• Ciccin3

Kommer ni ihåg?? Notsalgitripp för alla!

Tänkte att vi ska bli lite härligt nostalgiska... för som vi alla vet var det ju bättre förr.

Saker man kommer ihåg från förr som får en att tänka: ååååå det kommer jag ihåg.

Man kan skriva om allt. Programmen som gick på teve, frisyrerna, kläderna, musiken, maten, bilarna... vad som helst.

Själv är jag född 83 och blir nostalgisk när jag tänker på festis i pyramidform. Fast det hette inte festis då...
    Det kommer mera gick på lördagskvällarna och Lena Philipsson hade trasiga jeans som jag gärna önskade att jag var stor nog att bära.

• Svar på tråden Kommer ni ihåg?? Notsalgitripp för alla!
  • JennyL25

Ja double dutch var kul att hoppa!!!!!!

Jag kommer ihåg Lördagspåsen, Trolltider, Teskedsgumman, luktsuddigum,

• JoNiCa

Jag gillade tv-serien "Vita stenen" med Hampus o "Fideli" (Fia) hette hon nog men kallades för Fideli, åhhh den gillade jag, tyckte Hampus var så söt! Älskade även "Fem myror..."det bästa,mest lärorika barnprogram någonsin...idag är det mest "pangpang" o häftiga killar/tjejr i alla barnprogram..*suck* nej, det var bättre förr. Och tänk när videon kom, en kompis till mig hade video ganska tidigt. det var ju helt sjukt häftigt!!

• saralways

MrsJones, The Pinks rockar ju fortfarande!! Jag har en hits-cd med dem och den kan även idag åka fram på vissa fester!! Superbra!

a77, känner igen det där programmet med målning på fönster, var det inte där de sjöng "om alla som var dumma, shikabom shikabom shikabom bom bom , hade varsin trumma, shikabom etc.. det vore väl bra shikabom, det vore väl bra shikabom, då hann dom ej va dumma, shikabom"...osv..... Ha ha, den texten satt där den skulle!

Och tävlingsprogrammet med vuxna i blöjor som åkte kana!! Det var Loffe som var värd men jag kommer inte ihåg vad det hette, kul var det i alla fall!!

• MrsJones

saralways: Ska faktiskt erkänna att sonen har en skiva med svenska barnvisor/sånger som en kompis brände till mig och där är två Pinks låtar med...och jag kunde fortfarande texterna! Såg på Ginza att man kunde köpa deras skiva. Med risk för att låta heögalen...blev lite sugen på att beställa den...

• saralways

Ha ha.. det är nog den jag har..!
    Köp den! Man blir så glad av de gamla härliga låtarna!

• Mimmsi

Är det någon som kommer ihåg det barnprogrammet där en familj bodde i ett "dockhus" och var riktiga kommer ihåg att mamman hade gula snickarbyxor på sig och ramlade av sängen i vinjetten var någon stor fågel i början också. Eller det är bara jag som drömt. Jag gillade det skarpt.

• AE77

Har också en skiva med The Pinks!!! De och Herrey´s var mina stora idoler . Ja de där Boxhandskarna var goda! Tänk vad mycket som var så bra och så gott förr...varför ändrar de så mycket . Dessutom tyckte jag att glssen TipTop var godare förr. Nougatkulan i mitten var fastare och smakade mer då. Någon annan som tänkt på det??

Vilken rolig tråd detta var!!!

• Avelyn

Jo jag kommer också i håg programmet om de i dockhuset.. jag älskade det som liten.. vad hette det ?

• AE77

Kom på en annan grej... Fragglarna!!! De var roliga, och söta.

• Andrés mamma

Nån som kommer ihåg barnprogrammet med "papp-dockor" som rörde sig och där huvudpersonen hette Benny eller nåt, en stående replik i programmet var: Här kommer Benny, och efter kommer dom stora grabbarna!!

Nån som minns??? Håller på att få krupp av att inte minnas!!!

Svar på tråden Kommer ni ihåg?? Notsalgitripp för alla!