Hört talas om AMH värde? Istället för FSH?
Det finns kliniker utomlands som tar prov på AMH istället för FSH,för att bedöma äggreserver och äggledare.
Enligt nya forskarrön ska det vara bättre.
Vad vet du?
Det finns kliniker utomlands som tar prov på AMH istället för FSH,för att bedöma äggreserver och äggledare.
Enligt nya forskarrön ska det vara bättre.
Vad vet du?
Jag tycker att man kanske kan säga nåt i "förbifarten" så att man sår ett litet frö.Men att EGV gör det vid 46, tycker jag är dåligt!!
Har erfarenhet att gå över till ÄD är ett stort steg för många och de liksom behöver göra sina IVF klara innan de går över.Sen ska du inte ha dåligt samvete för det mytrouble. Vi får ju också ta våra egna ansvar över våra val. Och vad jag har märkt så är det många som vill pröva en sista gång med sina egna ägg.Alla har det inte lika lätt att sortera bort det genetiska.Låt det vara hennes val ![]()
Tack Sleepy, du vet vem det är. Inboxar dig... 
Hej -
Kan inte låta bli att göra ett inlägg. Fyllde nyss 45 och genomgår just nu IVF då både mina FSH värden 3,6 och AMH 5,9 räknas som otroligt bra. Att diskutera att en 46 åring inte bör göra IVF känns som att "snacka bakom ryggen". Inget info om omständigheterna. Har en väninna som blev naturligt gravid vid 47 och födde en frisk son vid 48, otroligt ovanligt men det hände.
Vi alla är så otroligt olika så varje fall bör studeras var för sej. Nu ska jag vänta på BIM den 28:e maj och positivt fokusera då jag låtit åren gå förbi utan att ens försöka bli gravid. Lämnade förra året ett dåligt förhållande så nu eller aldrig. Oftast har vi bättre ekonomi efter 40 års ålder så då är allt värt ett försök innan man går på ÄD.
Håller tummarna till alla oss som kämpar och sänder härmed en massa kärleksfull energi till alla som behöver.
My turn skrev 2009-05-16 23:33:11 följande:
Ursäkta, vad står PDG för?
Någon form av ägg-diagnostik gissar jag men jag känner inte igen förkortningen.