• Ciccin3

Kommer ni ihåg?? Notsalgitripp för alla!

Tänkte att vi ska bli lite härligt nostalgiska... för som vi alla vet var det ju bättre förr.

Saker man kommer ihåg från förr som får en att tänka: ååååå det kommer jag ihåg.

Man kan skriva om allt. Programmen som gick på teve, frisyrerna, kläderna, musiken, maten, bilarna... vad som helst.

Själv är jag född 83 och blir nostalgisk när jag tänker på festis i pyramidform. Fast det hette inte festis då...
    Det kommer mera gick på lördagskvällarna och Lena Philipsson hade trasiga jeans som jag gärna önskade att jag var stor nog att bära.

• Svar på tråden Kommer ni ihåg?? Notsalgitripp för alla!
  • Lalalong

Madam
    Självklart!!
    Ser fortfarande bilden framför mig när pellefant har gjort en julgran av julklappar... *fniss*

• Ciccin3

Flourtanten!!

Fast på min tid kom hon inte med äcklig sörja utan med en käft i storlek stor och med en enorm tandborste för att lära alla barnen att borsta tänderna ordentligt!

• Lalalong

Japp Pippi Pelikan hette det.
    Claes Malmberg var rösten till någon annan fågel... en kråka eller vad det var

• Ciccin3

linn84-

PIPPI PELIKAN! Pippi Pelikan flyger över stan da da da da da d a da daaaa!

Och det där progrmmet med Teppas när han trollade bort sig.

Och rädda Joppe, död eller levande!

• Madam

lalalong:

jag har fortfarande två exemplar av denna underbara tidning hemma hos mina föräldrar

• Madam

sen han som gjorde serier i filmjölk med hjälp av diverse kryddor osv..
    ...... lunchrast nånting

• Den där Linn

Dom små russtrollen..
    Och napparna i plast? Olika storlekar

• 16aug

As bra sajt... Ha ha allt finns i detalj där..

• Ciccin3

linn84

JA! Napparna, jag var helt galen i dom där fula napparna. Hade en miljard sånna i ett halsband runt halsen.

Manicklar hade v också, små plastbitar som man unde tävla med genom att komma närmast en vägg.

Svar på tråden Kommer ni ihåg?? Notsalgitripp för alla!