Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman

0707-bebbar - tråd 11

Pasadena skrev 2009-05-22 12:09:33 följande:
    Men de vill väl oftast att man testar att utesluta produkterna ur kosten själv, i första hand? Innan man testar? Jag trodde laktosintolerans visade sig (bland annat) genom väldigt torr hud?
    Beror helt på vilken vårdcentral man kontaktar. Vår vc testar innan man håller på och meckar med kosten.

Jag har 4 laktosintoleranta i familjen och den som har torr hud är den som har celiaki också. Laktosintolerans har sällan någonting med huden att göra. Defintivt inte på samma sätt som Celiaki och mjölkproteinallergi.
    Fick 3 killar på 3½ år ☆ tesked.blogspot.com/virkaholic.blogspot.com/
  • Teskedsmamman
    mona83 skrev 2009-05-23 09:12:36 följande:
    Till våran VC får man inte ens komma med barn som blivit allergiska inte ens när sjukvårdsrådgivningen sagt att man skulle dit. Tobias har varit jätte svullen runt ögonen flera gånger nu under våren, ringde sjukvårdsrådgivningen som sa att jag skulle ringa VC för att träffa en läkare som kunde skriva ut medicin. Men nepp det var verkligen tvärstopp. Den enda "hjälp" jag fick var att dom sa åt mig att gå till apoteket och köpa allergimedicin. Ringde istället till Dr Wigertz och fick en tid där på måndagen, ringde på fredagen. Hade tagit kort på hur han såg ut när han hade reagerat. Så på fredag ska han dit för pricktest. Gick väldigt snabbt där . Ångrar att jag inte pratade om Leahs mage oxå när jag ändå var där. Hon är fortfarande hel kass i magen. Har tid hos bvc på torsdag så får jag vad dom säger och händer det inget nu heller så kan man ju alltid ta det på fredagen när jag ska till Dr Wigertz med Tobias.
    Kompisen har en kille som fyllde 2 nu i veckan och hans mage är också kas, den ska utredas nu...
  • Teskedsmamman
    Skarpa: Ang ålder så fick jag världens komplimang för ett par veckor sedan, lämnade in ett par katter som jag virkat till en kompis och hon är butikschef på teknikmagasinet. Hon satt inne på kontoret så jag bad killen i affären och hämta henne... senare på kvällen får jag ett meddelande om att killen hade sagt att en tjej i 25-30-årsåldern sökte henne, så då förstod jag hennes enorma leende när hon kom ut... jag fyller liksom 40 om 9 mån

Alfred har inte heller ändrat sig mycket, inte så som bröderna, men så är Alfred väldigt lik mig också. jag såg ut som 2 när jag var 4 typ...

Pas: sömnen är som vanligt på Alfred, men utvecklingsprångsömnen var sämre när han var liten... numera kan han visa tendenser till att ha svårt att somna men sover bra gör han. Däremot så märker jag inte av nåt trots på honom än, eller ja... han har ju sina bra och sämre dagar så klart. Ibland är han förjäklig att ha och göra med....
  • Teskedsmamman

Jag tar nog tillbaka om Alfreds sömn {#lang_emotions_yell} ungj*veln är vaken än och springer rundor däruppe, jag fick tom möblera om på bröderna för Alfred inte kan komma till ro, ligger ha nbara still så är han på god väg att somna, han höll på att somna när jag stod och vaktade dem för ett par timmar sedan men jag VILL INTE stå och passa dem tills de somnar!

• Teskedsmamman
    mona83 skrev 2009-05-28 22:43:32 följande:
    Var hos bvc med Leahs mage igen, och ne vad trodde jag egentligen? Leah har varit dålig i magen i ca 6 månader nu men går upp i vikt, ca 300 g på ca 2 månader, så dom tänker inte inte kolla varför. Hon har NOG bara en lös mage som bvc tanten sa, det försvinner när hon blir 3. Och om den inte gör det? Ska hon behöva ha det så i 1 år till innan den blir kollad? Ne jag ska ta en snack med dr Wigertz i morron när jag ska dit med Tobias för prick test.
    Tycker jag absolut att du ska göra, jag hade slutat gå till bvc förutom för rutinkontroller, jag hade gått till den där andra läkaren direkt.
  • Teskedsmamman
    mona83 skrev 2009-05-29 17:38:22 följande:
    Jag snackade med läkaren idag. Han sa att det kunde bero på magsjukan hon hade i julas, då var det ju laktosen. Den biten har jag provat och har slutat med för ca nån vecka sedan. Gluten var det inte eftersom hon gick upp i vikt, det kunde han säga direkt. Däremot så sa han en sak som INGEN tipsat om förut. Han sa prova att ta bort grönsaker och frukt i 2 veckor och sedan börjar du men en frukt/grönsak i taget. För grönsaker/frukt är ju sånt som håller igång magen. Så det har jag börjat med idag. Se om det hjälper nått. Han skulle tom anteckna det i hennes journal. Så hjälper det inte får jag väl ringa igen och höra vad dom säger. Tycker han att jag ska avvakta får jag göra det då, han vet ju iaf vad han snackar om. Varit med länge och är en populär gammal barnläkare. Tobias gjorde prick test idag, kollade bla katt, björk, gråbo, kvalster, kanin mm. Sammanlagt så testade dom 9 olika saker på honom. Han reagerar mot Björk, vart en 4a på testet och enligt dom var det en ganska rejäl reaktion. Så skulle hålla lite koll på om han ev reagerar mot annan pollen. Iom att han är björkallergiker kan han reagera mot även äpple, päron, olika nätter, rå potatis, morötter mm. Var lite orolig att det inte skulle visa nått alls eller att det var djuren han reagerade på.
    Ian gick upp i vikt och han har glutendiagnos, så det ska man definitivt inte ta som tecken...

Blir till att sätta mig på akuten imorgon... affe har öroninflammation igen....
Svar på tråden 0707-bebbar - tråd 11