• Anonym

3-KANT?

vad tycker ni om 3-kant?
    Min kille har alltid drömt att ha en 3kant, han + 2 tjejer.... detta berätta han tidigt i vår relation. en fantasi han en dag vill uppfylla.

Till en början lät det spännande, men vid närmare eftertanke, hur kul är det och dela killen med en annan tjej? Jag föreslog att vi kude ha två 3kanter, en med 2 tjejer, och en med 2 killar...då har man ju testat båda delar. (jag är annars den som gärna testar nya saker, anser att man inte kan uttala sig innan man prövat)

Det var dock inte lika intressant, eftersom han heller inte ville dela mig med en annan kille.

Jag fråga honom om varför det var så tändande med 2 tjejer, "att han skulle vara "kung" eller?
    Nej, han ville se mig bli tillfredställd av en annan tjej.....
    I vilket fall som helst så rann det hela ut i sanden...

Tills för ett tag sen. Ämnet kom upp igen. Men denna gång tyckte han jag skulle vara med en tjej UTAN HONOM....han tyckte att om jag nu var nyfiken på det, så klart jag skulle testa.

Jag anser att det är otrohet att vara med en annan (oavsett kön), då man har en relation. Det höll han dock inte med om. Otrohet för honom var bara om jag var med en annan kille.....

Jag har dock ingen aning om han har en baktanke med det hela, att om jag har 6 med en tjej, och gillar det, att jag då skulle vilja göra det igen, och han skulle få vara med?
    Eller om han bara tycker jag ska testa....

Vet inte hur jag ska göra, handen på hjärtat så hade det varit en kul upplevelse att ha 6 med en tjej. Men på nåt sätt känns det ändå som att "gå bakom ryggen på honom" genom att vara intim med nån annan. Även fast han tycker det är helt ok...

Så tjejer, hur hade ni gjort?

• Svar på tråden 3-KANT?
  • penapöna

Hmmmm, jag skulle inte kunna ha sex med någon annan, även om min partner vill det. Jag tror att en relation kan förändras ordentligt efter att man haft sex med någon annan än sin partner. Jag vet inte om jag skulle klara av att veta att min man sett en annan tjej i den situationen, även om det var med mej hon hade sex. (Ja jag vet att han haft sex innan han träffade mej och det är en annan sak) Sen så tror jag att det är viktigt att ha fantasier man kan prata om även om man inte uppfyller dem. Nöjer man sej med en trekant en gång, tänker jag att det inte var en sån bra upplevelse (alltså kan man nog vara utan den) och om man vill ha det fler gånger så vad blir nästa fantasi att uppfylla?

Rörigt, förlåt. Det viktigast tror jag är att man inte går med på nåt för sin partners skull utan att båda gör det för att man vill det.

• Anonym

Misstänker nog precis som du att han har en baktanke med att du ska vara med en tjej. Hans mål är nog ändå att själv få vara med en dag och att upplevelsen ska få dig mer öppen inför den tanken. Är personligen väldigt skeptisk för att blanda in andra i ens sexliv (skulle aldrig funka för mig och killen, är alldeles för svartsjuka ) men om det nu ska ske så måste det ju vara på lika villkor. Tyckte det var ett bra förslag som du hade att ni skulle ha 2 trekanter (2 killar/2 tjejer) i så fall, kan han inte ställa upp på det så synd för honom! Ett alternativ är ju att du skulle ha sex med en tjej och han bara skulle få titta på och inte göra något, men jag vet inte om det skulle vara okej för dig? Kan ju kännas jobbigt bara att han sitter och tittar på en annan tjej istället för dig? Ja du, det är inte lätt det där, men tänk efter mer än en gång innan du gör något och låt dig inte övertalas för risken är ju att ni förstör det ni har (men det vet du säkert redan! ).

