• Bullerbyn

** Vi som pluggar till undersköterska** tråd nr 2

Såg att förre tråden var stängd och hittar ingen ny, så jag tog fräckheten att starta upp en ny tråd för oss som läser till undersköterska eller planerar att plugga.

Tråden är till för att prata om sig och kanske få tips men är inte till för att få färdiga arbeten som andra gjort.

**Välkomna in i tråden**

• Svar på tråden ** Vi som pluggar till undersköterska** tråd nr 2
  • MAGU
    mom88 skrev 2009-06-29 19:00:11 följande:
    har fastnat på en fråga på psykologi A och fattar noll vad det är man ska skriva..1a. Beskriv hur människan fungerar i olika grupper tänk särskilt på följande aspekter:? Olika grupper? Roller/rollkonflikter? Kommunikation? Likheter/olikheter? Kvinnligt/manligt? Attityder/värderingarNågon som har gjort den eller förstår vad man ska göra?? står ju inget i boken heller.. hoppas någon har gjort den..
    De borde stå i boken om roller, kommunikation, kvinnligt/manligt osv. Beter vi oss likadant på jobbet som hemma eller likadant med män som kvinnor?
  • mom88

det står så himla lite i boken tycker jag.. men jag hittade på en grupp och skrev om alla i en stor berättelse =) hoppas de är rätt bara..

• mom88

Någon som vet vad för praktiker det finns på sjukhuset man kan få välja mellan. för min lärare har skrivit att hon har en praktik plats till mig på MAVA men jag läser ju barn och ungdomssjukvård.. hm??

• Söderfågel

Vilken kurslitteratur har Ni andra i psykologi A?

• MAGU
    Söderfågel skrev 2009-06-29 21:34:37 följande:
    Jag hade Martin Levanders
  • mejola

hej jag ska börja till hösten, får man vara med här?

• mom88
    Söderfågel skrev 2009-06-29 21:34:37 följande:
    Jag har oxå martin levander
  • WhiteAngels

kalmar brud skrev 2009-06-30 08:13:44 följande:

Någon som vet om man kan läsa kursvis till undersköterska?
    du menar en i taget?ja d kan man
  • mom88

Läser psykologi hittar inget i boken. eller så är jag blind.

Vad kan hända om krisbearbetningen störs?

Är det att man tappar aptiten, blir deprimerad, kan börja med alkohol eller droger?

Svar på tråden ** Vi som pluggar till undersköterska** tråd nr 2