• Svar på tråden Majmammor 2007 del 12
  • Blindness
    Tess, där bor min pappa
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Kavat

Går väl sådär med pottan idag. Han verkar ha glömt det mesta. Men efter 4 nerkissningar (floder) på 2 timmar i morse höll jag på att ge upp. Hade dessutom semestertvätt och katten som spytt ner hela dubbelsängen, så tvättmaskinen har gått varm hela dan.

Men sen så har han kissat pottan 3 gånger och kalsongerna en gång. Och så i blöjan när han sov. Så det går förhoppningsvis åt rätt håll!

• 2små2stora
    Blind: Hon dricker vanligtvis bara välling efter maten.

Hon äter frukost,Fika, lunch, fika middag och så välling. förmiddags fikat är lite beroende på när vi äter frukost.

När jag kom in i vardagsrummet för en liten stund sedan så tittar J jättelycklig på mig

Mamma, tippa håe sass (klippa håret med sax) Så nu har hon fått en pageklippning jäms med hakan. Ska jämna till den lite till lite senare.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Tess82

Hmm, sambon kom nyss hem och frågade om jag var intresserad av ett städjobb 20 timmar i veckan, vore ju bra att kombinera med halvtidsstudier. Lite dumma arbetstider bara, före 9 på morgon eller efter 18 på kvällen så det blir sena kvällar eller tidiga mornar. Skulle ju kunna prova på ett tag iaf och se om det funkar, vill bara höra lite om vad jag ska göra och vad det är för betalt och så.

Linnea -07
  • Blindness
    Tess, syrra, då kanske man inte ska vara så nojjig över att hon inte äter någon macka innan sovdags innan hon äter välling då Skönt att få veta hur andra gör.

Tess, lite jobbiga tider men det kan ju också vara skönt att städa när ingen är där och kollar över axeln

Kavat,  här hade blöjan varit på hela eftermiddagen på dagis och när vi kom hem blev hon nakenfis men har inte kissat en enda gång på pottan/toan utan bara ute på bron och ett par gånger i gräset. Jobbigt med kattkräk! Är han dålig?
  • 1638

Idag har vi börjat inskolningen på nya dagiset- kanon!!!
    Ola o Milo går nu på varsinn avdelning o det tycker de är lite spännande, om inte så kanske de kan vara sams lite längre hemma efter dagis eftersom de inte nött på varandra under dagtid...

Idag kom även Jonte hem efter vistelsen hos sin far. De har varit i Norge o sett på favoritlaget LIVERPOOL som mötte norska LYN, och vann med 2-0 så det var en nöjd o lycklig 17åring som kom hem o visade upp inspelningar på klacken o foton... Ola o Milo impoerade av alla folk som sjunger (citat Ola)

Jag börjar jobba 17/8 efter att ha varit ledig sedan 16/5, känns rätt oki att sätta igång igen, jobbar må, tis, onsd o fredag den första veckan....(mjukstart)

• 2små2stora

Vi har inte lyckats få J att kissa medvetet ute på gräset eller liknande så när vi var ute idag så höll hon sig så länge det bara gick med 2 försök till att kissa så efter 4 tim kissade hon en del i byxorna och massor på pottan när vi kom hem.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Kavat
    Blindness skrev 2009-08-06 19:45:11 följande:
    Tess, syrra, då kanske man inte ska vara så nojjig över att hon inte äter någon macka innan sovdags innan hon äter välling då Skönt att få veta hur andra gör. Tess, lite jobbiga tider men det kan ju också vara skönt att städa när ingen är där och kollar över axeln Kavat,  här hade blöjan varit på hela eftermiddagen på dagis och när vi kom hem blev hon nakenfis men har inte kissat en enda gång på pottan/toan utan bara ute på bron och ett par gånger i gräset. Jobbigt med kattkräk! Är han dålig?
    Eftermiddagen gick betydligt bättre än morgonen och nu när han fått nattblöja ville han ha av den och kissade i pottan och sen en torr blöja. Så det tar sig.

Katten är nog inte dålig, men en smalis. Har avmaskat honom idag, ifall att. Han springer ute större delen av dygnet och kommer bara in och äter då och då och då äter han väl för mycket så han spyr!? Men som sagt gjorde en avmaskning ifall att. Men kattkräks är inte kul alls.
    I förra veckan kräktes han på den enda matta vi har som inte går att tvätta i maskin. Varför väljer de så knasiga ställen? Tar ju en stund att göra rent och få det torrt för hand...
  • Blindness
    Syrra, har du nån bild på klippningen förresten?

Kavat, ja, det har jag undrat med, finns det en enda matta i hela huset så ska dom spy på den... känner nog på sig att det är jobbigare för oss Har iallafall läst nånstans att kattmaskar inte smittar till människor....
  • Tess82
    Blindness skrev 2009-08-06 19:45:11 följande:
    Tess, lite jobbiga tider men det kan ju också vara skönt att städa när ingen är där och kollar över axeln
    Ja visst är det skönt att få jobba ifred men må-fre 18-22 känns ju lite trist så jag måste höra hur jag kan lägga upp arbetet om jag måste jobba varje dag, om jag kan jobba på helgen osv. Ska nog ringa eller åka dit, sambon har jobbat där tidigare, inte som städare då utan som lackerare tror jag (Nittsjö keramik). Lite läskigt ställe att städa på med alla fina saker som man inte får välta ner i golvet bara .
    Linnea -07
Svar på tråden Majmammor 2007 del 12