• Lillamamma05

    BF maj och juni. Här fortsätter vi.

    Hej alla!

    Såg att tråden stängts. Om inte någon annan redan har startat upp en ny kan vi fortsätta snicksnacka här om våra magar, förväntningar, krämpor och annat smått och gott.

  • Svar på tråden BF maj och juni. Här fortsätter vi.
  • emmsan123
    Poppit skrev 2009-04-21 21:33:05 följande:
    Ja, helt plötsligt kände jag mig helt utmattad i kroppen och var inte alls lika peppad som jag varit innan, på förlossning. Nu är dock styrkan tillbaka, och jag hoppas bebis kikar ut när man är utvilad och har ork och kraft! Man får se till att vila mycket nu innan! Nu kan h*n ju komma när som helst!
    Spännande Poppit! Åh vad jag längtar nu! Och du får din bebbe i famnen snart

    Miniigirl: Jag kan verkligen rekommendera TENS! Jag beställer från Holorgon, då får man den tre veckor innan BF så man hinner bekanta sig med den. Det följer med beskrivning på hur den funkar och så kan man ringa dem och fråga om man undrar nåt. Den var helt suverän under latensfasen och gjorde helt klart att jag kunde stanna hemma långre. Jag hade akupunktur, lustgas och EDA också. Denna gång ska jag försöka skippa EDA och lustgas. Jag hoppas på att det ska gå fortfare då, EDA:n stannade av det för mig sist och jag gillade inte att bli så borta som jag blev av lustgasen.
    Min finaste, Oskar 060329, lillebror Viktor väntas, BF 090614
  • Miniigirl

    Smurfstrumpan:
    Ja, det låter ju bra...har hört mycket gott om TENS! Lustgas fungerade ju inte alls på mig...kände lixom ingen skillnad, fast, sambon tror att dom glömt sätta på lustgasen, så jag bara andades luft, för han sa det, i slutet så tryckte dom på en knapp så det pös till.andades so men tok i den där masken, kändes iafall lite bra att ha något att hålla i lixom:)
    MEn, det vore ju himla skönt om man hade kunna få liiite smärtlindring tidigare. fick ju eda oxå, men den fick ajg ju bara ca 1 timme innan hampus kom ut! då lugnade förlossningen ner sig, så man kunde ta det lite lugnt ett tag iafall! Skulel ju igentligen fått edan lite tidigare, det var ju precis på gränsen att det var någon ide att få den. Och, om den här förlossningen ska gå ännu fortare lär jag ju inte hinan få den! vi får väll se:) men, ska kanske ringa och prata med bm om TENS!

  • skanejossa

    hallå idag har ja varit o hämtat babyboxen från babyproffsen, mycket nöjd man fick både haklapp, napp, blöjor, tvättservetter blöjhink m.m som va vettigt

  • emmsan123
    skanejossa skrev 2009-04-22 14:56:05 följande:
    hallå idag har ja varit o hämtat babyboxen från babyproffsen, mycket nöjd man fick både haklapp, napp, blöjor, tvättservetter blöjhink m.m som va vettigt
    Det låter ju bra! Kanske ska svänga förbi där. Måste man skriva ut nån lapp innan då?
    Min finaste, Oskar 060329, lillebror Viktor väntas, BF 090614
  • Miniigirl

    skanejossa...åh va bra att du påminner mig:) ska til lvästerå i helgen, så då kan jag ju passa på att hämta ut boxen oxå, eftersom vi inte har babyproffsen här:)

    frågar som smurfstrumpan...måste man skriva ut den där lappen innan..eller kan man fixa det i affären? var inne och fixade det förut på daton, men eftersom vi inte hade någon skrivare som funkade då kunde jag inte skriva ut den..så jag sparade den på datorn! men, man kanske kan ta med den på usb minne eller något, och skriva ut hos någon i västerås annars kanske:)

  • skanejossa
    emmsan123 skrev 2009-04-22 17:17:28 följande:
    Det låter ju bra! Kanske ska svänga förbi där. Måste man skriva ut nån lapp innan då?
    ja man skriver ut ett kvitto från www.babyproffsen.se eller www.barnenshus.se eller www.babyland.se bara på babyproffsen som man får blöjhinken i övrigt ska de va någerlunda lika i lådorna
  • skanejossa

    ja fick skriva i butiken idag eftersom detta va barn nr 2 och vi redan reggat våran mailadress

  • Miniigirl
    skanejossa skrev 2009-04-22 18:46:16 följande:
    ja fick skriva i butiken idag eftersom detta va barn nr 2 och vi redan reggat våran mailadress
    Okej, va bra...men, då frågar man bara i kassan om det? eller?
  • skanejossa
    Miniigirl skrev 2009-04-22 18:49:06 följande:
    Okej, va bra...men, då frågar man bara i kassan om det? eller?
    ja gjorde de, va lite osäker på om man kunde få till andra barnet men de kunde man sa dom, så bara o fråga efter de va ska ni göra i västerås då? ikea besök?
  • Miniigirl
    skanejossa skrev 2009-04-22 18:56:27 följande:
    ja gjorde de, va lite osäker på om man kunde få till andra barnet men de kunde man sa dom, så bara o fråga efter de va ska ni göra i västerås då? ikea besök?
    Ja, va bra...då ksa jag höra med dom:) kanske ska ta med det där som ligger på datorn ifall iafalll:)

    Jag har ju bott i västerås tidigare, min syster som bor i tomelilla har varit i afrika 2-3 måander, och ska koma och hälsap åi västerås i helgen...så, då vill ju jag oxå passa på att åka dit och träffa henne:)
    Vi är så utspridda min familj...har en bror som bor kvar i västerås, sen mamam bor i skellefteå(är oxå i västerås nu:)) min pappa bor i vilhelmina, och så har jag en bror i prag oxå(för tillfället, han har en lägenhet i gbg oxå) å sen syrran långt där nere oxå:)
    Gäller att passa på att åka till västerås då, när det är andra från familjen som är där:)
    Sen blir det ju att träffa lite kompisar oxå förståss:)

    HAr sett fram emot den här helgen såååå länge, min syster har förut blekt mitt hår..och jag har lixom planerat att det skulle passa så bra att bleka utväxten nu...strax inna bebis kommer å allt!
    men, nu har jag läst massor om det där med att bleka håret, att man kan få typ grönt eller oranget hår av det...så, nu vet jag inte alls hur jag ska göra längre!
    har ju en utväxt på säkert 1dm...inte så fint! och, något vill jag ju göra åt håret innan bebis kommer! tror ni det är bättre att tona i en mörk färg? har någon av er färgat håret under graviditet?
Svar på tråden BF maj och juni. Här fortsätter vi.