Inlägg från: lola1983 |Visa alla inlägg
  • lola1983

    Ica morsorna !!!! 11-de tråden :)

    nu har jag hittat hit.. tack carola att du startat en till tråd..

    roligt att höra att det går bra för er båda med VV . ni är så duktiga . hejjahejja

    Med huset händer det inte så mycket . dom ska dit idag eller imorn o mäta fuktigheten.. dom tror att det är torrt o isåfall börjar dom sätta tillbaka allt redan nu i veckan . då lär det inte dröja mer än max 2 veckor inna vi får flytta in igen..
    väntar med spänning =)
    tomten har vi fixat o donat med.. slätt o fint med matjord o imorn beställer vi gräsmatta..

    Linda : fin dopkille . roligt att dopet gick bra.. fick han mycket fint?

    tack för alla gratulationer . Hannes hade en toppen bra födelsedag igår o fick mycket fint . bilder finns så klart i bdb .

    Hejsvejs

  • lola1983

    Maria : roligt med stor fest.. blir det alltså hemma hos er på gräsmattan då? hur mycket folk kommer det o va bjuds det på?

    Triin : tråkigt det där.. Kan verkligen tänka mig att det blir tufft för ett förhållande med en massa renovering.. speciellt när man har barn som är små oxå . Jag är glad att vi köpte helt färdigbyggt hus .

    det går bra med vårat hus =) fukten va borta o dom har redan börjat sätta tillbaka gipsskivor.. strax börjar dom spackla o sen lägga golv.. dom beräknar att vi ska kunna flytta tillbaka nästa helg =) skööööönt !
    Har funkar riktigt bra att bo i lägenehet,även fast det så klart klart känns lite B med tanke på att man har lagt ner en massa pengar på ett nytt fint hus .
    men snart så =)
    Även nästa helg(fredag) kommer våran gräsmatta.. färdiga rullar att rulla ut . ska bli toppen med lite gräs.. allt kommer se så mycket finare ut direkt.. fler grannar får gräs samma dag =)

    Nästa vecka på Onsdag åker jag o Hugo upp till stugan . Bara han o jag.. skas bli så mysigt.. ska ta med mig lite saker upp från pappas hus men annars åker vi bara för att mysa lite . ge Hugo lite egen tid . han har nedräkning redan o vet att idag är det 6 dagar kvar.. heh

  • lola1983

    Jasså.. vilka är det som frågar på jobbet då? =)
    Jag har tänkt att komma tillbaka i Augusti.. OM jag kommer tillbaka . hihi .

    Va hon med J på jobbet hela kvällen alltså? mysigt med egen tid med den lille.. Man behöver verkligen ta en i taget i bland.. både för våran skull o framför allt för deras skull .

    Till helgen är det ju barnfestivalen i Västerås . Det blir nog riktigt skoj o mycket folk !
    Vi ska dit på Lördagen med goda vänner.. lite grillning hemma först =)

    Ha en bra dag . vi ska upp med vänner o mata fåglarna =)

  • lola1983

    Nu är jag hemma från stugan.. jag o Hugo åkte lite tidigare än tänkt.. skulle ha åkt imorn bitti men eftersom grästmattan blev flyttad o kommer imorn så gav vi oss iväg redan idag på em . skönt att varah emma o kunna hjälpa till . vi hade en underbar minisemester tillsammans.. gick promenader,åkte o badade,gick i fjällen,åt på restaurang,lekte ute m.m m.m.... o bilresorna dit o hem gick kanon,han sov ca 1 timme per sträcka o satt annars snällt o tittade på film eller la lite pussel . han är så snäll min lilla prins !

    JAG HAR FÅTT NYTT JOBB !! =)
    Den 3 Augusti börjar jag i arboga . Har ringt min chef på ICA o ska dit nästa vecka o skriva papper . Kommer avsluta min anställning där den 4 Augusti .
    Spännande ! Läskigt ! Men ooootroligt skönt ! Nu slipper jag den där jobbiga klumpen i magen av att behöva gå tillbaka till ackord o slungning..

    Ha det nice ! Kram på er o hoppas ni haft en bra vecka . Får skriva lite mer när jag får tid . Nu är det dags att natta Hugo .

    PS...vi är förresten tillbaka i vårat nya hus igen . Idag gick flyttlasset . underbart !

