flygrl skrev 2016-08-19 23:49:38 följande:
Men du verkar ju ha haft vettiga idéer hela vägen. :) Eller missförstår jag dig? Va bara drygt 2 år när 90-talet tog slut så vet inte riktigt hur saker funkade på den tiden. Mina föräldrar har berättat dom tyckte 90-talet va rätt otäckt med mycket skins & "Lasermannen" & skit. :/
Jag tror att jag hade det.

Var tonåring då så följde mainstream för mycket, men trodde alltså jag gjorde något bra som "reclaimade" de svenska symbolerna. idag vet jag bättre.
100kgpappa skrev 2016-08-20 00:40:52 följande:
Har aldrig hört att invandrare skulle sno vår svenskhet, och är inte extremhögern samma som nassarna???
Oavsett ska man inte lyssna så mycket på andra, utan göra det som känns rätt för en själv.
Lyssnar själv på UT, då jag inte ser nått fel med musik som har ett nationalistiskt tema (nationalist är också ett begrepp som många inte begriper, och som ofta likställs med rasist)
Är det inte argumentet idag? Att våra svenska traditioner försvinner? Våra svenska värderingar, kultur och moral? Att Sverige islamiseras?
Jo, extremhöger är samma som som nazisterna. Båda argumenten kom från samma sida ( de lär ju inte ha kommit från invandrarna ) men det fattade vi inte då. Det var BSS ( Bevara sverige svenskt ) mot Bsb ( bevara sverige blandat) mot varandra. Det fanns inga gråzoner ( förstår inte att det finns idag, rasism är rasism ) då.
Lyssna på UT du och lev med att varje refräng går till högerextremismen.
www.dn.se/kultur-noje/musik/kampen-ar-over-for-ultima-thule/