Anonym (Oj!) skrev 2009-04-09 06:41:32 följande:
Hej, jag orkar inte läsa hela tråden utan svarar bara spontant. Min mor levde med en sådan man. Jag är uppvuxen med en man som jag IDAG förstår tände på mig sexuellt när jag var liten - jag tror det började när jag var runt 10. Han tittade på mig i duschen (jag fick aldrig låsa någon dörr), han kommenterade mitt könsorgan och sade smickrande att jag höll på att få en riktig "bullfitta"; jag var tvungen att visa hur mycket mina bröst vuxit när jag var 14 (Dra upp tröjan inför honom och mamma), på semestrar när jag var runt 13-14 tvingade han mig att posera i bikini. Mitt jävla fotoalbum består av foton på en halvnäck tonåring som står med armarna rätt ut för att jag inte skulle få dölja min kropp, jag har tårar i ögonen och mamma står bredvid och tittar på. Jag hatar henne för det idag.Jag har levt hårt, flyttade hemifrån som 16åring, har legat med så många män att jag tappade räkningen vid 50, första sommaren som sexuellt aktiv hade jag 6 partners. Är det något du skulle vilja att din dotter har i sommar? Jag har gått i terapi men har ändå svårt med sex, tillit och närhet. Jag tolererar min mor - men tycker om henne, det gör jag inte.Jag har inga tydliga övergreppsminnnen - alltså att han skulle ha knullat mig. Men han knullade min hjärna, min själ och allt som var litet och oskyldigt innan jag lyckades - PÅ EGEN HAND - ta mig därifrån. Det är ditt val, men fy fan - jag mår dåligt när jag läser det här. Och på ett ställe läste jag att någon föreslog att du skulle tala med din dotter. Den människan vill jag faktiskt skada fysiskt. Ursäkta språket och tonen, men det här väckte upp en del.
Det är något sånt jag föreställer mig skulle kunna bli fallet om inte ts till hundra procent värnar om sina barn. Känner två personer som varit medom liknande saker och som idag har ett fullkomligt skadat förhållande till sex och är totalt berövade på sin barndom.
Säger inte att så är fallet här, eller att det nädvändigtvis kommer bli. MEN, finns risken, tycker jag att man som mamma ska gör a ALLT i sin makt för att skydda sina barn. ALLT.
Hur kan anonym och flame tycka att det är någorlunda i sin ordning att tända på någon man lever i en familjerelation med, eller snarare att låta risken att dottern skadas av det ?(jagmenar, morsan har sett ståndet och det nämndes någonstans att dottern är sexuellt aktiv, visst FAN vet hon vad ett stånd innebär då!)
Tänk er att se en man man har som någon form av fadersgestalt i sitt liv få stånd av ens beröring! Hur skulle det kännas?