• Thotis90

Köpa katt under graviditet?

Karln och jag misstänker att jag är gravid och jag satt och tänkte på en sak. Det är så att jag jättegärna vill ha en katt, men vet ej om det är någon bra idé att ha det om/när man är gravid.

Vad anser ni? Har ni haft/skaffat katt under en graviditet?

• Svar på tråden Köpa katt under graviditet?
  • Majuni

Jag är för husdjur...men jag lämnade ifrån mig min katt under graviditeten och jag är glad att slippa håret och kattlådan, när han var liten och kröp omkring..

• SmBacke

våran katt har vi haft alla gånger jag varit gravid.
    men de man ska vara försiktig med e att rensa kattlådan.

• Mamma till viljestark dotter

Är jättesugen på en kattunge, men är nu gravid och har läst i några böcker att man inte bör skaffa katt när man är gravid. Kanske gäller detta bara kattungar? Vi har en äldre katt redan, men jag rensar inte kattlådan.

• TinkyWinky

rensa kattlådan är helt ok, ja menar du plockar ju ej upp bajset med händerna?! Ifa inte jag :p Och va ja hört så e det bara om man har utekatter som de kan få den där bakterien eller va det nu e.. ja har två katter, en som går ut o in o en innekatt.. har alltid rensat lådan o som sagt rensar du ej med händerna så är det ingen fara..

☆° ★ bf 13/7-09★ °☆ v.27 ★ °☆
  • siamusen

Jag skaffade katt under graviditeten men jag är immun mot toxoplasmos.

Lätt att kolla om man vill.

• Dancia
    siamusen skrev 2009-04-11 12:50:20 följande:
    Jag skaffade katt under graviditeten men jag är immun mot toxoplasmos.Lätt att kolla om man vill.
    Det var intressant, hur kollar man det?
  • siamusen
    Dancia skrev 2009-04-11 13:01:21 följande:
    Det var intressant, hur kollar man det?
    Blodtest. Fraga din bm om du vill gôra ett
  • trötter22

man ska inte rengöra kattlådor när man e gravid för kattens bajs innehåller bakterier som kan skada/döda fostret. bara så ni vet. annars e det ingen fara att skaffa katt

• Hemlighet

Jag skulle inte skaffa en katt medans jag var gravid.Det kan ju bli så att bebisen blir allergisk och då måste du göra dig av med katten.
    Och en kattunge är mycket vildare än en vuxen katt= du vet inte vad katten kan göra mot bebis när du inte ser.
    Man har ju ett mer hum om sin katt när den är vuxen, som tex man vet att dom är rumsrena, inge kul om katten kissar/bajsar på bebisens saker.
    Och man vet hur dom är mot små barn framför allt.

Jag har två katter som jag har haft i 7 och 4 år.Jag älskar djur men skulle inte skaffa fler under min graviditet.

Bara min åsikt/tanke

Svar på tråden Köpa katt under graviditet?