Hemlighet skrev 2009-04-11 17:19:30 följande:
Jag skulle inte tveka att lämna bort mina katter om min bebis blev allergisk. Dom kan bli mer och mer allergiska. Gör man sig av med djuren en tid så kan dom bli kvitt allergin. Jag skulle inte vilja ha på mitt samvete att mitt barn kansek skulle ha sluppit tex astma om jag gjorde mig av med katterna när den var liten.
fast oftast är det barn som ej umgåtts med djur som blir allergiska.. jag tror att man mår bra av att vara uppvuxen med djur från första början..
Skulle inte göra av mig med mina katter eller hundar direkt om barnet skulle bli allergisk då ja sj har en sambo som är det o det hara blivit bättre sen vi skaffade djuren o han får umgås med dem. visst alla har inte samma sorts astma, en del värre o en del bättre. men det skulle ta mkt för att jag skulle göra mig av med mina djur, men jag får se om barnet blir riktigt sjukt då får man kanske tänka om, inet göra mig av med dem men kanske göra så de får komma till en annan familj ett litet tag o se om det hjälper.. mina djur är min familjemedlem lika mkt som min familj.