• Isaccc

LindeMammor05

Jag gav Isac Alvedon när han var runt 4 mån redan, men då hade han 38 grader men även troligtvis ont i öronen vilket gjorde att han inte kunde äta för det gjorde ont att suga....alvedoen hjälpte bra och han kunde få i sig lite mat mellanåt.

• Isaccc

peand- ja jag tror att lärarrollen har förändrats mycket de senaste tjugo åren. N är det som sagt myket mera som ska ingå innom skolans ramar.

Är det bara att sätta upp sig på fika listan inför morgondagen? Eller vi kanske blir för många? Jag och syrran tänkte hänga på.

Oj nu tar det lång tid att skriva för Isac sitter i knäet så jag kan bara skriva med en hand

• Isaccc

Fika torsdag 15/9 kl 10:30 ...träffas utanför lindeträffen*

johanna & max
    Ev. petra & jonas (beror på hur han mår)
    jessica & kevin
    maria & patrik
    michelle & jakob
    kristina & lucas
    ev. angelika & tuva
    ev. jenny & levina
    Linda & Isac
    Ewa & Lowa

• Isaccc

Vet ni redan nu vart ni ska fika så vore det bra att veta för vi kanske inte hinner in till halv 11 och då slipper ni ju vänta på oss. Det finns bara Winer eller Frosth att välja på va?? För då kan vi ju börja leta där!! Vi lär ju hitta er fast vi inte setts förut, det lär ju vara ganska många barnvagnar där!!!

• Isaccc

Jag har oxå kollat på Idol, var lite halvtråkigt idag tycker jag...Johanna har du någon favorit än??

Ok Wiener, då dyker vi upp där om vi inte hinner in till halv 11, annars ses vi vid Lindeträffen.

Någon som varit inne på "nya" team sportia och tittat om det var mycket och bra erbjudande där? Tänkte kanske titta in en sväng imorgon, man får massa på när man är i storstaden.

• Isaccc

Jo det var en annons i Bergslagsposten idag från team sportia och jag fattade som om de har öppnat,.jaja det visar sig imorgon

Hoppas vädret är bättre imorgon, då blir man mycket gladare!!

God natt på er alla*

• Isaccc

Hej alla, ville bara säga att jag är inne och tjuvläser lite. Jag själv har inte varit ute på ett tag för vi hade främmande hela helgen.
    Var det fikaträff i morgon redan?? Något man kan hänga på??. Vilka var hur när????

• Isaccc

Hej..ojoj oj vad ni skiver hela dagarna. Här missar man ju jätte mycket om man inte är inne och läser varje dag eller är med på era lunch eller fika träffar, det märks att ni börjar bli ett gäng som känner varandra ganska väl vid det här laget

Jag är bara inne för att berätta om Isacs lilla framsteg, han har börjat att förflytta sig framåt, man kan väl inte kalla det krypa kanske, men han drar upp benen under sig och drar sig framåt med händerna. Han orkar cirka en meter. Det är askul att se hur han utvecklas hela tiden.
    Det var allt jag ville, ni kanske hör av mig igen!!
    Hej så länge

• Isaccc

hej hej allesammans...nu är jag ute in sväng igen, är det någon kvar här?

Läste att Johanna inte hittade något på bytardagen men då måste jag säga att det gjorde jag ialla fall. Hittade både kläder, skor, böcker, leksaker som inte ser använda ut......men det gäller att vara där i tid och ha armbågarna vässade.

Hej Åsa kul att se att du har hittat hit, du gjorde väl också lite fynd i Nora. Har du fått upp din skyddsutrustning i hemmet än??

Sen vill jag säga ett stort grattis till Cissi, fick höra idag att du hade fått en liten kille, prata med Pernilla idag. Det syns redan nu att han är lik de andra killarna. Hoppas du hinner njuta och vila dig nu när det är tillskott i familjen

• Isaccc

Onsdagen 5/10 ca: kl 13.30 på Kingsgården.

Jenny & Levina
    Petra, Jonas & Jesper
    Johanna & Max
    Maria, Patric & Lina
    Elin & Linus
    Karolina & Maya
    Cissi & Tindra
    ev Maria & Viktor
    Angelica & Tuva
    michelle & jakob
    Ewa & Lowa
    Linda & Isac

Fyllde på listan med oss, hoppas vi alla får plats ???
    Ses i morgon!!!

