• Anonym (Hjälp mig snälla)

Min sambo tänder på min dotter

Min man sedan 5 år tillbka verkar vara förtjust i min 16 åriga dotter..
    Det är som om han är lite förälskad i henne, detta har hållt på i 1 års tid sedan han fick reda på att hon var sexuellt aktiv..tidigare har han klagat på henne då och då nu säger han aldrig något till henne..det han vill är att imponera..
    Vi har 2 gemensamma barn på 2 och 0 år och vore det inte för dessa hade jag lämnat honom..
    Om hon rör honom fåår han stånd (expelvis ger massage) eller om hon lutar sig mot honom om vi ser en film (som hon gjort i alla år tidigare).
    Jag har konfronterat honom och han blir ju givetvis vansinnig att jag anklagar honom för detta, enbart för att han har dåligt samvete..
    Jag har frågat min dotter hur hon upplever honom och hon tycker bara att han blivit väldigt snäll...
    Min 14 åriga son har dock kommmit i kläm, honom klagar han på för jämnan..
    Han är 6 år yngre än mig jag är 39 och han är 33...
    VAD ska jag göra??ge mig råd,,lämna eller vad? han beter sig som en tonåring..
    Riktigt patetisk..
    Tänk på att det finns små barn inblande..och jag vet inte om jag orkar vara ensamstående en gång till..

HJÄLP

• Svar på tråden Min sambo tänder på min dotter
  • FIame
    Anonym skrev 2009-04-09 01:57:12 följande:
    Jag blir så ledsen när jag läser många av inläggen här och inte ser att det finns flera offer i den här historien. Har ni - handen på hjärtat - aldrig varit kär eller attraherad av en person som varit HELT olämplig? Det har jag i alla fall. Och jag kunde inte rå för det. Vad gör man åt saken? Jo, man förnekar för sig själv, förnekar för andra, och gör sitt bästa för att överkomma känslorna och så småningom brukar de falna. Jag föstår TS dilemma och hur obehagligt det måste vara. Samtidigt är hon långt mycket klokare än dem som oreflekterat skriker "Lämna!" här inne. Den här pedofilhysterin har gått till överdrift. Det är faktiskt fullständigt normalt av en 33åring att tända på en 16åring. Det skulle jag påstå att de flesta män gör, vare sig vi vill veta av det eller inte. I just det här fallet är det desvärre mera än förbaskat olämpligt.
    word.
  • Takex

Jag har inte last traden ALLTFOR noga sa min fraga ar; finns det nagra bevis forutom TS paranoia?

• Anonym (Oj!)

Hej, jag orkar inte läsa hela tråden utan svarar bara spontant.

Min mor levde med en sådan man. Jag är uppvuxen med en man som jag IDAG förstår tände på mig sexuellt när jag var liten - jag tror det började när jag var runt 10. Han tittade på mig i duschen (jag fick aldrig låsa någon dörr), han kommenterade mitt könsorgan och sade smickrande att jag höll på att få en riktig "bullfitta"; jag var tvungen att visa hur mycket mina bröst vuxit när jag var 14 (Dra upp tröjan inför honom och mamma), på semestrar när jag var runt 13-14 tvingade han mig att posera i bikini. Mitt jävla fotoalbum består av foton på en halvnäck tonåring som står med armarna rätt ut för att jag inte skulle få dölja min kropp, jag har tårar i ögonen och mamma står bredvid och tittar på.

Jag hatar henne för det idag.

Jag har levt hårt, flyttade hemifrån som 16åring, har legat med så många män att jag tappade räkningen vid 50, första sommaren som sexuellt aktiv hade jag 6 partners. Är det något du skulle vilja att din dotter har i sommar?

Jag har gått i terapi men har ändå svårt med sex, tillit och närhet. Jag tolererar min mor - men tycker om henne, det gör jag inte.

Jag har inga tydliga övergreppsminnnen - alltså att han skulle ha knullat mig. Men han knullade min hjärna, min själ och allt som var litet och oskyldigt innan jag lyckades - PÅ EGEN HAND - ta mig därifrån.

Det är ditt val, men fy fan - jag mår dåligt när jag läser det här. Och på ett ställe läste jag att någon föreslog att du skulle tala med din dotter. Den människan vill jag faktiskt skada fysiskt. Ursäkta språket och tonen, men det här väckte upp en del.

• MyggaMygg

Enkelt för mig hade det varigt iaf.
    mannen hade åkt ut och jag hade gladjeligen bott själv med alla barnen.

Som sagt det kan gå fort nu tills äcklet gör nått mot dottern.

• Anonym (lämna)

ja min spontana reaktion blir att du måste lämna honom hur mycke du än älskar honom .bara en tidsfråga innan han går längre .

