• Koloratur

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

Jag blir så trött och irriterad på det här med bilbarnstolar. De är ju rätt dyra att köpa så vi har inte skaffat någon till vår son än, trots att vi har bil. Han är bara 2,5 år och jag tycker vi kan skaffa en sen när han kan sitta framåtvänd. Som det är nu brukar jag åka i baksätet med honom och ha honom i mitt knä, han sitter ju i alla fall lite mera fast då än om han sitter helt själv. Han har väl gjort det ett par gånger men han klättrar ju runt och är inte stilla.

Både jag och min man tappar tålamodet ibland och sätter fast honom med bilbältet men eftersom han är så liten hamnar det ju ofta över halsen, så om han börjar hulka eller låta konstigt brukar vi stanna och fixa det om det är en bit kvar att åka.

Alla jag mött har hittills reagerat med att säga "hur kan ni göra så, livsfarligt, ni borde inte ha barn osv" men jag fattar verkligen inte deras åsikter. Alla föräldrar gör väl det de tror är bäst för sina barn?? Jag klagar ju inte på de föräldrar som valt att ha bilbarnstol, även om jag tycker att det är onödigt. Vi har valt att inte skaffa bilbarnstol, risken att krocka blir ju inte ett dugg mindre bara för att vi vaggas in i nån slags falsk trygghet.

Det här med att det är lag på bilbarnstol anser jag nog vara den mest onödiga lag som finns..... Hur bilen är utformad är viktigare tror jag. Med form så menar jag att så länge bilen har fyra däck och tak så duger den åt mig.

Vad tycker ni? Är det oansvarigt att inte ha bilstol? Hur har ni det i bilen?

• Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!
  • tjenixen

jaja, det finns ju idioter till allt. Drar mig ur denna barnsliga och makabra tråd då jag anser att jag har viktigare saker i livet att göra än att hålla mig till sånt här larv. Anser mig nog lite mer vuxen än somliga här, sorry.

• Trailer T
    tjenixen skrev 2009-04-12 09:39:38 följande:
    jaja, det finns ju idioter till allt. Drar mig ur denna barnsliga och makabra tråd då jag anser att jag har viktigare saker i livet att göra än att hålla mig till sånt här larv. Anser mig nog lite mer vuxen än somliga här, sorry.
    Hej då
  • Lillklillen

Om ni skulle krocka eller bli påkörda ( (jag hoppas för erat barn att ni inte gör det ))så kommer ni att ångra att ni inte la ner dom pengar som det kostar att köpa en bilstol.
    Och det finns beg bilstolar gå in och titta på blocket, finns säkert för eran pånbok också.
    Och jag hoppas att polisen stoppar er så ni för böter på ca 2500:- för att ni inte sätter erat barn i säkerhet.

• Trailer T
    Lillklillen skrev 2009-04-12 09:47:07 följande:
    Om ni skulle krocka eller bli påkörda ( (jag hoppas för erat barn att ni inte gör det ))så kommer ni att ångra att ni inte la ner dom pengar som det kostar att köpa en bilstol. Och det finns beg bilstolar gå in och titta på blocket, finns säkert för eran pånbok också. Och jag hoppas att polisen stoppar er så ni för böter på ca 2500:- för att ni inte sätter erat barn i säkerhet.
    Äsch man kan få tre rullar silvertejp för 20 spänn på ÖB
  • Emmapullan

varför tror du det finns bilbarnstolar egentligen?

• Trailer T
    Emmapullan skrev 2009-04-12 09:51:42 följande:
    För att ruinera föräldrar när det finns silvertejp som är mycke billigare och säkrare..Det som inte funkar med silvertejp funkar inte alls
  • Behemot

#233: vem vet, tråden kanske får någon som har den åsikten att tänka efter. Det är ju knappast de som skrattar åt den...

• exiteme

Vi stoppar ner ungarna i takboxen. Då ser inte polisen barnen och man slipper betala böter för att de ej har bälte.

• iolanthe
    Emmapullan skrev 2009-04-12 09:51:42 följande:
    Av samma orsak som det finns blöjhinkar, matstolar, cykelhjälmar och flytvästar förstås, för att lura pengar av idioter som inte förstår bättre. Själv har vi även skippat barnvagn då det går lika bra att köra ungen i en skottkärra.
  • Dompans mamma
    Koloratur skrev 2009-04-12 09:12:47 följande:
    Dompans mamma skrev 2009-04-12 00:36:44 följande:
    väldigt dumt av dig att ge dig in i humordiskussioner om du har obearbetade problem. Min pappa dog i cancer men inte sjutton bryter jag ihop när jag hör cancerskämt för det!
    Nej, jag som många andra förstod inte att detta var ett skämt. Förstod inte hur en människa kunde vara så egoistisk.
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!