  • lola1983

    Linda : tror det blir lätt så efter ett tag med andra barnet . när de ät tajt mellan ålrdarna mellan dom . Hannes va världens snällaste i början o jag tyckte det va hur enkelt som helst att ha två barn . sen började Hannes blir otroligt kinkig o skrikig vilket sen visade sig va eftersom min mjölk inte räckte till . men ändå..
    O dom äldre märker att dom små tar mer o mer plats vilket gör att dom trotsar mer o försöker få uppmärksamhet . det går över !! När dom är 20 eller nåt...
    Hahahaha...

  • lola1983

    Linda : vilka anlitar ni för stenläggning o på ett ungefär vad kostar det ? vi skulle vilja lägga det på våran uppfart plus runt hela huset . Blir väldigt mycket o det brukar ju kosta rätt saftigt.. men skulle va riktigt snyggt . inte bestämt oss än !
    Men jag har för mig att ni funderat på att sälja förut o köpa större eller minns jag helt fel?

    Carola : jag ska börja jobba i Arboga . på försvarets stora lager som är nytbyggt där . Blir dagtid med flex o endast mån-fre.. inge tungt o inge ackord . inte den där lagerkäsnlan som jag inte gillar vilket är skönt . PLus att alla är nya o börjar i Augusti.. ca 30 st..
    sen lär det kanske komma fler o fler allt eftersom sen men dom ska inte anlita så jätte många . skönt . gillar inte det med ICA,att det kommer nytt folk hela tiden o att det är så många att man inte ens orkar hejja på dom nya längre eftersom man vet att dom snart slutar igen.. heh .
    Ja.,det gäller ju att orka ta tag i nytt jobb . jag hade bara tur nu att jag fick i Arboga eftersom det va det enda jag sökt . annars va mina planer att gå tillbaka till ica så länge...

    Idasg skiner solen igen.. underbart ! Nån regnskur kan det gärna få komma sen med tanke på våran nylagda gräsmatta . O vi kommer att vara instängda hela dagen o inte få nå färg iaf...:( ska till skultuna o rensa lite till i pappas hus . jag,grabbarna o min mamma . lasta av en massa till tippen m.m.. Börjar bli klart där nu . skönt !
    Snart visning...

  • lola1983

    Linda : usch.. stackars Melvin . tur att det finns glass så man kan "muta" o trösta dom lite.. hihi . Vi va iväg med Hugo på röntken oxå för ett tag sen,handleden . Han som är så blyg vågade knappt lägga upp handen på britsen men det gick bra med lite hjälp av mamma =)
    läskigt det där med barn som biter......

    Carola : det är ca 3 mil till Arboga . Blir lite längre att åka men samtidigt tar det lika lång tid ungefär som till hacksta eftersom vägen till Arboga är stor o bra . Så det känns helt ok . en till bil måste vi köpa men det hade vi tänkt iaf framöver..
    Sami kommer att få gå från sitt jobb i mitten av Juli men vi hoppas på att han hittar nåt nytt snart . han har ju bra erfarenhet o så...

  • lola1983

    hejhej..
    ser att mitt inlägg jag skrev igår inte finns med här.. va konstigt !!
    aja,skriver väl ett nytt =)

    Hoppas allt är bra med er alla . Sommaren har ju kommit ju =)

    Här är allt bra.. vi bor i huset igen o loves it !! Gräset växer för fullt o snart kan man nog kllippa det o börja använda det . har beställt färg till huset nu o snart blir det att börja måla . det ser jag fram emot ,.

    Nästa helg åker vi till mumin världen ! Jäklar va jag längtar.. Hugo med =)
    va lite inne på att avboka det o ist åka på en sista minuten o ta mumin nästa år ist. fixade pass till grabbarna o allt . men kom fram till att vi väntar lite med det . kanske till hösten eller vintern . nu har man ju iaf pass utifall man helt plötsligt får för sig det =)

    har ni för planer på midsommar o resten av sommaren då?

    nehe.. dags att klä på sig o åka till graven . Pappa min skulle ha fyllt år idag,53.. kommer bli en jobbig dag .

  • lola1983

    va är det för kompenssationsveckor ni pratar om ?

    färgen huset kommer bli är : beigh med vita knutar =) Kommer bli så fint så.. förhoppningsvis kommer vi att börja måla redan till helgen..