• Isaccc

Ville oxå bara tacka för en trevlig dag.
    Isac sover sedan en tid tillbaka och jag sitter här och ser hur tvättberget har börjat svämma över, så imorgon får det bli en riktig tvättardag, hoppas det blir fint väder så att man kan hänga ut en maskin kanske.

Det vore trevligt om ni kunde komma hit någon måndag på LUM. Där finns det gott om utrymma att vara för barnen och oss. Säg bara till så varnar jag de andra LUM föräldrarna och ni ska invardera byn . För vi här i Löa är inte vana att se så många barnvagnar på en och samma gång!

• Isaccc

Nu har jag bytt bild för en gångsskull, men jag vill inte göra det för ofta för det tar ju en evighet känns det som att lägga dit en ny bild.

Petra - Stryka vad är det ??? Det gör jag bara när jag absolut måste typ 10 gånger om året.

Solhöjden - Den enda jag kan komma på som är i Australien (tror jag) är Lisa. Kan det stämma??

• Isaccc

Cissi - Vi brukar vara runt 5-9 mammor som träffas, de flesta har barn runt 1,5 år.

• Isaccc

Solhöjden -Hon var hemma i sommras och hade 30 års fest i Lokalen. Men jag var inte där...(var inte bjuden för den delen) .jag är ju fortfarande ung, det var mest äldre där

• Isaccc

Nu är det bäst jag slutar innan jag får några pikar tillbaka
    Som tur är så blir man inte äldre än vad man gör det till.
    Jag tror jag stannar här på 25år, tycker det är en behaglig ålder, men vips så är man 45.

God natt

• Isaccc

Grattis Jenny på namnsdagen och grattis på födelsedagen Åsa..hoppas ni bägge har haft det bra dagar fast läckan hemma hos Jenny.

Åsa - Isac har inte heller velat sova lika mycket nu om dagarna och kan vara lite kinkig emellanåt, men oftas brukar det räcka med att han får sitta i knäet en stund eller ligga och mysa lite, jag tror att han vilar sig på det sättet nu. Han sover oftast en liten lägre och en kort stund varje dag. Han har inte heller velat äta lika mycket som förut men jag bråkar inte med han med varken mat eller sömn utan han bestämmer och där i mellan är han snäll och lugn.

På tal om tvätt som vi pratade om igår...gissa hur många maskiner jag tvätta idag???
    INGA...gud vad jag är bra...jag åt lunch hos mor och fika hos Ewa istället...mycket trevligare. Sen har Ewa och jag pysslat idag och gjort ljuslyktor av stenar...de vart rätt fina om jag själv får säga det.

Ha en trevlig kväll
    God afton

• Isaccc

Ville bara säga hej så att ni inte glömmer bort mig, jag är ju inte ute så ofta nu för tiden.
    Men jag har läst ifatt lite slarvigt så att jag inte missar någon viktigt , för man är ju så nyfiken av sig!!

Sen ska jag väl passa på att hälsa alla nya välkommna och hoppas att vi träffas någon gång framöver.

Karin - Hur går det med jagandet, eller har du inte varit ute i älgskogen??

hej så länge

• Isaccc

Hej hej alla, jag läste att ni har varit och fikat idag, hoppas att ni hade det trevligt. Jag har Ewa tog oss en liten egen fika vid Affärn idag, man kan ju inte åka in till Linde stup i kvarten

Sen tänke jag även ge förslag att den 31/10 som är en måndag så skulle det vara trevligt att ni som kan kommer på LUM i Löa. Vi tänkte att det passade bra för då är skolbarnen lediga och då kan man ta med dem till LUM och sen är det inga barn som ska in i lokalen efter oss (de brukar ha gympa där i vanliga fall) så då kan vi sitta och fika och snacka hur länge vi vill.
    Ni kan väl fundera lite så kan ni väl göra en sån där fika lista som ni är så bra på

Hej så länge

• Isaccc

Hej det var länge sedan !! Hoppas allt är bra med alla för det är det här iallafall.
    Dagarna rullar på och Isac växer och blir stor. Han har nu fått två nya tänder där uppe och kan nu vinka och låta som ett monster!!
    Kram

Svar på tråden LindeMammor05