Jag tror nog att jag hade väntat med att skaffa katt tills lite senare, kanske tillochmed tills bebis är ute redan, eller hunnit bli några måander!
Men, då kan jag ju bara säga hur det varit för mig...
Vi har en vuxen katt, och i augusti fick vi även hem våran lilla kattunge, blev gravid inte så långt efter det. Och, precis som under min förra graviditet klarar jag inte av katter, eller djur överhuvudtaget...blir nästan äcklad av dom:( känns ganska jobbigt, speciellt när katterna komemr och vill mysa, och man bara puttar bort dom för man inte klarar av att vara i närheten av dom!
Det behöver ju självklart inte vara så för alla, men...man vet ju aldrig innan hur det blir:)
Sen när väl bebis har kommit har man ju inte så mycket tid till att gosa med katt, då har man ju en liten bebis att gosa med lixom:)
Men, annars ser jag inga problem med att skaffa katt! och, somsagt, det osm jag ser som "problem" behöver ju inte alls vara det för andra!
Kattlåda är inget problem, gäller att man tvättar händerna efteråt bara, och det hoppas jag att man gör även om man inte är gravid?!:)