    Ja,ska verkligen bli toppen att åka till muumin världen . Hugo pratar om det varje dag . Vi åker med vikingbåt på Fredag kväll.. kommer fram Lördag morgon . checkar in på lyxhotellet o bor sen där 1 natt . sen avgår båten från finland igen på Söndag kväll så vi får 2 dagar på oss . Blir muuminvärlden,plus vattenlandet som ligger i samma hotell där vi bor o sen ska vi även försöka hinna med ett besök på nöjesfäl(typ grönan)
    Sen är vi hemma i stockholm igen på Måndag morgon . Tar med oss bilen så att vi kan åka själva till stockholm o även runt i finland utan att behöva passa med buss m.m.,.

    www.muumimaailma.fi/

    tror nog att Melvin är i rätt ålder . Så länge han kollat på muumin o vet vilka det är m.m.. finns mycket att göra förutom att bara titta på dom utklädda gubbarna(som hugo kommer vara livrädd för)

  • lola1983

    hallå i stugorna ! hur är det fatt? hänt något roligt på sistonde?

    här är det målning som gäller för hela slanten . har nyss kommit in efter att ha målat framsidan av huset sen kl halv 10 . tar lite tid men är samtidigt roligt . skönt oxå att Hannes bestämde sig för att sova länge idag så man kunde grejja helt själv =)

    nu är det snart helg.. då åker vi . längtar riktigt mycket.. har blivit ändrade planer så vi kommer åka till släkten o hälsa på oxå . gå på konfirmation för Samis tvillingpojk kusiner . Sen mumin på hemvägen.. Blir att stanna enda till Onsdag =)

    nehe.. snart dags att hämta på dagis . sen ska Hugo hem till farmor senare o då blir det att forstätta måla o måla..

  • lola1983

    Carola : men vi har inte målat huset än =) bara det vita runt fönster m.m.. Tror inte vi kommer hinna måla nå mer heller innan vi åker i helgen eftersom det regnar idag o sen är det fullt upp med att hinna packa m.m..

    Linda : jobbigt med 12 veckors sommarlov.. dumt att dom har så . men det går nog bra . tänk va mycket skoj ni kommer hinna med att göra =)

  • lola1983

    Hej igen..

    Linda : jätte fina stenar. vi är oxå jätte sugna på att lägga.. men vi ska lägga hela garageuppfarten o runt hela huset så det lär bli rejält dyrt . men snyggt =)
    Jag har tagit bort lösen på bdb..,så många som hade problem med at komma in så jag tog bort det. Du är inte spärrad hos mig iaf så du borde kunna se bilderna =)

    Carola : nu har vi målat huset så nu kan du åka förbi o kika igen =)
    Vi har inte bestämt oss än om vi ska ha den här färgen eller om vi ska ta en nyans som är mörkare som vi kollat på . men eftersom vi ändå måste måla huset en gång till så kan vi först vänja oss vid den här färgen o sen fundera innan vi köper nästan omgång =)

    Idag blir det hem till en kompis o gratta i efterskott på 3 års dagen . sen hem o måla mer..

    ha en bra dag !

  • lola1983

    godkväll alla ica brudar . sitter i soffan med en sovande Hugo på armen . Han satt o lutade mot mig o kollade på TV o nu känner jag att det börjar bli tungt. snarkar t.om =) jobbigt att leka o bada i denna värme =)

    Fan va tid det tar att måla ett hus alltså . speciellt när man ska måla för första gången o måste måla allt 3 gånger.... plus stora garaget . tur att huset iaf kom grundmålat ! men det är ganska skoj på samma gång . lättare vore det dock om man inte hade barn att roa samtidigt =D

    Har ni alla semester nu eller? ute o solar o badar om dagarna? Hur går det för alla er som viktväktar?

  • lola1983

    Hej tjejer..

