• Ciccin3

Kommer ni ihåg?? Notsalgitripp för alla!

Tänkte att vi ska bli lite härligt nostalgiska... för som vi alla vet var det ju bättre förr.

Saker man kommer ihåg från förr som får en att tänka: ååååå det kommer jag ihåg.

Man kan skriva om allt. Programmen som gick på teve, frisyrerna, kläderna, musiken, maten, bilarna... vad som helst.

Själv är jag född 83 och blir nostalgisk när jag tänker på festis i pyramidform. Fast det hette inte festis då...
    Det kommer mera gick på lördagskvällarna och Lena Philipsson hade trasiga jeans som jag gärna önskade att jag var stor nog att bära.

• Svar på tråden Kommer ni ihåg?? Notsalgitripp för alla!
  • Leonie

Nostalgi -mitt favvoämne!

Minns ni att det fanns en liten spindel i typ gummi man kunde slänga på fönstret som liksom "klättrade" ner? Samtidigt kom en "korv" som man inte kunde hålla i, utan den gled ur händerna hela tiden?

• mamich

Är det bara jag som kommer ihåg barnprogrammet Tummen och tummens mamma?
    Jag kanske minns fel?
    och inte att förglömma Hajk en klassiker från sommarlovsmorgon när man var liten.
    Och fanns det inte ett ungdomsprogramm på 80-talet som hette Vindruvan?
    Jag minns att jag och min bästis inte fick kolla på det med hennes storasyster för vi var för små.

• Uet

Såg på jobbet att vi hade fått en Drutten figur från en leverantör med ett litet meddelande om att Drutten tydligen ska komma ut på DVD nu till jul

• Mesangium

kommer ni ihåg när Festis kom i tetraeder-förpackningar?!

och kommer ni ihåg när man pantade vinflarror på systemet?

eller när man fick röka på krogen?

• Hustomten

Nostalgi för mig född 80:

Roxette, (brorsans favvo plåga)
    Europe (min favvo plåga)
    Bruce Springsteens Born in USA (mina föräldrars favvo plåga)
    Mormors bullar och köttbullar
    Barbie
    Böckerna Vitnos, Kitty och Fem-serien
    TV:
    Boktipset (i randiga soffan)
    Linus på linjen (kanske finns än eller?)
    Arne Weise´s julafton (saknar...)
    Ullabella....8888

Skoltröjan (med skolans märke på)
    Hoppa twist (?)
    Svarteman (lek)
    Puff-luggen
    ...
    å möe mer

• Hustomten

måste få tillägga mjölk och filpacketet när de hade "de tre trallande jäntorna" på omslaget (i värmland)

• ronja3

Nokgroda

Öhhh... Kan man inte panta flaskor på systemet längre?
    El pucko grande
    Ronja

• pepsimax

Är det någon som kommer ihåg Raketost och den supergoda glassen Puckstång

• Jossebell

när man bara hade 2 kanaler på tv

fanns ingen micro

ingen video

tv-spel hette ping/pong och bestod av två steck som man skulle passa en punkt emellan

när man skulle köpa lösviktgodis så betalade man per bit i en kiosk som det inte gick att gå in i utan man stod utanför och frös och pekade på vilka sorter man ville ha. Påsarna var så små att en vuxenhand inte kom ner i dem

• Karolina1979

Jag kommer ihåg när Lasse Åberg satt i en gigantisk godispåse, på en jättestor "Engelsk konfekt"-fyrkant. Och jag trodde att det var riktigt godis...! *asg*

Garbage Pailkids såg jätteäckliga ut tyckte jag.. *s*
    Och så gick man och köpte Refresher för 50 öre styck på varje rast i skolan!

• Karolina1979

Banana Skids också! Halva delen banan, halva choklad, jättegoda!

• BrideOf Rocky

Karolina 1979,
    Hehe, jag går fortfarande och smaskar på refresher, nötkräm och lakritspatroner....hehehe.

Ni stockholmare, är det NÅN annan än jag som kommer ihåg att det fanns som ett litet podium på perrongen på T-Centralen, där man kunde klättra upp och stå?

• utlandssvenska

Byxor instoppade i tubsockor.....hur fult som hellst!

• Lalalong

Karolina1979
    Var det Lasse Åberg som satt i godispåsen? Coolt!

• MrsJones

Inte var det Lasse Åberg. Minns inte vad snubben hette, men Lasse Åberg var det inte.

• MrsJones

Kollade upp det...Robert Sjöblom hette han. Hade jag aldrig kommit på. Har ingen aning om vem han är...

Svar på tråden Kommer ni ihåg?? Notsalgitripp för alla!