kattlådan stinker!
Hur jag än gör, så stinker kattlådan konstant.
Hur ofta gör ni rent er kattlåda?
Vad använder ni för kattsand?
Finns det någon bra kattsand ni kan rekommendera som tar bort lukt bättre än den jag har?
Hur jag än gör, så stinker kattlådan konstant.
Hur ofta gör ni rent er kattlåda?
Vad använder ni för kattsand?
Finns det någon bra kattsand ni kan rekommendera som tar bort lukt bättre än den jag har?
Det bästa märket på kattsand är Tidy Cats (gul/blå kartong).
Vi har uppfödning och fertil hane.. Luktar ingenting.
219kr för lite över 18kg är också mycket billigare än Everclean.
Vi har kört ever clean också men det är faktiskt sämre.
Jag har provat de flesta kattsandsmärkena (tror jag). Men sen rekomenderade en släkting everclean och nu använder jag inget annat. Den luktar fräscht av lavendel. Jag tycker inte heller att man får kattsand överallt, jag har lagt en vanlig billig dörrmatta utanför kattlådan och det mesta fastnar där.
Aha smart med en dörrmatta!
Vi har en badrumsmatta men det är samma matta som vi kliver ut på efter duschen så det resulterar i att man får kattsand mellan blöta tår... hehe
Får ordna med en dörrmatta före badrumsmattan!! (",)
jag använder katty.... är enda sanden som jag tycker är 100.... har testat många och har 5 katter plus 6 nyfödda kattungar nu
Har alltid förut använt den finkorniga pussi sanden funkat kanon men prövade willys egna finkorniga sand och den funkar precis lika bra men kostar 1/3. Vi har två katter så ibland kan det vara mycket i lådan men den luktar väldigt sällan.
Everclean är alltid bra, men jag använder en kattsand från Lidl som funkar kanonbra och som katterna gillar.
Vi har tre stycken och jag byter sanden ungefär en gång i veckan. Då brukar jag ha lite klorin och diskmedel i en gammal blomspruta, och gnuggar sen rent den ordentligt :)..
Sen har vi en sån där liten "kattmatta" som fångar upp gruset utanför lådan.
Kanske det kan vara dina katters urin som luktar starkt TS ?
Okastrerade hankatter är ju kända för kisslukten ;P
Vi har börjat använda kiselkristaller istället för kattsand och jag tycker att det funkar riktigt bra, ingen lukt, dammar mycket mindre än sand och katten drar inte med sig kristallerna ut ur lådan på samma sätt som med sanden. Viktigt att ha ett tjockt lager med kristaller precis som med sanden. Bikarbonat är bra för att få bort kattkisslukt ur lådan. Töm hela lådan spola ur med vatten och häll i ganska mycket bikarbonat och fyll på med lite hett vatten så att botten täcks ordentligt, låt stå ett tag. Skura sen ur lådan med såpa eller liknande.
Den kattsand som funkat bäst enligt mig är eldorados och miss cat.
Rengör några ggr om dagen.
Häller även på lite freshener.. så luktar det gott för oss alla.
Mycket smart grej faktiskt!