TinkyWinky skrev 2009-04-12 11:07:25 följande:
fast oftast är det barn som ej umgåtts med djur som blir allergiska.. jag tror att man mår bra av att vara uppvuxen med djur från första början.. Skulle inte göra av mig med mina katter eller hundar direkt om barnet skulle bli allergisk då ja sj har en sambo som är det o det hara blivit bättre sen vi skaffade djuren o han får umgås med dem. visst alla har inte samma sorts astma, en del värre o en del bättre. men det skulle ta mkt för att jag skulle göra mig av med mina djur, men jag får se om barnet blir riktigt sjukt då får man kanske tänka om, inet göra mig av med dem men kanske göra så de får komma till en annan familj ett litet tag o se om det hjälper.. mina djur är min familjemedlem lika mkt som min familj.
Det finns inget som antyder på att barn som ej umgåts med djur blir allergiska. Jag har själv växt upp med allergi och fått lära mig att det finns ingen direkt vetskap om varför vi blir allergiska. Man kan bli allergisk av 1000000 olika andledningar, finns inget som är vanligare än det andra..
Har även fått erfara personligen när jag skaffade mig en katt som jag inte tålde.. Då valde jag att pusha det och kräva att jag skulle tåla det. Detta gjorde att jag inte kunde vistas med katter under två år efter det för min allergi blev så mycket värre. Först tålde jag ute katter, men efter den katten tålde jag inte ens det.
Sen reagerar alla olika när man blir utsatt för sin allergi, ingen allergi är sig den andra lik..