Vad är straffet?
Vad är straffet för att ta hit folk (och gifta sig) om det upptäks?
Vad är straffet för att ta hit folk (och gifta sig) om det upptäks?
För egen del hoppas jag att h*n åker tillbaks som straff, här finns redan tillräckligt.
Inte den blekaste aning, håller med dig om att moralen att rädda en människa går högre än lagen faktiskt och beundrar det du verkar ha i plan att göra..
Men om det är fara för någons liv så kan man väl istället söka asyl...!
Jag tror bestämt att de Svenska myndigheterna inte utvisar någon som riskerar döden.
Jo då, han är tillbaka. Det visades på Tv för någon vecka sedan..:!
Sen är det ju så att bara för att man är gift är det heller ingen garanti, har vänner som varit gifta med invandrade män, de har haft barn tillsammans men männen har ÄNDÅ blivit utvisade....
Jag anser att det är självklart att vi har stängda gränser... idag har vi inte ekonomi att ta hand om de som redan är här, svenskar och invandrare. De invandrare/flyktingar som kommer hit får vänta åratal på uppehållstillstånd och i många fall har familjer hunnit skaffa fler barn, barnen börjat i skola och så får de ett avslag.
Ett mycket bättre system vore att ge flyktingar avslag direkt vid gränsen för att röja upp i systemet som det är.
Jag vet att det förmodligen är väldigt politiskt inkorrekt men det är också på tiden att man visar upp en vilja att bli svensk, ett medborgarprov tycker jag måste vara ett måste.
Jag arbetade i Norsborg under en period, då lärde jag känna många invandrare, det fanns HELT SERIÖST människor som varit i Sverige i över 15 år och fortfarande inte kunde svenska mer än att de nätt och jämt kunde handla mat.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Att gifta sig med någon för att ge den uppehållstillstånd är inte bara olagligt det är skamligt och ger alla andra som verkligen gifter sig av kärlek med en flykting dåligt rykte. För varje skenäktenskap som uppdagas försvårar det situationen för dem som faktiskt ÄLSKAR varandra och gifter sig av den anledningen att de vill leva tillsammans och inte för att ge den ena uppehållstillstånd.
Min moral värnar om ärlighet och kärlek, ett skenäktenskap spottar på de värderingarna och därmed tycker jag extremt illa om de "aktivister" som visar sitt missnöje emot Sveriges redan på tok för generösa (egentligen mer tokiga och inte kontrollerade) flyktingpolitik...