• VanillaGorilla

Nynäshamn - Ösmo

Är det någon här som vet något om Ösmo? Är det fint/bra/dåligt där? Vi ska kanske flytta dit och skulle vilja veta lite om hur det kan tänkas vara där...

• Svar på tråden Nynäshamn - Ösmo
  • Heahog
    Turboplingen skrev 2009-06-20 12:34:45 följande:
    Ok, va ju lite bättre att höra =) Ja jag va ju där på 31c och kollade på en lägenhet och fick höra lite då av nuvarande hyresgästen därför blev jag lite skakis..
    Åhh, min gamla port! Däruppe, just på den gården & vid låghuset framför (mittemot ålderdomshemmet) var det väldigt lugnt när jag bodde där.
  • Turboplingen
    Heahog skrev 2009-06-20 12:36:54 följande:
    Åhh, min gamla port! Däruppe, just på den gården & vid låghuset framför (mittemot ålderdomshemmet) var det väldigt lugnt när jag bodde där.
    Ok, ja de jag pratade med i lägenheten sa att de nästan aldrig kunde ha balkongdörren öppen pga allt kackel.. Sen när jag åkte ner va det nån som hade stått och rökt i hissen =/
    Inte värst nice.. Men annars va det jätte fint! Blev överaskad av att de sa så..
  • Heahog
    Turboplingen skrev 2009-06-20 13:09:48 följande:
    Ok, ja de jag pratade med i lägenheten sa att de nästan aldrig kunde ha balkongdörren öppen pga allt kackel.. Sen när jag åkte ner va det nån som hade stått och rökt i hissen =/ Inte värst nice.. Men annars va det jätte fint! Blev överaskad av att de sa så..
    Hmm.. Måste varit några grannar som kacklade mkt på balkongen då. Jag bodde med balkongen på kortsidan, så jag slapp sånt ^^
  • Wirre

Alltså jag skulle inte vilka bo på backlura.. som sagt har dåligt rykte. Men som sagt det beror nog på vart man bor och vilka grannar man får.. Allt beror ju på vad man har för krav. Några måste ju trivas där eftersom det bor folk där

• Turboplingen

Nu har vi fått lägenhet! Nu blev det på backluravägen 17 men men, vi har inga planer på att bo där länge. Vi vill köpa hus =p

• Turboplingen
    Heahog skrev 2009-07-14 17:18:28 följande:
    & jag har fått i 5an ;)
    Haha ok =)
    Ja du flyttar ju in den 1, vi flyttar in den 8e
  • Mirva

Nyligen inträffade ytterligare en bilbrand på Backlura.

• Turboplingen
    Mirva skrev 2009-07-25 01:12:45 följande:
    Nyligen inträffade ytterligare en bilbrand på Backlura.
    Ja mannen ringde samma dag, han jobbar nedanför Ica..
    Finbilen kommer INTE få stå i det området.. Den får stå på hans jobb
  • Heahog

Är glad att jag inte har bil... Nynäsbo måste fan öka bevakningen & ev sätta upp videokameror vid parkeringarna...

Alla hyresgäster ska inte behöva lida för att det ränner några skitungar & förstör :(

• Mirva
    Heahog skrev 2009-07-25 11:52:56 följande:
    Är glad att jag inte har bil... Nynäsbo måste fan öka bevakningen & ev sätta upp videokameror vid parkeringarna... Alla hyresgäster ska inte behöva lida för att det ränner några skitungar & förstör :(
    Det allra viktigaste är att skolor, dagis och andra vuxna tar hand om barnen så att de aldrig ens kommer på tanken att göra skada.
  • Turboplingen

Vi är väldigt bil intresserade och har en fin bil, så man blir ju lite orolig =/
    Hoppas verkligen min dotter inte blir en sån ligist!
    Vi lär henne att ha respekt över andras bilar..
    Dom som bodde i våran lägenhet sa iallafall att det huset va det lugnt i.. Hoppas det är sant! Vill bo där tills det blir hus..

• Epona

Turboplingen-
    Jag har bott i både Nynäshamn och Oxelösund och det är väl kanske ganska lika bara det att Nynäs har mycket bättre centrum.
    Har också bott på backlura och flyttat därifrån. Skulle avråda från att flytta dit... ritktigt hemkt område. Jag bodde längst ner på backlura och där är det lugnare så när hunden skulle ut på kvällen så gick jag bara en snabbrunda utanför dörren.
    Jag vet en del som blivit misshandlade, ungar som skjuter raketer på hundar, pitbulls som ger sig på andra hundar, bränder, bilstölder. Själv har jag blivit utsatt 3 ggr.
    Min sambo har vuxit upp där och det var såklart några år sedan men han ville absolut inte låta sina egna barn växa upp där.