    ävcen här är det sol som ggäller varje dag . men har inte så mycket val liksom =)
    Men idag ser det riktigt molning o blåsigt ut.. skönt tycker jag !
    har i princip bara målat o målat sista veckan . Blir super snyggt . Valde en mörkare färg . Har bara 1½ sida kvar på huset o sen är det klart . Sen är det bara det väääldigt stora garaget oxå....suck
    Power meet ikväll =) mysigt att gå o strosa o kolla på alla bilar . Hugo ser redan fram emot det =)

    Va på Bio igår med mi na tjejer . Såg "the proposal" med Sandra Bullock o den va riktigt bra . rekomenderas !! =) innan mumsade vi på grekiska kolgrillsbaren . mumma =)

    Tycker ni gör helt rätt i att vänta med viktväktarna tills efter sommaren , Man vill ju kunna slappna av o njuta nu när semester o allt härligt kommer . Sen blir det nog automatiskt mindre points eftersom man grillar mycket o man blir mindre hungrig..

    Själv kör jag fortfarande min jojo-väktning =) Köt stenhårt när jag känner för det o sen unnar jag mig när det är nåt speciellt . Har precis tappat dom kilona jag gick upp i Finland . Ska iväg till Leksand sommarland imorn så fick köra hårt nu =D

    Ha en bra dag/helg alla ni..

  • lola1983

    Carola : tycker verkligen ni ska åka till leksand sommarland om ni funderar på det . riktigt bra för barn.. mycket att leka med i rätt storlek o allt låg ihop .
    Tar nästan lite längre tid än till Skara sommarland eftersom vägarna upp är ganska små så man kan iofs lika gärna åka till Skara . Men här va det mindre folk(iaf igår) o jätte jätte mysigt..
    Vi hade en toppen dag o tävlade för fullt tjejerna mot killarna . Träningsvärk idag o superduper trött .
    hehe.. Blir att lägga barnen tidigt o somna =)

  • lola1983

    vi åkte aldrig till västkusten som vi tänkte förra veckan.. istället va vi hemma om målade o åkte till Kolmården igår.. riktigt roligt va det o delfin uppvisningen är ju helt klart det bästa !

    den här veckan har vi inga speciella planer,förutom att gå på bio . Bruno bara måååste man ju se =)

    Händer för alla er i veckan?

  • lola1983

    Nu har jag fått Borrelia... Kan man ha mer otur??
    Fick en fästing på ryggen som satt i nästan 1 vecka innan jag fick bort den . visste så klart inte om att den satt men i efterhand när vi tog bort den mindes jag att det kliat som attans nästan en vecka innan .
    Sen kom febern o muskelvärken . va till läkarn igår o fick medicin .

    suck..

    Hur är allt med er ? inte ofta det skrivs här längre.. alla har väl fullt upp nu på sommaren . kör ni VV för fullt eller tagit paus?

  • lola1983

    Linda : jag vet precis hur det är.. börjar man unna sig lite så tycker man att man lika bra kan unna sig mer.. heh .
    har jag ätit ett ljust bröd till frukost så kan jag lika bra ta en pizza till lunch efter dagens points iaf är förstörda.. koko att man tänker så..
    Skönt att komma igång med vv igen då kan jag tänka mig? oftast mår man ju så mycket bättre då när man får i sig bra mat .

    Samma här.,vi är oxå iväg på olika småställen med barnen . samtidigt som vi försöker hinna måla så myket som möjligt hemma så klart .
    Nu har vi inga planer alls fram till Skara sommarland nästa helg.. Skönt att ta dagarna som det kommer .

    får först hoppas att jag blir frisk så att man kan göra saker . Just nu är det en pärs att ena resa sig från sängen..

  • lola1983

    jag mår bättre igen.. varit i skara sommarland hela helgen med vänner o vi har haft riktigt skoj =) bra väder o lekt jätte mycket . grabbarba har verkligen njutit =)
    en vecka kvar nu tills man börja rjobba igen.. känns konstigt.. länge sen man jobbade..,3 år sen jag jobbade heltid.. haha !
    Men känns helt ok . skoj med nytt jobb o jag ser faktiskt fram emot att se hur jobbet går till m.m.. men jag kommer ha en klump ihalsen över att åka ifrån prinsarna så många timmar varje dag =(

    Linda : såg att du lagt till mig på bdb.. ska ut o kika nu på fina bilderna =)
    Roligt med ny bil.. trivs ni bra? köpte ni från privatperson eller företag?

    Carola : va fick du för kommentera på bdb? läskigt..

Svar på tråden Ica morsorna !!!! 11-de tråden :)