• Self Evident

Det är klart att en man i hans ålder kan tända på en 16-åring men det här är ju ett barn som han länge har levt i en familjerelation med. Det är där det blir sjukt.
    Jag förstår mig inte på föräldrar som börjar beklaga sig över hur jobbig situationen är för DEM när det är barnen som far illa. Hur prioriterar du TS?
    Ska dina barn behöva må dåligt får att du inte orkar vara ensamstående?
    Jag vet att det är tufft att vara ensam men mycket hellre det än ett gnagande dåligt samvete över att man inte gör det bästa för barnen. De psykiska skador som barnen får av att föräldrarna gör felaktiga val måste man leva med resten av livet.
    Det faktum att du skriver en tråd här om att din sambo hackar på din son och tänder på din dotter visar att magkänslan säger dig att något är riktigt fel men du väljer att inte göra något åt det. ("Min sambo skulle aldrig försöka något med min dotter." är en tanke som inte ens borde dyka upp i en sund relation.)
    Därmed väljer du sambon framför barnen, en man som du inte verkar ha överdrivet mycket respekt för. Det är en ohållbar situation men det vet du redan, eller hur?

• Anonym (neeej)

Anonym (Oj!) skrev 2009-04-09 06:41:32 följande:

Hej, jag orkar inte läsa hela tråden utan svarar bara spontant. Min mor levde med en sådan man. Jag är uppvuxen med en man som jag IDAG förstår tände på mig sexuellt när jag var liten - jag tror det började när jag var runt 10. Han tittade på mig i duschen (jag fick aldrig låsa någon dörr), han kommenterade mitt könsorgan och sade smickrande att jag höll på att få en riktig "bullfitta"; jag var tvungen att visa hur mycket mina bröst vuxit när jag var 14 (Dra upp tröjan inför honom och mamma), på semestrar när jag var runt 13-14 tvingade han mig att posera i bikini. Mitt jävla fotoalbum består av foton på en halvnäck tonåring som står med armarna rätt ut för att jag inte skulle få dölja min kropp, jag har tårar i ögonen och mamma står bredvid och tittar på. Jag hatar henne för det idag.Jag har levt hårt, flyttade hemifrån som 16åring, har legat med så många män att jag tappade räkningen vid 50, första sommaren som sexuellt aktiv hade jag 6 partners. Är det något du skulle vilja att din dotter har i sommar? Jag har gått i terapi men har ändå svårt med sex, tillit och närhet. Jag tolererar min mor - men tycker om henne, det gör jag inte.Jag har inga tydliga övergreppsminnnen - alltså att han skulle ha knullat mig. Men han knullade min hjärna, min själ och allt som var litet och oskyldigt innan jag lyckades - PÅ EGEN HAND - ta mig därifrån. Det är ditt val, men fy fan - jag mår dåligt när jag läser det här. Och på ett ställe läste jag att någon föreslog att du skulle tala med din dotter. Den människan vill jag faktiskt skada fysiskt. Ursäkta språket och tonen, men det här väckte upp en del.
    Det är något sånt jag föreställer mig skulle kunna bli fallet om inte ts till hundra procent värnar om sina barn. Känner två personer som varit medom liknande saker och som idag har ett fullkomligt skadat förhållande till sex och är totalt berövade på sin barndom.

Säger inte att så är fallet här, eller att det nädvändigtvis kommer bli. MEN, finns risken, tycker jag att man som mamma ska gör a ALLT i sin makt för att skydda sina barn. ALLT.

Hur kan anonym och flame tycka att det är någorlunda i sin ordning att tända på någon man lever i en familjerelation med, eller snarare att låta risken att dottern skadas av det ?(jagmenar, morsan har sett ståndet och det nämndes någonstans att dottern är sexuellt aktiv, visst FAN vet hon vad ett stånd innebär då!)

Tänk er att se en man man har som någon form av fadersgestalt i sitt liv få stånd av ens beröring! Hur skulle det kännas?
  • stjärnströssel

skulle sökt proffshjälp o tvingat honom dit.
    om han vägrar parat om det så hade jag separerat.
    el så had ejag pratat mera med dottern oxå....

• Anonym (bollen)
    Saadie skrev 2009-04-08 22:27:29 följande:
    för i helvete!!!! han är tänd på din dotter och "Om hon rör honom fåår han stånd (expelvis ger massage) eller om hon lutar sig mot honom om vi ser en film" du orkar inte vara ensamstående??????? orkar du hjälpa henne bearbeta såren om han går över gränsen??? (vilket han ifs redan gör!)

plaskebylady
    Enkelt tycker jag.
    Kräv familjerådgivning.....om inte annat får han fan skämmas för att han får stånd när hon är i närheten!
    Fast egentligen vill du inte vänta tills de haft sex eller hur?! För tjejer i den åldern vet inte hur de påverkar vuxna män, och vuxna män borde veta bättre!!!! Vuxna män VET bättre!!!
    Kom ihåg att det är den VUXNES ansvar...dvs din man och du som ska värna om din dotter....och jag tror att du hellre är ensamstående än har en trasig dotter och en incestuös man/pedofil i din säng!
    Värna om ditt barn!!!!
    Förlåt de hårda orden........men får soc in en anmälan så har du långt fler bekymmer att tampas med.........
    Lycka till!!!

LÄMNA han..
  • Anonym (Undrar)

Är du helt säker på att de inte gör något bakom din rygg? Det har hänt många.
    Och tjejer i den åldern kan lätt bli förälskade och lite blåögda. För åldern har ju egentligen ingen betydelse när det gäller sex....Kanske därför han blir arg som reaktion för dett det finns saker som döljer sig. Bara en tanke som jag vet har hänt från ett annat håll.

Svar på tråden Min sambo tänder på min dotter