• Epona
    VanillaGorilla skrev 2009-04-30 21:39:11 följande:
    Är det någon här som vet något om Ösmo? Är det fint/bra/dåligt där? Vi ska kanske flytta dit och skulle vilja veta lite om hur det kan tänkas vara där...
    Jag bor på landet utanför Ösmo. Ösmo är ok om man står ut med att det bara finns typ två affärer och den senaste stänger 8 på kvällen. Annars är det bra priser på villorna om man jämför med Nynäshamn. Nån tipsade om att Lidatorp var ett fint område och det kan jag hålla med om.
  • Turboplingen
    Epona skrev 2009-07-25 22:21:32 följande:
    Turboplingen-Jag har bott i både Nynäshamn och Oxelösund och det är väl kanske ganska lika bara det att Nynäs har mycket bättre centrum. Har också bott på backlura och flyttat därifrån. Skulle avråda från att flytta dit... ritktigt hemkt område. Jag bodde längst ner på backlura och där är det lugnare så när hunden skulle ut på kvällen så gick jag bara en snabbrunda utanför dörren. Jag vet en del som blivit misshandlade, ungar som skjuter raketer på hundar, pitbulls som ger sig på andra hundar, bränder, bilstölder. Själv har jag blivit utsatt 3 ggr. Min sambo har vuxit upp där och det var såklart några år sedan men han ville absolut inte låta sina egna barn växa upp där.
    Låter väldigt trist det dära =/
    Nu kommer jag flytta dit då det va där vi fick lägenhet snabbt..
    Vi får testa.. om vi inte trivs får vi flytta när vi får något nytt..
  • Heahog

Ähh, så farligt är det inte på Backlura.

Men det är inte dagis & Skolans ansvar att uppfostra våra ungar, det är ju vi, föräldrarna som ska göra som främsta uppgift.

Det är ju vi som måste visa sånt skit som "ligisterna" gör & berätta vad som händer när man dummar sig, redan tidigt.

Man får aldrig sluta prata med sina barn... :)

• Mirva
    Heahog skrev 2009-07-26 09:42:43 följande:
    Ähh, så farligt är det inte på Backlura. Men det är inte dagis & Skolans ansvar att uppfostra våra ungar, det är ju vi, föräldrarna som ska göra som främsta uppgift.Det är ju vi som måste visa sånt skit som "ligisterna" gör & berätta vad som händer när man dummar sig, redan tidigt.Man får aldrig sluta prata med sina barn... :)
    Men självklart är det föräldrarna i första hand som ska uppfostra barnen. Men man är väldigt naiv om man tror att alla föräldrar klarar den uppgiften. Skolans ansvar är att alla barn får lika stor chans att få ett bra liv. Att tycka att de barnen enbart ska vara skräckexempel för ens egna barn och skita i dem är enbart egoistiskt.
  • Heahog
    Mirva skrev 2009-07-27 20:28:18 följande:
    Men självklart är det föräldrarna i första hand som ska uppfostra barnen. Men man är väldigt naiv om man tror att alla föräldrar klarar den uppgiften. Skolans ansvar är att alla barn får lika stor chans att få ett bra liv. Att tycka att de barnen enbart ska vara skräckexempel för ens egna barn och skita i dem är enbart egoistiskt.
    Ohh ja.

Jag är dessutom inte rädd att säga åt andras barn, om de gör nåt dumt, sen spelar åldern ingen roll. Är det 5 åringar som kastar sten på varandra eller 14 åringar som rycker upp blommor ur rabatten, det spelar ingen roll. OM föräldrarna inte är där & säger till, så måste nån annan. Sen beror det på HUR man låter.

Backlura har dock blivit bättre, trots vissa skitungar...
  • Mirva
    Heahog skrev 2009-07-28 09:19:32 följande:
    Ohh ja.Jag är dessutom inte rädd att säga åt andras barn, om de gör nåt dumt, sen spelar åldern ingen roll. Är det 5 åringar som kastar sten på varandra eller 14 åringar som rycker upp blommor ur rabatten, det spelar ingen roll. OM föräldrarna inte är där & säger till, så måste nån annan. Sen beror det på HUR man låter.Backlura har dock blivit bättre, trots vissa skitungar...
    Ah okej! Håller med!
  • se hit

Jag och familj en har bott här i ett halvår, vi var först lite oroliga för barnen om dom skulle trivas, om dom hittar kompisar, om dom har något att göra men dom stortrivs och det finns bra människor här samt bra med barnfamiljer, jag åker kommunalt till Nynäs och bussarna är det inga problem, de kunde gå ännu tidigare på morgonen vardag som helg men de går varje halvtimma helt okej, ja det är mycket bra här, men ex jämför med segersängsby vad här dom, liknade hus långt till allt mindre tomter och det är allmänt rörigt där och dubbelt så dyrt jag ser då ingen charm där men här finns en stor framtid för alla!,,

Svar på tråden Nynäshamn - Ösmo