Mika som pojknamn??
sitter o funderar på namn till min ofödda son=) o så kom namnet MIKA upp, kan man ha det som pojknamn eller e det ett flicknamn?????? tyckte det var så sött och annorlunda=)
sitter o funderar på namn till min ofödda son=) o så kom namnet MIKA upp, kan man ha det som pojknamn eller e det ett flicknamn?????? tyckte det var så sött och annorlunda=)
Mika uttalas "Mika" på finska, sedan finns det även Miikka. men Mika och Miikka är helt olika namn.
Annorlunda namn är ju alltid kul =)
För mig är Mika ett pojknamn då jag polade med en finsk kille med det namnet
Hade en kille i min klass i grundskolan som hette Mika - så för mig är det mest ett pojknamn
Dom få mika jag träffat på har varit killar... har aldrig träffat en tjej som heter mika.
Mika är könsneutralt i mina öron...
och i japan är mika ett tjejnamn,
hur som helst så gillar jag namnet=) o enligt namnsidor så e det här i sverige iaf könsneutralt, precis som med min andra sons namn, MIO är=))))
tack pjaff=))
tänker på mika och renen nu.mika är ett killnamn,vad jag vet.ett finskt.
Jag bor i Finland och känner både Mika, Miika, Mikko samt Miko. Alla är killar! Känner/har inte hört om ngn tjej med dessa namn.
Första gången jag hörde om en tjej som heter Miika var i årets Robinson, i Sverige.
Men för mig är alla dessa killnamn!
På min sons dagis går en liten tjej som heter Mika, men som redan sagts tycker jag att både tjejer och killar kan heta det! ![]()
För mig är Mika ett flicknamn.
Vet många killar som heter Mika, det tycker jag är jättefint namn på killar.