• Suzanna

Jag vill bara varna dig! Gör ingenting som du inte känner dig vääääldigt säker på att du vill göra. Tänk efter 1000 gånger och försök tänka efter hur du tror att det egentligen kommer att bli. det är en extremt känslig sak det där med att ta med en tredje tjej eller kille in i sängen. Även om det är hans fantasi så kan han komma att bli svartsjuk efteråt och anklaga dig eller sig själv för det. Och skulle han ändå vara med i er lek sen, så kan det kännas skitjobbigt för dig när han tänder på henne.

Jag säger inte att det är dåligt med trekanter- många par tycker ju väldigt mycket om det och klarar sin relation utan svartsjuka etc för det. Men prata igenom det noga ni två först. Se till att ni verkligen är säkra på vad ni gör och vill båda två. Inbilla framförallt inte dig själv att det är du som är sugen om det egentligen inte är det. Det är inte värt att riskera hela er relation för en sexfantasi. Kanske kan ni ha det som gemensam fantasi utan att förverkliga den, eller så kommer ni fram till att ni båda verkligen vill testa och då ska ni så klart göra det.

Men som sagt; tänk efter både 100 och 200 gånger innan. Och var ärliga mot er själva och varandra.
    Lycka till och ha det så trevligt om det nu blir så att ni testar i alla fall.

Kram!
    Suzanna

• Anonym

Risken finns att inget blir sig likt mellan er två.
    Jag skulle inte ha gjort det.

• Anonym

he he he ja det är konstigt att alla killar vill ha två tjejer *flin* men vi då :) Jag skulle allt me villja ha 3 kant fasst med två killar istället skulle inte vara några fel inte :D vi kvinnor måste ju få ha fantasier och behagas med...

• Girlfriend in a coma

Min kille är nog lite likadan, men jag har provat det ena (två killar) tidigare och tycker väl inte att trekant överhuvudtaget är någon jättebra idé. Säg att ni gillar det, kommer ni då inte att göra det igen? Varför isf bara stanna vid en gång? Men vem vill ha det som vana, ett sådant sexliv? Och om ni inte gillar det finns alltid risken för att förhållendet förstörs. Ang. att du själv skulle ha sex med en tjej så är det svårt. Jag skulle nog ha svårt att göra det eftersom jag anser att man inte ska göra mot någon annan det man inte vill att någon ska göra mot en själv, vad han än säger. Dock hånglar jag med tjejer ibland, ute och så, när han är med, då får vi ju båda nåt mysigt. Har lite svårt för att blanda in andra i sexlivet, då finns det ju inte längre något kvar som man bara gör med sin partner...

• Liria

Jag skulle aldrig våga prova om det var i ett förhållande jag var rädd om. Tror till och med att jag skulle ifrågasätta om min partner INTE skulle bli sotis av att se mig med någon annan, kille eller tjej. Skulle han bli sotis så skulle ju det också kunna förstöra och skulle han plötsligt vilja vara med så skulle jag förmodligen aldrig förlåta det heller...hmmm...här blir det ingen trekant!

Men
    Om man ÄR säker på vad man sysslar med och beredd att ta att det kanske sätter en stor kil i förhållandet som man sedan får jobba bort...då är det väl ok...?

• Anonym

Ja är de inte konstigt? Man skulle ställa upp på två tjejer men två killar skulle vara omöjligt tycker jag är lite egoistiskt isådana fall..?

Nä vill inte dela dig med någon annan kille? nä men dela dig med en annan tjej ska vi gå med på? Killar vakna upp! Var ligger skillnaden?

Va tusan de är väl långt ifrån alla som tänder på samma kön? Lever i en fantasivärld?

Tack för att min sambo inte kräver sådant av mig.

• Gumlan

Hade min kille velat ha med en extra tjej i sängen, ja då hade jag förmodligen smält till honom och gjort slut. Hade känts som om han redan var otrogen som gick och funderade på att ha sex med en annan tjej... men det är ju jag.

• Girlfriend in a coma

Tror att de flesta killar skulle bli svartsjuka i situationen fast de inte riktigt tror det. Drömmen kanske är att två tjejer ger dem lite uppmärksamhet oxå men om tjejerna gav sig hän åt varandra och glömde killen, vad händer då?

Svar på tråden 3-KANT?