-05 18:16:07 följande:

grön banan skrev 2009-04-05 18:14:16 följande: Jag har arbetet på alla former och typer av äldreboenden som finns och de flesta är vidriga.Det existerar ingen form av värdig äldreomsorg i dagens Sverige.
    Du måste haft rejäl otur. Jag vet många som är underbara. Beror en del på hur man hanterar sitt yrke också. Är du muslim?
  • grön banan

Gelé Hallon skrev 2009-04-05 19:53:42 följande:

jaja lycka till ,men det kommer dock inte ge dig en rätt bild av islam, så du lär ju fortsätta vadda i okunskap.
    Folk som är muslimer kan väl få säga vad de gillar med sin religion?
Svar på tråden Positivt med islam?