• Svar på tråden Majmammor 2007 del 12
  • mumia

Gokväll!
    Underbar dag idag! Hon sov ju länge som sagt men på eftermiddagen åkte vi iväg till en mysig badplats där sambons far med sambo campar. Jättefint bad med bra botten och långgrunt, höll knappt på att få med Ina upp. Sen stanna vi o grilla med dom vid husvagnen. Mys! Har nyss kommit hem. Ina somnade i bilen hem så henne bar jag bara upp, utan lelle men det borde gå bra för hon åt så bra ikväll.

Jolina är helt underbar!
  • 2små2stora
    Mumia: låter som en härlig dag. Här har J precis somnat. Idag har jag fått byta 4 trosor på henne. 2 gånger hann hon inte fram till pottan i tid. Och 2 gånger har hon bajsat i trosorna sista gången stod hon och drog i trosorna och sa Oj, bajs
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Melva

syrra: ja, det kanske. Har haft lite småstrul med dom på sistone, inte haft det tidigare. Men jag ska kanske få min del jag med

Så, nu är jag barnlös och manlös. Maken tog barnen och åkte till sina föräldrar. Så jag tänkte mig en sväng till affärer. Behöver lite nya kläder och sånt.

• Kavat
    Melva skrev 2009-08-08 14:25:24 följande:
    Jaha, V fick smaka lite jordgubb och en halvtimme efteråt kissade han på sig. Slump? Har inte fått äta jordgubb på bra länge nu och inte heller kissat på sig. Fick ju hem intyg från fk på hur många fp-dagar vi tagit ut på V (behövs när jag ska söka vårdnadsbidrag), men dom har inte kryssat i rutan som säger att vi har tagit ut tillräckligt många dagar. Stor idé att skicka ut intyget då, den rutan är ju liksom hela vitsen. Får gå till fk på måndag och försöka fixa det på plats.
    Skulle inte tro att det var slump. Vår tjej var ju likadan förra året när hon fick citrus. Jordgubbar är också starkt.
    Numera kissar hon inte på sig när vi har testat men blir rödlila.

Här hemma går det jätte bra nu. Vi var iväg och badade en sväng i går och han var utan blöja hela dagen, även i bilen. Kom ett par droppar vid två tillfällen men så sa han till att han behövde kissa. I morse var blöjan torr och han sa till att han behövde kissa nästan direkt! Håller tummarna att det fortsätter lika bra framöver.
  • Kavat
    Blindness skrev 2009-08-08 19:46:33 följande:
    Idag har vi grillat oxfilé, oj vad gott, råstekt potatis i ugnen, vad smaskigt det var! Leya har skött sig rätt bra idag men ett par olyckor, en gång ställde hon sig bara bredbent och bara kissade, alltså visste hon vad som var på gång men istället för att säga till... Iallafall så har jag åkt på nån sorts ryggskott så jag har levt på Diklofenak idag, har inte tagit nån nu ikväll för jag tänkte ta mig ett glas vin och är lite osäker om man ska blanda smärtlindring och vin, är ju så sugen på vin
    Lät ju supergott! Vet faktiskt inte hur det är med dem och vin. Det är väl magen som tar stryk. Penicillin ska man ju inte äta och dricka samtidigt för penicillinens verkar ju inte så bra då, har jag hört. Sen kan väl sjuksyrrorna det här bättre än jag.
    Hoppas ryggen är bättre idag i alla fall!
  • 2små2stora

Att de kissar mycket efter att ha ätit jordgubbar är inget konstigt då jordgubbar är kännt för att vara urindrivande.

Kavat: härligt att det funkar med kisseriet.

Här var j's blöja blöt i morse (1 kissning) men det var inte så konstigt då hon drack mängder i går kväll.

Jag sorterade tvätt på vår säng i morse och när jag tittar in har J satt på sig shorts som var rätt vända 1 t-shirt som var ut och in och höll på att sätta på sig ett par tights utan på shortsen Dum som jag var tog jag inte kort på henne då

• mumia

Det förstår jag
    kikade in för en stund sen men insåg ganska snart att det inte var så mycket aktivitet
    alla är väl ute i den härliga sommaren

Jolina är helt underbar!
  • 2små2stora

Vi har varit ute i trädgården och fixat hela dagen och nu verkar det som om min tvättmaskin håller på att ge upp

• FruHeo

3bus: neeej! Hoppas att du lyckas få liv i den, lite HLR kanske???

kavat: det är väl pga infektionen man ska vara försiktig med alkoholen och inte pga antibiotikan (de flesta iaf)? Kroppen har nog med att ta hand om infektionen så extra alkohol är bara dumt. Så har jag fått förklarat för mig.

Vad duktiga alla är på att kissa på pottan osv.
    Här åker vi bara på bakslag hela tiden. Melina har varit så gott som torr under en månad. Men nu har hon åkt på lunginflammation igen så då åkte blöjan på. Visserligen säger hon till när hon vill kissa. Men illvrålar om man tar av blöjan.....
    Men idag fick jag hem mina skruttor från sjukan, hääärligt! Låter inte som kaffekokare längre utan mest lite vanligt rossel! Weeeeei! Förhoppningsvis repar de sig så pass att vi kan sticka ned till kusten på tisdag.

Svar på tråden Majmammor 2007 del 12