Nynäshamn - Ösmo
Är det någon här som vet något om Ösmo? Är det fint/bra/dåligt där? Vi ska kanske flytta dit och skulle vilja veta lite om hur det kan tänkas vara där...
Är det någon här som vet något om Ösmo? Är det fint/bra/dåligt där? Vi ska kanske flytta dit och skulle vilja veta lite om hur det kan tänkas vara där...
Alltså jag skulle inte vilka bo på backlura.. som sagt har dåligt rykte. Men som sagt det beror nog på vart man bor och vilka grannar man får.. Allt beror ju på vad man har för krav. Några måste ju trivas där eftersom det bor folk där
Nu har vi fått lägenhet! Nu blev det på backluravägen 17 men men, vi har inga planer på att bo där länge. Vi vill köpa hus =p
& jag har fått i 5an ;)
Nyligen inträffade ytterligare en bilbrand på Backlura.
Är glad att jag inte har bil... Nynäsbo måste fan öka bevakningen & ev sätta upp videokameror vid parkeringarna...
Alla hyresgäster ska inte behöva lida för att det ränner några skitungar & förstör :(
Vi är väldigt bil intresserade och har en fin bil, så man blir ju lite orolig =/
Hoppas verkligen min dotter inte blir en sån ligist!
Vi lär henne att ha respekt över andras bilar..
Dom som bodde i våran lägenhet sa iallafall att det huset va det lugnt i.. Hoppas det är sant! Vill bo där tills det blir hus..
Turboplingen-
Jag har bott i både Nynäshamn och Oxelösund och det är väl kanske ganska lika bara det att Nynäs har mycket bättre centrum.
Har också bott på backlura och flyttat därifrån. Skulle avråda från att flytta dit... ritktigt hemkt område. Jag bodde längst ner på backlura och där är det lugnare så när hunden skulle ut på kvällen så gick jag bara en snabbrunda utanför dörren.
Jag vet en del som blivit misshandlade, ungar som skjuter raketer på hundar, pitbulls som ger sig på andra hundar, bränder, bilstölder. Själv har jag blivit utsatt 3 ggr.
Min sambo har vuxit upp där och det var såklart några år sedan men han ville absolut inte låta sina egna barn växa upp där.
Ähh, så farligt är det inte på Backlura.
Men det är inte dagis & Skolans ansvar att uppfostra våra ungar, det är ju vi, föräldrarna som ska göra som främsta uppgift.
Det är ju vi som måste visa sånt skit som "ligisterna" gör & berätta vad som händer när man dummar sig, redan tidigt.
Man får aldrig sluta prata med sina barn... :)
Jag och familj en har bott här i ett halvår, vi var först lite oroliga för barnen om dom skulle trivas, om dom hittar kompisar, om dom har något att göra men dom stortrivs och det finns bra människor här samt bra med barnfamiljer, jag åker kommunalt till Nynäs och bussarna är det inga problem, de kunde gå ännu tidigare på morgonen vardag som helg men de går varje halvtimma helt okej, ja det är mycket bra här, men ex jämför med segersängsby vad här dom, liknade hus långt till allt mindre tomter och det är allmänt rörigt där och dubbelt så dyrt jag ser då ingen charm där men här finns en stor framtid för alla!,,