Mika som pojknamn??
sitter o funderar på namn till min ofödda son=) o så kom namnet MIKA upp, kan man ha det som pojknamn eller e det ett flicknamn?????? tyckte det var så sött och annorlunda=)
sitter o funderar på namn till min ofödda son=) o så kom namnet MIKA upp, kan man ha det som pojknamn eller e det ett flicknamn?????? tyckte det var så sött och annorlunda=)
Namn som slutar på a är feminina enligt mig, de flesta iaf. Och mika tycker jag är ett tjejnamn. Vår förr hund hette mika, och hon var en tik
Åh så fint! Det fungerar väl med Mika på både tjejer och killar! Tror inte det uppstår någon förvirring, finns ju flera namn som båda könen kan ha men folk lär ju sig. Tänk bara på Robyn, ingen tror ju att hon är kille
Jag har också finska kusiner, de är två bröder som heter Mika och Niko (vet ej hur någon av dem stavar). Man får väl betona hur man vill och tycker man det är fint så får väl folk tycka det är feminint, det behöver man inte bry sig om. Finns alltid de som är konservativa men då skulle alla gå runt och heta Karl och Maria (vilket också är fina namn, så inte någon tar illa upp, hihi..) De som har barn säger ofta att de funderade på något mer udda namn men i sista stund valde ett vanligare, fast att de kan ångra det lite, så våga satsa! Jag tycker det är lagom annorlunda!
goldie: tack=))) det namnet gillade jag verkligen o vill ju ha ett lite mer annorlunda namn=)))) ngn som har några andra liknande namn??????
Mika är ett otroligt vackert och könsneutralt namn tycker jag. Kian är ett namn i lite samma stil som jag tycker mycket om så det blir mitt lilla tips!
Min systerdotter heter Mika men en gammal klasskompis tilll min syster har döpt sin son till Mika. Och jag tycker att det är jättefint och därför är det mitt nick fast med ett h på slutet för att det inte skulle vara hennes namn rakt av.
vad fint det var med ett H på slutet=)
det ska nog jag med ha isf=))))
Det är ett ganska fint pojknamn.. Min bästa kompis fd pojkvän heter det :) och min pappa kallas för det av sin mamma.