Längtan efter körsbärsblom
Att gräva ned oljefat/plasttunna är toppen för att hindra att en växt sprider sig med rotlöpor - 50 cm djup borde räcka.
Tjock kulan skrev 2009-05-25 20:25:57 följande:
13 år emellan skrev 2009-05-26 07:23:00 följande:
Som Memoria citerade så gör inte myrorna någon skada om inte det är tjockt och heltäckt med myror på knoppen. Men lite skakande innan man tar in dem och sätter i vas är ju att rekomendera
Under dagen lägger jag bl a in en bild på min "vulgära" rodedendron samt på min underbara dillpion i bloggen för er som är intressade .
Håller med Tjocka Kulan om att man inte behöver vara rädd för att göra fel. Det är bättre att flytta på växter som inte verkar trivas eller helt enkelt har blivit felplacerad och man går och stör sig på dess placering. De flesta växter tål rätt så hård hantering.
Att stockrosor inte växer så bra kanske beror på att de faktiskt är bienner (tvååriga) och att de första året efter sådd bara växer till sig för att år två blomma. Jag är dock ingen stockrosexpert för jag misslyckas ofta med dessa
Tjocka kulan: Min vulgära "rodde" och lite annat smått och gott finns i bloggen.
Memoria: Åh, att gjuta både rabarberblad men även lite andra "smycken" har länge stått på min önskelista. Nu har jag iallafall kommit så långt att jag bestämt med en väninna att vi skall göra detta ihop någon gång i sommar. Jag skulle också vilja ha bildbevis
Tjocka kulan: Jag är inte ett dugg avis på dig att du har besökt Heidi´s handelsträdgård
Du måste vara lycklig efter detta!!!
Har länge velat åka till Skåne på "roadtripp" på semester, i år är det Bohuslän som gäller, men kanske nästa år.... Sedan är det frågan om man kan få med resten av familjen på mina önskemål på besöksmål
Det kanske är lika bra att det inte blir någon sådan semester för man skulle bara få ågren för att man inte har möjlighet att besöka allt man vill
Du fotade inget i hennes visningsträdgård och på andra "njutningar"?