Längtan efter körsbärsblom
Vilken härlig dag! Har glömt att fråga av svärmor vad din mystiska perenn heter.

Äh, jag skulle ju också skriva UNDERBARA bilder till tjockkulan. Skrev det men då krånglade datorn och det försvann.
Ha ha ni är för roliga
Om mimmi blir för beroende av trädgårdsporr så får hon flytta in till Tjockkulan. Tur med en som jobbar inom psykiatrin i samma hus, men jag undrar just om hon verkligen får hjälp där...
Jag hade tänkt gå ut och fota idag men det är ganska trist väder så jag tror jag väntar. Dessutom är mycket på hälft. Ska rensa en nyplanterad rabatt idag. Fick så gott som allting sådd i lådorna igår, men har en halv låda som jag kanske lägger ärter i och så hade jag tydligen glömt att köpa ruccola. Ruccolan ska komma i en cementring där jag har gräslök i mitten.
Ska också ha väv på, men har inte riktigt utklurat hur jag ska sätta fast den så den blir smidig att ta bort och lägga på. Storleken på dukarna var så att de inte räcker att ha ända ner och med t.ex. stenar på...
Hur har ni andra som odlar i lådor/pallkragar väven?
Kring lådorna är det ännu bara ojämn jord. Så det borde också fixas.
Ska också tacka Tjockkulan igen för tipset om aubretian. Det var en kick som fick mig att se något hopp i just den rabatten. Nu har jag en liiite klarare vision om hur den ska se ut. Men jag tar som sagt gärna emot mera förslag på växter. Gula dagliljor längst bak och ljusblå aubretia längts fram. Vad ska jag ha mittemellan och mellan dagliljorna? Funderar på lila flox mellan liljorna, vad tror ni? Och framför som sagt???
Ha en underbar trädgårdsdag 
Just ja, jag lyckas alltid glömma det viktigaste 
UNDERBARA bilder!!! Gillde plasten under träden och irisen!!! Mera mera mera!!!!
Så fina bilder Tjockkulan!
Memoria: Nämen *nu tänker jag det som du inte vill att alla tänker och ska säga sådär passlångt över bf* 

Hinner inte med att lusläsa trådarna nu...
Fotade faktiskt trädgården förra veckan, men har inte satt in bilder. Kanske jag borde göra det...
Men gräddar bröd för tillfället och så kommer min mamma närsomhelst också.
Nu kastar jag in bilder rakt upp ocn ner...
Vill inte visa bilder direkt i tråden där huset syns så ni kan kika in i galleriet för fler. Där syns bland annat rabatten bättre och även odlingslådorna då jag har väv på...

Vad bra TK att mysteriet är löst
Har ju bara glömt att fråga svärmor 
Mimmi: Det är bra att passa på på rea! Jag fyndade sommarblommor igår
Tre hängamplar med rosa verbena. Har aldrig haft verbena atidigare så får se om jag blir nöjd. Plus tre rosa pelargoner och tre växter som försäljaren påstod var silverarv. Men silverarv har jag ju själv i rabatten och det blommar! Detta var också grått men hade mer runda blad och inga blommor. Finns det olika sorter av silverarv? Har pelargoner och det gråa tillsammans i mjölkkannor
Blev riktigt bra!
Glad midsommar! 
Nu kom jag på vilket jag sett! Hur bra det är vet jag inte!!!!
Råkade se det via familjeliv (kolla via Hemmaliv till vänster).