• skrållan1978

Mika som pojknamn??

sitter o funderar på namn till min ofödda son=) o så kom namnet MIKA upp, kan man ha det som pojknamn eller e det ett flicknamn?????? tyckte det var så sött och annorlunda=)

Nummer 6 i magen=)
  • Svar på tråden Mika som pojknamn??
  • thelifesaviour

Jättefint på pojke!

i'm bound to get lucky baby or i'm bound to die tryin' / bob dylan
  • Rigmor Mortis

För mig är det enbart ett pojknamn (även om jag vet att det funkar på båda könen), jag har bara känt killar som heter så.

• Lolagumman

Mika är ett väldigt vanligt killnamn i Finland. Uttalas då med kort i.

• Matilda86

För mej är det ett tjejnamn!

• Miss Lau

Jag vet att både flickor och pojkar heter Mika men för mig är det ett pojknamn, så självklart ska ni ta Mika om ni gillar det.

• skrållan1978

har hört namnet på artisten Mika, kommer han från finland tyckte det var lite sött o ovanligt.

Nummer 6 i magen=)
  • LuMa

I mitt tycke. Om det uttalas
    Micka = Pojke
    Miika = Flicka

• skrållan1978
    Luma: hmm jag som hade tänkt mig uttalet Mika som artisten MIKA, har en son som heter mio o det e tydligen oxå ett pojk och flicknamn.
    Nummer 6 i magen=)
  • LuMa
    skrållan1978 skrev 2009-04-15 07:53:05 följande:
    Luma: hmm jag som hade tänkt mig uttalet Mika som artisten MIKA, har en son som heter mio o det e tydligen oxå ett pojk och flicknamn.
    Det beror helt säkert på var man är ifrån också.
    Är van med finskans "Micka" på pojkar så hör jag "Miika" så skulle jag tro att det var en flicka.
  • viseversa

jag kände en man som hette Mika. Tycker det låter konstigt på en tjej. Passar mycket bättre till en pojke.

Svar på tråden Mika som pojknamn??