• Ciccin3

Kommer ni ihåg?? Notsalgitripp för alla!

Tänkte att vi ska bli lite härligt nostalgiska... för som vi alla vet var det ju bättre förr.

Saker man kommer ihåg från förr som får en att tänka: ååååå det kommer jag ihåg.

Man kan skriva om allt. Programmen som gick på teve, frisyrerna, kläderna, musiken, maten, bilarna... vad som helst.

Själv är jag född 83 och blir nostalgisk när jag tänker på festis i pyramidform. Fast det hette inte festis då...
    Det kommer mera gick på lördagskvällarna och Lena Philipsson hade trasiga jeans som jag gärna önskade att jag var stor nog att bära.

• Svar på tråden Kommer ni ihåg?? Notsalgitripp för alla!
  • Vicryl

Mrs Jones:

Nej, tyvärr! Jag minns inget mer... Skitsynd tycker jag själv också. Jag vet bara att vi hade en samling barnböcker med sagor, ramsor och dylikt i som hette Skattkammaren. Den ramsan kom därifrån. Om jag hittar de böckerna nån gång så ska skicka ett litet meddelande till dig .

• Den där Linn

Vad ska vi göra..

Vad ska vi göra?
    Bita i Kungens öra.
    Sitta och läsa
    på Kungens näsa
    hoppa hage
    på Kungens Mage
    knäcka nötter
    pä Kungens fötter
    äta våfflor
    i Kungens tofflor

• MrsJones

linn84: Du är bäst!!!! Där är den ju!

vicryl: Tack! Hade också den boken. Minns t.o.m. bilden som fanns till ramsan.

• Tinko

JennyL25

Farbror Frippes Skafferi med Martin Ljung kanske?

• Kilt

Päronsplitt - då man fick med samlarbilder på hundar !

• Älvan

Päronsplitt- där fick man även trafikregler tror jag.

Är det någon som kommer ihåg "diamanterna"? Det var godis som antingen hade fruktsmak el också var de salta. *Jag kan sakna dem*

• Ung kvinna

Är det någon som kommer ihåg dom äckliga klistermärkerna med typ teckande huvuden och dyligt där man typ såg hjärnan eller där det kunde komma maskar ur öronen och såna äckliga saker?

• Den där Linn

Ung kvinna:

Var det klistermärken? Är det inte dom här tatueringarna som följde med när man köpte tuggummi?
    Där fick man iaf skitäckliga tatueringar med...=)

• lurv

Ung kvinna: Var det inte dom som hette Garbage Pals eller Garbage Kids.

Svar på tråden Kommer ni ihåg?? Notsalgitripp för alla!