• Anonym (worried)

Vad är straffet?

Vad är straffet för att ta hit folk (och gifta sig) om det upptäks?

• Svar på tråden Vad är straffet?
  • JAG är BÄST

H*n kan skickas tillbaka till sitt hemland.

Men varför gifta sig för en sån sak?
    Gifter man sig inte för att man älskar varandra?,, så har då jag fattat det.

• Anonym (worried)

JAG är BÄST skrev 2009-05-03 23:25:40 följande:

H*n kan skickas tillbaka till sitt hemland. Men varför gifta sig för en sån sak? Gifter man sig inte för att man älskar varandra?,, så har då jag fattat det.
    Livet är ju inte alltid så lätt. Men vad händer för den som gifter sig? Den skickas ju ingenstans...

Giftemål för kärlek är ju vackert, men om det kan rädda liv eller iaf skona så kan det ju vara värt ändå.
  • JAG är BÄST

Anonym (worried) skrev 2009-05-03 23:33:55 följande:

JAG är BÄST skrev 2009-05-03 23:25:40 följande:
    Livet är ju inte alltid så lätt. Men vad händer för den som gifter sig? Den skickas ju ingenstans...Giftemål för kärlek är ju vackert, men om det kan rädda liv eller iaf skona så kan det ju vara värt ändå.
    Man kan inte utvisa svanska medborgare. Men ta hit nån bara för att gifta sig,,för att det räddar liv är fel av alla aspekter, framförallt moraliskt.
  • Anonym (worried)

JAG är BÄST skrev 2009-05-03 23:35:43 följande:

Anonym (worried) skrev 2009-05-03 23:33:55 följande: Man kan inte utvisa svanska medborgare. Men ta hit nån bara för att gifta sig,,för att det räddar liv är fel av alla aspekter, framförallt moraliskt.
    Varför är det fel moraliskt? Din moral ja, min? Absolut inte. Jag tycker det är vidervärdigt att vi har stängda gränser! För mig är moralen att rädda folk klart högre än att följa en lag. Jag ser inge bekymmer i att frita en kvinna som ska stenas heller.. livet är klart mer heligt för mig än lagen.
  • JAG är BÄST

"2. har för avsikt att ingå
    äktenskap eller inleda ett
    samboförhållande med en person
    som är bosatt i Sverige eller som
    har fått uppehållstillstånd för
    bosättning här,
    om förhållandet framstår som
    seriöst och särskilda skäl inte
    talar mot att tillstånd ges.
    Vid prövningen av en ansökan om uppehållstillstånd enligt denna
    paragraf skall beaktas om utlänningen kan förväntas föra en hederlig
    vandel."

• Anonym (+++)
    Anonym (worried) skrev 2009-05-03 23:22:08 följande:
    Vad är straffet för att ta hit folk (och gifta sig) om det upptäks?
    Jag antar att du pratar om skenäktenskap?

Ni får avslag på er ansökan om mv inte anser att ni är seriösa. Den utan uppehållstillstånd blir då utvisad.

Men man behöver inte gifta sig för att någon ska få stanna i sverige, det räcker med att man är sambos.

Kan tillägga att ni antagligen kommer bli "grillade" på mig. verket. De frågar alla möjliga frågor och hittar på saker som den andre har sagt som inte stämmer för att se om ni ljuger och svarar olika.

Har kompisar som ärligt gått igenom detta.
  • Anonym (worried)

Anonym (+++) skrev 2009-05-03 23:48:38 följande:

Jag antar att du pratar om skenäktenskap? Ni får avslag på er ansökan om mv inte anser att ni är seriösa. Den utan uppehållstillstånd blir då utvisad. Men man behöver inte gifta sig för att någon ska få stanna i sverige, det räcker med att man är sambos. Kan tillägga att ni antagligen kommer bli "grillade" på mig. verket. De frågar alla möjliga frågor och hittar på saker som den andre har sagt som inte stämmer för att se om ni ljuger och svarar olika. Har kompisar som ärligt gått igenom detta.
  • Anonym (worried)

jag har också vänner som lagligt gått igenom detta och håller inte helt med om prossecen. hur "grillade" man blir verkar variera oerhört.
    och det är ju inte i närheten så enkelt att de upptäker alla skenäktenskap.

visst finns det ibland andra sätt, men inte alltid. har ni missat att myndigheterna gärna skickar ut folk till döden? men samboförhållande, tja de tär ju knapopast bättre än giftemål.

Men jag var ine här för att argumentera om ditten eller datten, jag kan se de moraliska problem man har, jag delar inte dessa dock. Men jag undrar ändå över straffet.

• Anonym

ingen av er har barn sen tidigare hoppas jag????

Svar på tråden Vad är straffet?